اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

آغاز کشت چغندر بهاره در بیش از ۵۰ هکتار ار اراضی کشاورزی رشتخوار

آغاز کشت چغندر بهاره در بیش از ۵۰ هکتار ار اراضی کشاورزی رشتخوار
اعظمی، گفت: بیش از ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی رشتخوار به کشت محصول چغندر بهاره اختصاص یافت، کاشت چغندر قند بهاره از اواسط اسفند ماه شروع و تا نیمه‌های تیرماه ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: داشتن آگاهی لازم درباره مسایل مختلف کاشت هر محصول، در بالا بردن توان تولید، عملکرد و سوددهی آن نقش بسیار مهمی ایفا می کند. از این رو لازم است کشاورزان قبل از اقدام به کشت هر نوع محصول درباره مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت آن اطلاعات لازم و کافی را کسب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه  با اشاره به اینکه محصول چغندرقند به عنوان یکی از زراعت های مهم و استراتژیک کشور محسوب شده و بسیار پر اهمیت است، اظهار داشت:  در روستای محمدآباد از توابع دهستان آستانه شهرستان رشتخوار، کشت چغندربهاره آغاز شروع و کار گسترش آن در حال انجام است.

اعظمی به بهره گیری و استفاده از روش نوین آبیاری در این طرح اشاره کرد، گفت: سطح زیر کشت این محصول پنجاه وپنج هکتار و با دستگاه بذرکار، پهن کننده نوار تیپ به صورت ردیفی در یکی از مزارع امیرابریشمی رشتخوار کشت شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش میزان بهره وری محصول ،  آبیاری به روش کشت نوارهای تیپ انجام می شود، بیان داشت: در این طرح  از کودهای شیمیایی و استفاده از ریزمغذی های لازم جهت عملکرد بهتر محصول استفاده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار، یادآور شد: تاریخ کاشت چغندر قند بهاره از اواسط اسفند ماه شروع و تا نیمه‌های تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه