اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مطرح کرد؛

توزیع ۳۴۰۰ اصله نهال در شهرستان پاوه

توزیع ۳۴۰۰ اصله نهال در شهرستان پاوه
سامان وسیمی گفت: در این هفته تعداد ۳۴۰۰ اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی در بین مردم توزیع خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هزارماسوله، به مناسبت هفته درختکاری مراسمی در محوطه مسکن مهر تپه کوله پاوه با حضور معاون فرماندار و جانشین سپاه ناحیه پاوه و اعضای شورای اداری و فعالین محیط زیست برگزار شد.

سامان وسیمی در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار داشت: این مراسم در اولین روز از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری برای اجرای سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی با شعار همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع طبیعی می باشد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه به تشریح فعالیت های این اداره در هفته منابع طبیعی پرداخت و گفت: در این هفته تعداد ۳۴۰۰ اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی در بین مردم توزیع خواهد شد.

وی افزود: منابع طبیعی یک سرمایه و یک امانت الهی برای همه نسلها می باشد است و همان طور که مطلع هستید وجود پوشش گیاهی و درختان جنگلی طبیعی در هر منطقه ای بعنوان یک سرمایه ارزشمند نقش شاخصی در توسعه و آبادانی پایدار آن منطقه را دارد.

وسیمی گفت: مهمترین نقش وجود درختان را حفظ آب و افزایش منابع آبی زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک و ورود ریز گردها و جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن و سایر موارد دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی در ادامه انجام درختکاری و توسعه جنگلها را راه حلی مناسب برای مقابله با تغییر اقلیم و حفاظت از تنوع زیستی دانست و افزود: تحقق این موارد اولا نیازمند مشارکتهای مردمی و اجرای طرح های حفاظتی و صیانت و مدیریت منابع جنگلی و بهره برداری اصولی از جنگلها و مراتع می باشد.

سامان وسیمی یادآوری کرد: آموزش جوامع محلی و مشارکت و همراهی مردم و استفاده از دانش بومی در جهت بهره برداری اصولی از منابع طبیعی نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه افزود: بیش از ۹۲ درصد از سطح وسعت شهرستان منابع طبیعی و اراضی ملی می باشد با این میزان بالای سطح اراضی ملی در شهرستان در امر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی ما تنها نبوده ایم و خوشبختانه با وجود انجمن ها و سمن های زیست محیطی و فعالین زیست محیطی شاهد مشارکت های مردمی به طور مستقل و خودجوش بوده ایم و خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزارماسوله,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه