اخبار داغ

رییس اتحادیه مرغ تخمگذار:

قیمت تخم‌مرغ با شروع فصل گرما کاهش می‌یابد

قیمت تخم‌مرغ با شروع فصل گرما کاهش می‌یابد
رییس اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار گفت: با شروع فصل گرما و کاهش تقاضا قیمت تخم مرغ در بازار داخلی روند کاهشی به خود گرفته است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدرا علی اکبرخانی رییس اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار گفت: تولید تخم مرغ کاهش نداشته است، افزود: امروز هر کیلوگرم تخم مرغ در عمده فروشی ها با نرخ ۱۵ هزارتومان و برای مصرف کنندگان ۱۶ هزارو ۹۰۰ تومان است و قیمت های بیش از این در بازار، منطقی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوا و کاهش مصرف این محصول به طور حتم نرخ تخم مرغ در بازار به تعادل خواهد رسید.

,

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات تخم مرغ، گفت: اکنون با ورود به فصل گرما تقاضای داخلی کاهش می یابد و این امر می تواند موجب ضرر هنگفت تولیدکنندگان داخلی شود بنابراین از دولت درخواست می شود تا در صورت لزوم با متعادل شدن بازار داخلی، صادرات از سر گرفته شود.

,

علی اکبرخانی با بیان اینکه هر ساله، قیمت تخم مرغ در فروردین و اردیبهشت ماه با افت روبرو می شود، تصریح کرد: مازاد صادرات تخم مرغ در صورت متعادل شدن بازار داخلی می تواند موجب بالا رفتن ظرفیت تولید در فصل گرما شود.

,

وی اظهارداشت: هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ وزنی دارای یک کیلو و ۸۰۰ گرم حدودا ۳۳ هزار تومان قیمت دارد.

,

علیرغم گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی در بازار بین ۴۰ هزار تا ۴۴ هزارتومان و تخم مرغ ۲۰ تایی بسته بندی همچنان ۴۴ هزارتومان است.

,

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید شد.

,

انتهای پیام

,

منبع: ایرنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه