اخبار داغ

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی:

بهره‌گیری از ۲۴۰ خیّر کارآفرین در خراسان جنوبی/ ۵۰۰ خانواده مددجو خودکفا شدند

بهره‌گیری از ۲۴۰ خیّر کارآفرین در خراسان جنوبی/ ۵۰۰ خانواده مددجو خودکفا شدند
حسینی گفت: ۵۰۰ خانواده مددجوی خراسان جنوبی با دستیابی به حداقل درآمد قانون کار، خودکفا و از تحت پوشش امداد خارج شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا حسینی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "مجموعه‌ای که برای اشتغال در کشور کار می کند، باید مثل اتاق جنگ دوران دفاع مقدس که شب و روز نمی شناخت، کار کند" اظهار کرد: الگوی اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)، الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت است که برای اظهارنظر به ۶۹ کشور و ۳۰ دانشگاه برتر دنیا ارائه شده است.

وی افزود: الگوی اشتغال امداد بر پایه دو نظام هدایت شغلی و راهبری شغلی طراحی شده است، گفت: نظام هدایت شغلی کارشناس محور است و برای مددجویانی که خودشان مشاغلی ایجاد می کنند و پیش زمینه و مهارت کار را دارند، استفاده می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: نظام رهبری شغلی کارآفرین محور و برای مددجویانی است که پیش زمینه شغلی و مهارتی ندارند و در تامین مواد اولیه و بازار فروش و ... مشکل دارند.

حسینی بیان کرد: هم اکنون ۶۹ راهبر با کمیته امداد استان همکاری می کنند که تاکنون ۷۸۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به سایر رویکردهای اشتغال کمیته امداد، ادامه داد: بهره گیری از خیّران کارآفرین یکی از این رویکردها است که تاکنون ۲۴۰ خیّر کارآفرین در قالب کانون خیّران کارآفرین خراسان جنوبی که در مرحله ثبت است، همکاری داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

راه اندازی ۱۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی در سال آینده

, راه اندازی ۱۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی در سال آینده, راه اندازی ۱۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی در سال آینده,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین تاکنون ۴ مرکز نیکوکاری کارآفرینی در استان ایجاد شده و قرار است در سال آینده هم ۱۰ مرکز دیگر ایجاد شود.

حسینی با اشاره به همکاری افراد در قالب جهادگران کارآفرین با کمیته امداد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ نفر جهادگر حداقل هفته ای ۶ ساعت در امور تسهیلگری اشتغال کمیته امداد همکاری داشته اند. علاوه بر این ۲۳ دستگاه اجرایی و سمن های مربوطه در حوزه کسب و کار، با این نهاد انقلابی همکاری دارند.

وی همچنین ثبت ۱۰ طرح دانش بنیان در سامانه صندوق سرمایه گذاری نوید را که در مرحله ارزیابی و غربالگری است را از جمله اقدامات ویژه انجام شده در حوزه اشتغال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان دانست.

,
,
,
,
,

راه‌یابی ۴ طرح فناورانه روستادوست خراسان جنوبی به نمایشگاه تهران

, راه‌یابی ۴ طرح فناورانه روستادوست خراسان جنوبی به نمایشگاه تهران, راه‌یابی ۴ طرح فناورانه روستادوست خراسان جنوبی به نمایشگاه تهران,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست، گفت: این صنایع، صنایعی هستند که نوآورانه، به صرفه در مقیاس کوچک روستایی و دارای فناوری ساده و قابل پشتیبانی در روستا باشد.

حسینی بیان کرد: پس از برگزاری این رویداد ملی، از بین سه هزار طرح ارسالی به دبیرخانه، ۶۰۰ طرح به نمایشگاه تهران راه یافت که از این تعداد، ۴ طرح شامل دستگاه برداشت زرشک، دستگاه دان کن زرشک، دستگاه جوانه زن و دستگاه زعفران پاک کن، مربوط به خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به واگذاری ۸۹ دستگاه نیسان در سال‌های گذشته توسط کمیته امداد استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، تفاهم نامه واگذاری ۷۰ دستگاه نیسان دیگر نیز منعقد شده که برای ۲۳ دستگاه، در مرحله صدور پیش فاکتور است.

,
,
,
,
,

بافت ۴۵۰ تخته فرش توسط مددجویان

, بافت ۴۵۰ تخته فرش توسط مددجویان, بافت ۴۵۰ تخته فرش توسط مددجویان,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در حوزه اجرای نیروگاه های خورشیدی، تاکنون ۱۸۹ نیروگاه اجرا شده که از این تعداد ۷۹ نیروگاه در سال جاری بوده است. همچنین یک هزار و ۷۱۵ مکان واجد شرایط دیگر برای اجرای این نیروگاه ها شناسایی شده است.

حسینی از واگذاری ۳۴ دستگاه تراکتور به مددجویان برای ایجاد اشتغال آنها خبر داد و گفت: تا پایان سال نیز ۶ دستگاه تراکتور دیگر واگذار و ثبت نام برای ۵۰ دستگاه دیگر در قالب تفاهم نامه جدید انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت علامت جمعی احسان فرش امداد خراسان جنوبی به عنوان پایلوت طرح، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ تخته فرش به متراژ یک هزار و ۷۶۵ متر و ارزش ۳۲ میلیارد ریال توسط مددجویان امداد بافته شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: شناسایی و اجرای مشاغل مزیت دار و دارای زنجیره ارزش منطقه برای جامعه هدف انجام شده که در این خصوص طرح های تراش سنگ قیمتی، نیروگاه خورشیدی، فرش دستباف، پرورش شتر، و شترمرغ، دام اصلاح شده، فراوری محصولات زراعی و باغی اجرا می‌شود.

خودکفایی ۵۰۰ خانوار مددجوی خراسان جنوبی

حسینی با اشاره به انجام ۲۱ هزار و ۵۰۰ نظارت هدفمند و سازمان یافته بر ۱۵ هزار طرح جاری، از ابتدای امسال، گفت: همچنین در حوزه مقابله با بیماری کرونا نیز اقداماتی از جمله توزیع یک میلیون ماسک، ۵۱ هزار جفت دستکش و ۴۴ هزار و ۷۲۰ دست لباس بیمارستانی انجام شده است.

وی اظهارکرد: یکی دیگر از اقدامات معاونت اشتغال کمیته امداد استان، اعطای ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارفرمایی به ۱۶ طرح اشتغال بوده است که در این طرح باید کارفرمایان مددجویان امداد را بکارگیری کنند.

حسینی در پایان از خودکفایی ۵۰۰ خانوار مددجوی استان با دستیابی به حداقل درآمد قانون کار خبر داد.

,
,
,
,
,
,
,
,
, خودکفایی ۵۰۰ خانوار مددجوی خراسان جنوبی, خودکفایی ۵۰۰ خانوار مددجوی خراسان جنوبی,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه