اخبار داغ

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر خبر داد؛

بررسی ۲۰ گونه گردشگری در کاشمر/ مطالعات اولیه گردشگری کویر "گندم بر" انجام شد

بررسی ۲۰ گونه گردشگری در کاشمر/ مطالعات اولیه گردشگری کویر "گندم بر" انجام شد
یوسفی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ گونه گردشگری که مهم‌ترین آن منطقه نمونه گردشگری شصت دره است در منطقه بررسی شده است، گفت: کمپ‌های کوهستانی و کویری از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان است که در همین خصوص مطالعات اولیه کویر گندم بر برای گردشگری کویری انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا یوسفی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: به دلیل اجرایی نشدن بند دال تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۹۸ که برای کمک‌هزینه مرمت بنا‌های تاریخی بود نمی توانیم مرمت مدرسه در حال تخریب سلطان العلما را آغاز کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 وی با اظهار تأسف از این‌که این بنای ارزشمند تاریخی در حال تخریب است، خاطرنشان کرد: قانون بودجه سال ۹۸ در خصوص کمک‌هزینه مرمت ابنیه های تاریخی اجرا نشده است.

,

رئیس اداره میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی کاشمر با اشاره به اینکه متأسفانه اعتباری برای مرمت بناهای تاریخی تخصیص نیافته است، تشریح کرد: باتوجه‌به وضعیت اقتصادی و تعطیلی مراکز گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا، دولت معافیت مالیاتی صنایع‌دستی و مراکز گردشگری را از ۵۰ درصد تخفیف به ۱۰۰ درصد افزایش دهد.

,

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ گونه گردشگری که مهم‌ترین آن منطقه نمونه گردشگری شصت دره است در منطقه بررسی شده است، تصریح کرد: منطقه شصت دره مصوبه هیئت دولت در اردیبهشت ۸۷ را دارد و مطالعات اولیه آن انجام و امکان‌سنجی و مکان‌یابی شده ولی به دلیل نداشتن سرمایه‌گذار همچنان بلاتکلیف است.

,

یوسفی منطقه گردشگری شصت دره را فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری دانست و اذعان کرد: تاکنون ایجاد و سرمایه‌گذاری دو هتل در شهرستان را از دست داده‌ایم درصورتی‌که شهرستان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و ایجاد هتل سه ستاره برای این شهرستان جوابگو است.

,

وی در پایان عنوان کرد: کمپ‌های کوهستانی و کویری از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان است که در همین خصوص مطالعات اولیه کویر گندم بر برای گردشگری کویری انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه