اخبار داغ

فرمانده سپاه درگز خبر داد؛

بسیج سازندگی درگز پیشرو در احیا و بهسازی قنوات

بسیج سازندگی درگز پیشرو در احیا و بهسازی قنوات
زیدانلو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به همت بسیج سازندگی شهرستان موفق به احیا ۵ رشته قنات با هزینه کرد اعتباری قریب به ۱ میلیارد ریال شده ایم که رضایتمندی مردمی بسیار خوبی را به همراه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول زیدانلو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ یکی از رسالت های ذاتی سپاه و بسیج را فعالیت در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی دانست و اظهار کرد: حوزه فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی، حوزه بسیار گسترده ای است که می توان گفت در تمام شئون زندگی مردم می تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به بحث احیای قنوات به عنوان یکی از سرفصل های کارکرد بسیج سازندگی عنوان کرد: بسیج سازندگی درگز از ابتدای سال تاکنون موفق شده تعداد ۵ رشته قنات که یا به کلی خشک شده بود و یا حجم آب خروجی آنها به شدت افت کرده بود را احیا کرده و مردم و کشاورزان را از نعمت بی نظیر مایه حیات بهره‌مند سازد.

فرمانده سپاه درگز افزود: روستاهای کاهو، ایلانجق، قلجق، ینگی قلعه و حسن آباد از جمله روستاهایی هستند که قنوات آنها با هزینه کرد مبلغ قریب به ۱ میلیارد ریال توسط سپاه و همین مبلغ توسط مشارکت های مردمی و با طول مجموعا بیش از ۶ کیلومتر مورد احیا و بهسازی قرار گرفته است.

زیدانلو تشریح کرد: البته موضوع احیا و بهسازی قنات ها، با همکاری گروههای جهادی، مردم محلی و نظارت مستقیم جهاد کشاورزی به صورت کاملا فنی و تخصصی صورت گرفته و خوشبختانه رضایتمندی مردمی بسیار خوبی را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: شهرستان درگز دارای حدود ۱۰۰ رشته قنات است که به ادعای کارشناسان، حدود ۶۰ درصد آنها نیاز به مرمت و بهسازی دارند. برای بهسازی این تعداد قنات اعتبار کلان مورد نیاز است اما ورود بسیج به این حوزه و استفاده از ظرفیت و همراهی مردم سبب شده بتوانیم کار را با هزینه بسیار کمتر و سرعت بالاتر پیش ببریم.

فرمانده سپاه درگز در پایان خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا انتهای سال و برای سالهای آینده، قنواتی که به هر دلیلی مورد تخریب قرار گرفته یا حجم خروجی آب آنها کم شده است را بر اساس اولویت و با مشارکت دستگاه های اجرایی و همراهی مردم مورد بهسازی قرار دهیم تا کشاورزان عزیز در این شرایط کم آبی دغدغه ای برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی نداشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه