اخبار داغ

برگزاری مراسم رونمایی از سردیس و تمبر سهراب مرادی

صالحی امیری: با توماس باخ از اصفهان و شیراز صحبت کردم/ سهراب مرادی قناعت دارد و زیاده خواه نیست+عکس

صالحی امیری: با توماس باخ از اصفهان و شیراز صحبت کردم/ سهراب مرادی قناعت دارد و زیاده خواه نیست+عکس
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مرام پهلوانی قهرمانان، در ذهن و خاطره مردم و جامعه همیشه باقی می ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در مراسمی از سردیس و تمبر سهراب مرادی قهرمان پرافتخار وزنه برداری جهان و المپیک با حضور صالحی امیری صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در اصفهان رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای نشست طباطبایی مدیر کل ورزش و‌ جوانان استان اصفهان ضمن خیر مقدم به دکتر صالحی امیری و هیات همراه از تلاش‌ها و حمایت‌های کمیته ملی المپیک از ورزش و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی تقدیر و تشکر کرد.

,

در ادامه رضایی استاندار اصفهان نیز حضور صالحی امیری و هیات همراه را خیر مقدم گفت و اظهار کرد: کشورهای مختلف با تمدن های مختلف و مردمانشان برای قهرمانان ورزشی خود ارزش ویژه قائل هستند در ایران نیز این افراد همیشه مورد احترام مردم بوده ‌و خواهند بود.

,

وی ادامه داد: سهراب مرادی بعنوان اولین مدال آور طلای المپیک استان اصفهان متعلق به این شهر و استان نیست، او در دل و قلب تمام ایرانیان سراسر دنیا جای دارد و مطمئنا تلاش‌ها و افتخارآفرینی های او هیچ گاه از ذهن و یاد مردم بیرون نخواهد رفت.

,

رضایی یادآور شد: امیدوارم نشست و اقدام امروز مقدمه و گامی مثبت برای جوانان و آینده سازان استان باشد تا آنان بدانند که مسئولان تلاش‌ها و زحمات قهرمانان خود را فراموش نکرده اند و برای اعتلای ورزش از هیچ همت و تلاشی فروگذار نمی کنند.

,

وی در پایان از زحمات طباطبایی و تیم مدیریتی اداره کل ورزش استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: مطمئنم اداره کل ورزش استان با تیم ارزشمند و کاربلدی که در کنار طباطبایی فعالیت می کنند به توفیقات روزافزونی خواهند رسید.

,

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز از برپایی این نشست و توجه استاندار و مسئولان استان به آتیه قهرمانان و ورزشکاران تقدیرکرد و اظهار داشت: خدا را شاکرم توفیق شد بار دیگر در استانی حضور یابم که فخر ایران و ایران زمین است. این جغرافیای رمز و رازآلود همیشه نگینی ارزشمند بر انگشتری تمدن ایران زمین بوده است.

,

وی ادامه داد: نمی توان از ایران سخن گفت و بلافاصله از اصفهان در قالب تمدن ایران زمین نام نیاورد. در چندین دیدارم با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک از اصفهان و شیراز صحبت کردم و باخ گفت که‌ کامل این دو استان را می شناسم و به دلیل علاقمندی به این تمدن چندین بار بصورت شخصی از آثار تاریخی این استان‌ها دیدن کرده ام.

,

صالحی امیری یادآور شد: آن چیزی که ایران را در دنیا شناسانده و می درخشاند همین تمدن و شعر و میراث ارزشمندی است که در استان‌هایی نظیر اصفهان جای دارد.

,

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: از اصفهان ندای وحدت می آید که باید این اتحاد و همدلی را مدیون نگاه ویژه استاندار محترم دانست که از حواشی دوری کرده است و به متن توجه ویژه دارد. همچنین از طباطبایی بعنوان یکی از پرتلاش ترین مدیران ورزش در استان‌های کشور و علی مرادی رئیس سختکوش فدراسیون وزنه برداری تقدیر و تشکر می کنم.

,

وی ادامه داد: جا دارد از پیشکسوت دلسوزی که ورزش و وزنه براری استان اصفهان همیشه مدیون زحمات او بوده است و خواهد بود تقدیر کنیم، این فرد که خود از پیشکسوتان رشته وزنه برداری است و زندگی خود را وقف این رشته کرده است کسی جز استاد سیف زاده نیست.

,

صالحی امیری افزود: در تاریخ ایران زمین قهرمانان فراوانی داریم اما آنهایی شایسته تقدیر هستند که به مرام پهلوانی نیز رسیده باشند.  قهرمان به دنبال سکه و سکوست اما پهلوان در متن جامعه خود زیست می کند و با مردم خود می خندد و می گرید، توجه پهلوان به دردها و آلام مردمش است و هویت خودش را از مردم می گیرد.

,

از ابتدای ورزش تا کنون بسیار مدال و مدال آور در ایران داشته ایم اما نام تختی و مرامش در ذهن و یادها مانده چراکه پرشی خوب از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی داشت.

,

رئیس کمیته ملی المپیک  تاکید کرد: سهراب مرادی چه مدال بگیرد و چه نگیرد برای مردمش محترم است چرا که مرام و منش پهلوانی دارد. او ورزشکاری نجیب است؛ به همین دلیل نیز قناعت دارد و زیاده خواه نیست و از همین رو شجاعت نیز دارد و به‌همین دلایل ظرفیتی ویژه برای استان و کشوش محسوب می شود؛ شک نداشته باشید این قهرمان با نام نیک، نجابت و شجاعتش برای نسل های بعد نیز زنده و ماندگار خواهد  ماند.

,

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه سرمایه ها را مادی تعریف کرده ایم. ورزش یک جسم و یک روح دارد، یک نکره و یک معرفه دارد؛ جسم همان میدان، سکه و‌ سکوست و روح ورزش فرهنگ ‌‌اخلاق است. تلاش وزارت، کمیته ملی المپیک و ۵۲ فدراسیون این است که بتوانیم‌ روح اخلاق و فرهنگ را در ورزش بدمیم وگرنه مانند برخی کشورهای منطقه می توان قهرمان اجاره ای آورد ‌و به سکو رسید اما سرمایه ما در ورزش سرمایه فرهنگی است.

,

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در ادامه نشست ضمن تشکر از استاندار و مدیر کل ورزش استان اصفهان به مناسبت برپایی این نشست اظهار کرد: از صالحی امیری و هیئت همراه که وقت گذاشتند وبرای این مراسم تشریف آوردند، تقدیر و تشکرمی کنم و بدون اغراق باید بگویم با حضور صالحی امیری در راس کمیته ملی المپیک نگاه ها به این ارگان بین المللی عوض شده و چهره ای فرهنگی ورزشی با رعایت اصول فرهنگی و اخلاقی را نظاره گر هستیم.

,

وی ادامه داد: همچنین از‌خانواده خیری که برای تامین یک واحد آپارتمان جهت هدیه به سهراب مرادی حمایت کردند،  تقدیر و تشکر می کنم.

,

مرادی گفت: ورزش پدیده ای اجتماعی است که می تواند با الگوسازی نقش بی بدیلی در پرورش و تربیت نسل بعدی ایران زمین داشته باشد. سهراب در ورزش امروز الگویی اخلاقی مناسب برای آینده سازان این سرزمین است و کردار و رفتار نیک او جای تقدیر دارد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه