اخبار داغ

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

جهت جلوگیری از موج چهارم کرونا باید مسافرت‌ها به یزد کنترل شود/ با این وضعیت گرانی ادعا دارند «چرخ زندگی مردم دارد می‌چرخد»

جهت جلوگیری از موج چهارم کرونا باید مسافرت‌ها به یزد کنترل شود/ با این وضعیت گرانی ادعا دارند «چرخ زندگی مردم دارد می‌چرخد»
آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی گفت: سزاوار نیست که خسارات مسافرت‌ها را مردم یزد متحمل شوند لذا انتظار است که مسئولین مدیریت کنند تا دچار موج چهار کرونا نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به 15 اسفندماه روز درختکاری گفت: در برخی روایات آمده است که درختانی که توسط مردم کاشته می‌شوند هرچند آن‌ها از ثمره این درختان استفاده می‌کنند اما بعدا به عنوان صدقه تلقی می‌شود و در برخی روایات نیز گفته شده آثار و برکات این درختان به دنبال مومن راه می‌افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته نیکوکاری گفت: کمیته امداد جز اولین نهادهایی بود که امام فرمان تشکیل آن را دادند به طوری که 22 روز بعد از پیروزی انقلاب در 22 بهمن یعنی در 14 بهمن ماه امام فرمان تشکیل کمیته امام را برای رسیدگی به محرومین دادند.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه از ویژگی‌های امام توجه به محرومین بود اظهار داشت: طبق فرمایش پیامبر اعظم (ص) انسان‌ها با دو بال ایمانی و بال خدمت‌رسانی به مردم به تکامل می‌رسند.

,

مدرسی با اشاره به ایام دهه پایانی ماه رجب خاطرنشان کرد: روزهای استثنایی در دهه پایانی ماه رجب وجود دارد. 25 رجب سالروز شهادت امام کاظم علیه‌السلام است؛ در روایات دارد روزه 25 ماه رجب کفاره 200 سال گناه است. همچنین روزه گرفتن در روز 27 رجب طبق برخی روایات معادل 70 سال عبادت و بندگی است.

,

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام تعطیلات عید نوروز خطاب به مسئولین استان یزد عنوان کرد: مراقبت از وضعیت دینی و فرهنگی یزد باید در صدر کارها قرار بگیرد؛ به واسطه شرایطی که در شمال و جنوب کشور داریم و به خاطر چهارراه بودن یزد طبیعی است مسافرینی وارد شهر شوند اما باید از وضعیت فرهنگی یزد مراقبت کنیم.

,

مدرسی تأکید کرد: مسئولین برای این ایام برنامه‌ریزی کنند؛ باید حرمت اماکن مذهبی حفظ شود و امکان عمومی مانند کمپ‌های کویرنوردی و بومگردی‌ها نیز مورد توجه قرار بگیرد. مردم هم در میدان امر به معروف و نهی از منکر حضور داشته باشند چرا که این یک وظیفه دینی است.

,

 

,

مسافرت‌ها به یزد کنترل شود

, مسافرت‌ها به یزد کنترل شود, مسافرت‌ها به یزد کنترل شود,

وی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور و استان تصریح کرد: در این ایام کرونایی باید رفت و آمدهای بین‌استانی کنترل شود یادتان می‌آید چند ماه قبل استان یزد چه وضعیتی را داشت و چقدر بخاطر کرونا خسارت دیدیم که بخشی از آن بخاطر آزاد گذاشتن مسافرت‌ها بود.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: لذا امروز باید مسافرت‌ها را کنترل کنیم چرا که سزاوار نیست که خسارات رفت و آمدها و مسافرت‌ها را مردم یزد متحمل شوند لذا انتظار است که مسئولین مدیریت کنند تا دچار موج چهار کرونا نشویم.

,

مدرسی اضافه کرد: البته مجالس مذهبی و دینی را هم کنترل کنید و آنجا هم اگر کسی شیوه‌نامه‌ها را رعایت نمی‌کند باید اعلام شود و یقینا مومنین در این مجالس برای رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌ها نهایت همکاری را خواهند داشت.

,

 

,

انتقاد از وضعیت گرانی در کشور

, انتقاد از وضعیت گرانی در کشور, انتقاد از وضعیت گرانی در کشور,

وی با اشاره به گرانی‌های موجود در کشور و عدم نظارت بر قیمت‌ها گفت: مقایسه قیمت‌ها طی حدود یکسال اخیر نشان می‌دهد که بالای 50 درصد تورم داشته‌ایم در چنین شرایطی آقایان ادعا می‌کنند «هم چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد هم چرخ زندگی مردم».

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه بیان این انتقادها و واقعیت‌ها به معنای سیاه‌نمایی نیست، اظهار داشت: بریده باد آن زبانی که بخواهد سیاه‌نمایی کند اما مگر می‌توان واقعیات را نادیده گرفت مگر می‌توان قیمت گوشت و خواربار و مایحتاج مردم را نادیده گرفت چرا کسانی اصرار دارند پا روی اعصاب مردم بگذارند.

,

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: جا دارد از سربازان گمنام امام زمان در سپاه تشکر کنم بخاطر اقدامی که در دستگیری اخلال‌گران داروهای حیاتی مردم کردند. البته دستگاه‌های مربوطه زودتر از این باید به فکر مسئله دارو و کمبود دارو باشند تا نیازی به ورود دستگاه‌های امنیتی نباشد.

,

وی با اشاره به فشارهای دولت برای  پذیرش لوایح مربوط به FATF تأکید کرد: همه باید تابع قانون باشیم و اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام این لوایح را رد کرد دولت نباید جوسازی کند. نباید معامله یک طرفه کنیم یک بار این کار را در قالب برجام کردیم که چیزی جز خسارت محض برای مردم نداشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه