اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

انجام ۴۵۰ هزار تست PCR در استان تهران/وضعیت غربالگری بیماری ها

انجام ۴۵۰ هزار تست PCR در استان تهران/وضعیت غربالگری بیماری ها
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایاد بهادری منفرد، با اشاره به جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر خدمت بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت می‌کنند که از این تعداد ۲۸۰ هزار در روستاها این خدمات را دریافت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به وجود ۱۶ بخش بهداشتی تحت پوشش حوزه بهداشت دانشگاه یادآور شد: ۳۴ دهستان، ۲۲ شهر و ۴۴۸ روستا توسط فعالان، پزشکان و کارشناسان بهداشتی خدمات دریافت می‌کنند.
,
 
,
بهادری منفرد با اشاره به مجهز بودن دانشگاه به ۱۰۴ مرکز جامع خدمات سلامت، ۱۲۳ خانه بهداشت، ۲۷۶ پایگاه شهری و روستایی گفت: در سالی که گذشت و با شیوع پاندمی کرونا بالغ بر ۴۰ مرکز به عنوان مراکز منتخب نشانه دار شدند که از این تعداد هشت مرکز به صورت ۲۴ ساعته و ۳۳ مرکز نیز به صورت ۱۶ ساعته پاسخگوی مراجعان بودند.
,
 
,
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از متوقف نشدن خدمات عادی حتی در پیک‌های پاندمی به بیماران غیر کرونایی خبر داد و گفت: خدمات عادی هرگز به بیماران غیر کرونایی متوقف و یا کمرنگ نشد و با مشخص شدن این مراکز ۲۴ و ۱۶ ساعته به شکلی منسجم‌تر به مبتلایان و یا افراد مشکوک به کووید ۱۹ خدمت ارائه شد.
,
 
,
وی در ادامه به توسعه عمرانی حوزه بهداشت در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: حدوداً ۱۳ پروژه به بهره برداری رسیده و از بیش از ۱۰ پروژه نیز تا پایان نیمه سال آینده بهره برداری خواهد شد.
,
 
,
بهادری منفرد اجرای طرح تعمیر و بازسازی چهار مرکز و خانه بهداشت و جذب منابع مالی که بخشی از آن با کمک خیرین سلامت صورت پذیرفته را از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی ذکر کرد.
,
 
,
وی همچنین درباره غربالگری‌های انجام شده در سال ۱۳۹۹ نیز توضیح داد: غربالگری‌های صورت گرفته، غربالگری‌های اولیه و همگانی بود به شکلی که حدوداً سه میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به افراد تحت پوشش دانشگاه ارائه شد و در مرحله دوم افراد بالای ۱۵ سال و گروه‌های در معرض خطر که جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را به خود اختصاص می‌دادند، در دستور کار قرار گرفت.
,
 
,
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ارائه بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار خدمت به افرادی که به دلیل شیوع کرونا از برخی از خدمات مثل واکسیناسیون و غربالگری غافل شده بودند خبر داد و افزود: حدود ۷۱ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه تحت غربالگری مرحله سوم قرار گرفتند.
,
 
,
بهادری منفرد درباره خدمت رسانی به جمعیت عشایر کشور نیز گفت: در منطقه شمیرانات و دماوند برای خدمت رسانی به عشایر پایگاه‌های ثابت راه اندازی شد.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به انجام تست‌های pcr برای شناسایی موارد ابتلاء به کرونا نیز عنوان کرد: در کل استان تهران عددی نزدیک به ۴۵۰ هزار تست انجام شده و این در حالی است که بالغ بر ۲۰۰ هزار مورد از تست‌ها در دانشگاه انجام شده است.
,
 
,
معاون امور بهداشتی دانشگاه درباره تعداد موارد مراجعه به پزشکان این معاونت نیز گفت: حدود ۳۶ درصد از مراجعان کل استان تهران به پزشکان مراکز بهداشت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.
,
 
,
وی گزارشی در خصوص واکسیناسیون ارائه داد و افزود: ۸۵ هزار دوز واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های در معرض خطر و گروه‌های هدف توسط مجموعه معاونت بهداشتی دانشگاه تزریق شد.
,
 
,
بهادری منفرد از تزریق بیش از سه هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کووید ۱۹ نیز در منطقه تحت پوشش دانشگاه به گروه‌های هدف واکسیناسیون خبر داد و افزود: این روند همچنان استمرار خواهد داشت و در روزهای آتی به تعداد آن اضافه خواهد شد.
,
 
,
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه پوشش‌های متداول واکسیناسیون به صورت صد در صد در منطقه تحت پوشش دانشگاه انجام شده است، خاطرنشان کرد: رسیدن به حد مطلوب ۸۵ درصدی شاخص نمونه غربالگری نوزادان از دیگر دستاوردهای معاونت بهداشتی است.
,
 
,
وی با بیان اینکه پوشش غربالگری ۹۵ درصدی نوزادان یکی دیگر از افتخارات مجموعه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، افزود: به رغم اینکه مردم ترس از ابتلاء به کرونا با حضور در مراکز بهداشتی را داشتند با اطلاع رسانی‌های به موقع این خدمات در بالاترین سطح به مردم ارائه شد.
,
 
,
بهادری منفرد دستیابی به هدف حذف سرخک، ۱۰۰ درصد مراقبت فعال در زمینه درمان و پیشگیری از هاری، ۱۱۸ بازرسی برای ۴۲ هزار کارگاه و غربالگری ۳۳۲ هزار شاغلان صنایع کارگری و شهرک‌های صنعتی، را از دیگر افتخارآفرینی‌های حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ذکر کرد که به رغم شیوع کرونا با قوت دنبال شده است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه ۳۵ هزار تذکر، اخطار و دادگاهی در مورد کارگاه‌های مختلف انجام شده است ادامه داد: تقریباً ۲۵۴ هزار بازرسی از اماکن عمومی، ۳۶ صدور هزار اخطار بهداشتی و پلمب بیش از ۲۵۰۰ واحد متخلف، رسیدگی به ۳۶ هزار شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۰، نظارت بر ۱۸۲ حوزه ضدعفونی آزمون‌های مختلف در ۱۸۰ حوزه امتحانی اقدامات ملی و درخشان معاونت بهداشتی دانشگاه بوده که در سال گذشته انجام شده است.
,
 
,
بهادری منفرد با اشاره به اینکه ۱۰ هزار بازدید مشترک با هدف کنترل اپیدمی کرونا تا به امروز توسط کارشناسان بهداشتی انجام شده افزود: نظارت روزانه بر نحوه رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی، نحوه رعایت پروتکل‌ها، نحوه تشییع و تدفین بیش از ۲ هزار نفر از فوت شدگان کرونایی، گندزدایی بیش از ۲۷۶ هزار محل از مبلمان شهری و محل سکونت مبتلایان به کووید ۱۹ نیز از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی است.
,
 
,
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیشترین نظارت بر عملکرد مدارس مربوط به استان تهران است افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به لحاظ رعایت شیوه نامه‌ها و نظارت بر عملکرد مدارس رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
,
 
,
بهادری منفرد همچنین درباره نظارت کارشناسان بر نحوه رعایت شیوه نامه‌ها و رعایت بهداشت دهان و دندان نیز گفت: ۲۳ هزار خدمت اورژانسی دندانپزشکی و اصلاح ساختارهای مراکز درمان دندانپزشکی در کارنامه درخشان معاونت بهداشتی به چشم می‌خورد.
,
 
,
استمرار طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از دیگر مواردی بود که معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد و افزود: به دلیل کرونا و محدودیت‌های موجود فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه جذب سفیران سلامت نیز صورت گرفته است. ۶۸۲ خانوار سفیر سلامت داشتند و ۲۱ سفیر سلامت غیر ایرانی نیز در حال همکاری با معاونت بهداشتی دانشگاه هستند.
,
 
,
وی در پایان به آموزش بیش از پنج میلیون نفر در خصوص کرونا، آموزش به یک میلیون و ۶۰۰ نفر به صورت چهره به چهره، شناسایی بیش از دو هزار بیمار در سطح مراکز خدمت، ارائه خدمات و مداخلات روانشناسی، اجرای برنامه متین و شناسایی مناطق پرخطر، ثبت کمترین میزان مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: مهر
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه