اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رشتخوار:

درختان سرو امامزاده «میرقوام الدین» در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد

درختان سرو امامزاده «میرقوام الدین» در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد
کامیاب، گفت: درختان سرو امامزاده میرقوام الدین به شماره ۷۴۱ به عنوان اولین اثر طبیعی شهرستان رشتخوار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم کامیاب رئیس اداره میراث فرهنگی٬ گردشگری و صنایع دستی رشتخوار در گفت‌وگو با صبح توس؛ گفت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور طی نامه ای، ثبت درختان تاریخی سرو امامزاده میرقوام الدین نوق رشتخوار را در فهرست میراث طبیعی ایران به استاندار خراسان رضوی ابلاغ کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


,
, ,



وی در ادامه با اشاره به اینکه درختان سرو امامزاده میرقوام الدین نوق به شماره ۷۴۱ به عنوان اولین اثر طبیعی شهرستان رشتخوار در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است، اظهار داشت: عمر درختان امام زاده میرقوام الدین نوق از کهنسال ترین درخت از ۸۰۰تا ۸۵۰ سال و درخت دیگر از ۵۰۰ تا ۵۵۰ سال و جوان ترین درخت آن نیز بین  ۳۷۵ تا ۴۲۵ سال برآورد شده است.

کامیاب در ادامه یادآور شد: این درختان که شامل ۳ درخت سرو سوزنی است در مقابل ایوان آرامگاه امامزاده میرقوام الدین در ۵۰۰ متری شمال روستای نوق و در ۱۸ ڪیلومتری شمال شهر رشتخوار خودنمائی می کند.



رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشتخوار همچنین با اشاره به اینکه ارتفاع این درختان حدود ۱۴ متر است و طول سایه انداز آن بیش از ۱۰ متر می باشد، ببیان داشت: درختان سرو امامزاده میرقوام الدین همچون نگینی درخشان در مقابل بنای تاریخی آرامگاه امامزاده میرقوام الدین که به شماره ۱۴۳۲۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است خودنمایی کرده و نگاه هر زائر و گردشگر را به خود می کشاند.

,
,
,
,
,
,
, ,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه