اخبار داغ

مدیر روابط عمومی آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی:

الزامی برای حضور در امتحانات شبه‌نهایی نیست/ دور بودن از فضای آموزش حضوری باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان شده است

الزامی برای حضور در امتحانات شبه‌نهایی نیست/ دور بودن از فضای آموزش حضوری باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان شده است
مجیدی‌فر گفت: هیچ الزامی برای حضور دانش آموزان در امتحانات شبه نهایی نیست از این رو هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند دانش‌آموزانش را برای حضور در این امتحانات ملزم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مجیدی‌فر، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون انتشار مطلبی در خصوص حضوری بودن امتحانات شبه نهایی در خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اینکه معدل پایه ۱۲ ام تأثیر مستقیمی بر پذیرش دانش آموزان در کنکور دارد با دستوری که از سوی وزارت آموز و پرورش صادر شده است یک سری آزمون‌های اختیاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی قرار است برای دانش‌آموزانی که متقاضی حضور در این آزمون‌ها هستند، برگزار شود.

وی افزود: دانش آموزان پایه ۱۲ ام چیزی حدود یک سال از روند آموزش حضوری دور بوده‌اند و تمام مراحل تحصیلی‌شان به‌صورت غیرحضوری پیگیری شده و امسال با توجه به اینکه این دانش آموزان کنکور را در پیش روی دارند، یکی از سرنوشت‌سازترین سال‌های تحصیلی آن‌ها است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطر نشان شد: دور بودن دانش آموزان از فضای آموزش حضوری و تمرکز بر آموزش مجازی باعث شده تا حدی دانش آموزان دچار افت تحصیلی شوند از این رو مقرر شد تا یک سری آزمون با مدل‌های همان آزمون‌های نهایی برگزار شود.

مجیدی‌فر تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون‌ها آشنایی دانش آموزان با سؤالات و فضای برگزاری آزمون نهایی است و این افت تحصیلی که شاید به دلیل آموزش‌های مجازی به وجود آمده است تأثیر کمتری روی کنکور آن‌ها بگذارد و دانش آموزان بتوانند با آمادگی بهتری در آزمون‌ها شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ الزامی برای حضور دانش آموزان در امتحانات شبه نهایی نیست، گفت: از این رو هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند دانش‌آموزانش را برای حضور در این امتحانات ملزم کند زیرا این آزمون اختیاری و تنها برای کمک به روند تحصیل دانش آموزان در نظر گرفته شده است اما توصیه ما به دانش آموزان این است که حتماً از فضای ایجاد شده کمال استفاده را ببرند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در خصوص بازگشایی احتمالی مدارس گفت: ما تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم از این رو بر اساس آخرین تصمیم این ستاد تنها پایه‌های اول و دوم ابتدایی به همراه کلاس‌های کارگاهی مدارس فنی و حرفه‌ای در مناطق زرد مجاز به بازگشایی هستند و مدارس کمتر از ۵۰ نفر می‌توانند در دیگر پایه‌ها در صورتی که رنگ آن شهر آبی شود، کلاس‌ها را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی کنند.

مجیدی‌فر خاطر نشان شد: همکاران من طبق برنامه ارائه شده به دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی حضور دارند و دانش آموزان می‌توانند برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند از طرف دیگر اگر در مدرسه‌ای خارج از ضوابط اعلام شده، اقدام به بازگشایی کلاس‌های خود کند، والدین می‌توانند با مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش یا با شماره گیری ۳۲۲۲۲۱۰۳ شکایات خود را به سامانه اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش اعلام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه