اخبار داغ

شهردار مشهد:

پارکینگ آزادی مشهد با ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبار احداث شد/ آغاز پروژه فضای سبز کمربند مشهد

پارکینگ آزادی مشهد با ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبار احداث شد/ آغاز پروژه فضای سبز کمربند مشهد
کلایی گفت: هرآنچه قابلیت هوشمندی در یک پارکینگ تعریف شده در این پروژه با هزینه ۳۳۶ میلیارد تومان اجرایی شده است و ۲هزار اتوبوس روزانه در این پارکینگ تردد می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدرضا کلائی شهردار مشهد، صبح امروز در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی پایانه و پارکینگ آزادی توسط رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی مدیریت شهری گفت: هرآنچه قابلیت هوشمندی در یک پارکینگ تعریف شده در این پروژه با هزینه ۳۳۶ میلیارد تومان اجرایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه ۲هزار اتوبوس روزانه در این پارکینگ تردد می‌کنند افزود: جای پارک برای ۷۰۰خودرو شخصی و ۱۰۰ مکان برای دوچرخه و ۵۰ محل پارک ویژه معلولان در آن تعریف شده است.

,

شهردار مشهد اظهار کرد: مدل توسعه شهر مشهد قابل تعمیم به کشور است و ۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۴هزار میلیارد تومان تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، خط ۳ و ۴ مترو در حال ساخت است.

,

وی افزود: در حوزه زیست محیطی نیز امروز همزمان پروژه احداث ۱۵۰۰هکتار فضای سبز در کمربند مشهد آغاز می‌شود که ۱۲۰۰ هکتار در کمربند جنوب و ۳۰۰ هکتار درشمال است.

,

کلایی تصریح کرد: کوه پارک افتتاح شده و رودپارک، کشت پارک و بوم پارک نیز در حال احداث است و ۱۳۰ دفترتسهیل‌گری در کشور فعال است که ۳۵ دفتر آن در مشهد راه‌اندازی شده و سند توسعه محله ارائه کرده‌اند.

,
وی با اشاره به اینکه این پروژه یک طبقه برای استقرار ۳۵ دستگاه اتوبوس باحجم تردد روزی حدوداً ۲ هزار اتوبوس و ۲ طبقه منفی برای پارک ۵۹۰ خودرو را دارد افزود: ورودی پارکینگ حدود ۱۶۰ متر بعد از پایانه است و حدود ۱۰ آسانسور و ۱۱ پله‌برقی برای آن در نظر گرفته شده است.
,
شهردار مشهد گفت: این پارکینگ هوشمند امکان رزرو جای پارک، کنترل هوشمند آن و همچنین کیفیت هوای داخل پارکینگ را هم دارد و احداث پارکینگ و پایانه آزادی حدود دو سال به طول انجامید.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه