اخبار داغ

در دیدار سفیر جمهوری ارمنستان با تجار و بازرگانان ایرانی مطرح شد؛

دعوت از تجار ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ارمنستان/ پیشنهاد خواهرخواندگی بجنورد و ایروان

دعوت از تجار ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ارمنستان/ پیشنهاد خواهرخواندگی بجنورد و ایروان
در دیدار سفیر جمهوری ارمنستان با تجار و بازرگانان ایرانی که در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، پیشنهاداتی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک ارائه و بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سعید پورآبادی، رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در نشست بازرگانان و فعالان اقتصادی خراسان شمالی با سفیر جمهوری ارمنستان، خواهان تقویت ارتباطات و مراودات اقتصادی میان استان خراسان شمالی و کشور ارمنستان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

پورآبادی گفت: خراسان شمالی همچنین خواستار سرمایه گذاری های مشترک به ویژه در زمینه صنعت و تولیدات پارک علم و فناوری با کشور ارمنستان است.

,

وی همچنین با تاکید بر تقویت مروادات گردشگری میان خراسان شمالی با کشور ارمنستان، در عین حال، تقاضا کرد: یک شهر از خراسان شمالی و یک شهر از کشور ارمنستان با یکدیگر خواهر خوانده شوند.

,

استان خراسان شمالی شباهت اقلیمی زیادی با کشور ارمنستان دارد

, استان خراسان شمالی شباهت اقلیمی زیادی با کشور ارمنستان دارد, استان خراسان شمالی شباهت اقلیمی زیادی با کشور ارمنستان دارد,

بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: استان خراسان شمالی شباهت اقلیمی زیادی با کشور ارمنستان دارد. استان خراسان شمالی دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار زیادی است که مهمترین ظرفیت سرمایه ای این استان، سرمایه انسانی است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سفر دو روزه سفیر جمهوری ارمنستان به استان خراسان شمالی، ایشان از ظرفیت های اقتصادی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی و دامپروری استان بازدید خواهد کرد، گفت: خراسان شمالی درصدد است که شرایطی فراهم کند تا بازرگانان خراسان شمالی و بازرگانان کشور ارمنستان، مراودات اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری در مناطق یکدیگر داشته باشند.

,

بیگ‌زاده خاطر نشان کرد: در همین راستا، پیشنهاد ایجاد دفاتر همکاری میان خراسان شمالی و کشور ارمنستان را ارائه داده ایم.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: خراسان شمالی با کشور ارمنستان در زمینه های گردشگری، تبادلات خدمات فنی و مهندسی همچنین صنعت آی تی می توانند مراودات خود را تقویت کنند.

,

بیگ زاده همچنین اظهار کرد: موضوع خواهر خواندگی بجنورد-ایروان را به کشور ارمنستان پیشنهاد داده ایم.

,

دعوت از تجار ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ارمنستان

, دعوت از تجار ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ارمنستان, دعوت از تجار ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ارمنستان,

آرتاش تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: کشور ارمنستان که عضو اتحادیه اوراسیا است، سه میلیون نفر جمعیت دارد و با کشورهای آذربایجان، ترکیه، گرجستان و ایران همسایه است.

,

تومانیان گفت: روابط ارمنستان با ایران، روابط توسعه یافته ای است که از آن جمله می توان به مراودات اقتصادی در زمینه صادرات و واردات گاز و برق میان دو کشور اشاره کرد.

,

وی تصریح کرد: هر چند شاید جمعیت سه میلیون نفری کشور ارمنستان بازار بزرگ صادراتی برای ایران نباشد، با این وجود، مراودات تجاری میان دو کشور می تواند بسیار تقویت شود زیرا فعالیت های اقتصادی در کشور ارمنستان توسط بخش خصوصی انجام می شود و نهادهای دولتی در امور تجاری و بازرگانی این کشور دخالتی ندارند.

,

وی گفت: تجار و سرمایه گذاران ایرانی می توانند با ثبت شرکت و افتتاح حساب در ارمنستان، فعالیت های بازرگانی در این کشور داشته باشند.

,

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران خاطر نشان کرد: ثبت شرکت در ارمنستان الکترونیکی است و شرایط ثبت آن در ارمنستان تسهیل شده است.

,

وی همچنین بیان کرد: سرمایه گذاران خراسان شمالی با سرمایه گذاران ارمنستان در همکاری مشترک با یکدیگر می توانند محصولاتی را تولید و این محصولات را به کشور سومی صادر کنند.

,

تومانیان عنوان کرد: سرمایه گذاران ایرانی می توانند در کشور ارمنستان، ملک بخرند، حساب بانکی افتتاح کنند و فعالیت اقتصادی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه