اخبار داغ

معرفی فینالیست‌های روز نخست؛

لیگ جهانی کاراته‌وان استانبول| خاکسار، مهدی‌زاده و میرزایی حذف شدند/ سه برنز در انتظار ایران

لیگ جهانی کاراته‌وان استانبول| خاکسار، مهدی‌زاده و میرزایی حذف شدند/ سه برنز در انتظار ایران
در ادامه رقابتهای لیگ جهانی کاراته سه کاراته‌کای ایران حذف شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال 2021 میلادی از امروز (جمعه) در ترکیه آغاز شده و تا یکشنبه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در وزن منهای 67 کیلوگرم مردان؛ امیر مهدی‌زاده کاراته‌کا با تجربه ایران در دور نخست برابر لی‌جیه‌وان از کره جنوبی با حساب پنج بر یک شکست خورد و با توجه به عدم رسیدن نماینده کره به فینال، مهدی‌زاده حذف شد.
,
امیررضا میرزایی دیگر نماینده ایران با دو برتری مقابل اوکراین و آلمان و شکست مقابل مصر و راهیابی حریف مصری به فینال، میرزایی راهی جدول شانس مجدد شد. 
,
او در جدول شانس مجدد ابتدا استفان استیماچ از کرواسی را یک بر صفر مغلوب کرد و سپس به شرف‌الدینوف از روسیه دو بر یک باخت و دست خالی ماند.
,
در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم بانوان؛ طراوت خاکسار پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه ۸ بر صفر از سد هانا کوکلوا از اسلواکی گذشت.
,
خاکسار در دور سوم پس از تساوی صفر-صفر مقابل ایوت گورنوا از بلغارستان، در هانتی مغلوب شد. 
,
با شکست کاراته‌کا بلغارستانی مقابل نماینده شیلی، خاکسار از دور مسابقات کنار رفت.
,
 
,
*شانس سه مدال برنز برای ایران در روز اول
,
با برگزاری اولین روز از رقابت های لیگ‌جهانی کاراته وان در استانبول نمایندگان ایران در روز اول به مبارزه پرداختند تا شانس کسب سه برنز حاصل تلاش آن ها در روز اول باشد.
,
در بخش کاتای انفرادی بانوان، فاطمه صادقی با پیروزی در دو دور، وارد مرحله نیمه نهایی شد و با قرار گرفتن در رتبه دوم  گروه خود از صعود به  فینال باز ماند. صادقی روز یکشنبه شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان می کند.
,
در کومیته وزن منفی ۵۰ کیلوگرم بانوان سارا بهمنیار دیگر ملی پوش کشورمان در دور اول استراحت خورد، او در دور دوم و سوم با حریفانی از کشور های روسیه و ترکیه به پیروزی رسید اما در مرحله نیمه نهایی در مقابل سراب اوزچلیک نفر اول رنکینگ المپیک و نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد تا شانس خود را روز یکشنبه برای کسب مدال برنز امتحان کند.
,
علی اصغر آسیابری در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم آقایان سه دور پیروزی در مقابل حریفانی از روسیه، گرجستان و امریکا را به دست اورد و در دور چهارم مسابقات در مقابل لوئیجی بوسا نایب قهرمان جهان و قهرمان اروپا نتیجه را واگذار کرد. با راهیابی بوسا به فینال، او در جدول رپه شارژ حریفی از کشور مقدونیه را ۵ بر یک شکست داد تا او نیز شانس خود را در روز یکشنبه برای کسب مدال برنز امتحان کند.
,
مهسا افسانه و نگین باقری نیز دیگر بانوان ما در بخش کاتای انفرادی بودند که افسانه در گروه چهار با قرار گرفتن در رتبه چهار از صعود به مرحله بعد بازماند، نگین باقری نیز با صعود به دور دوم مسابقات با کسب رتبه ششم از دور مسابقات کنار رفت.
,
کاتای تیمی ایران نیز با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، میلاد فرازمهر و علی زند به دور دوم مسابقات صعود کردند و سپس حذف شد.
,
در وزن منفی ۶۷ نیز دو نماینده از ایران در این مسابقات حضور داشتند که امیر مهدی زاده در دور اول در مقابل حریفی از کره جنوبی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت، امیررضا میرزایی دیگر نماینده در این وزن بود که با پیروزی مقابل حریفانی از اکراین و آلمان، در دور سوم در مقابل حریفی از مصر شکست خورد. با صعود حریف مصری به فینال، میرزایی در جدول شانس مجدد قرار گرفت و با یک پیروزی در مقابل حریفی از کرواسی و یک شکست مقابل حریف روسی در جدول رپه شارژ از دور مسابقات کنار رفت.
,
طراوت خاکسار در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم بانوان در دور اول مقابل حریفی از اسلواکی به پیروزی رسید اما در دور دوم مقابل حریفی از بلغارستان به تساوی صفر صفر رسید تا با رای داوران حریف بلغارستانی پیروز این مسابقه شود و خاکسار نیز از دور رقابت ها کنار رفت.
,
در وزن منفی ۷۵ کیلو گرم بهمن عسگری دیگر نماینده کشورمان بود که در دور اول استراحت خورد و با پیروزی در مقابل حریفانی از قطر، کرواسی در مقابل حریفی از کوزو با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
,
ابوالفضل شهرجردی در بخش کاتا انفرادی، رزیتا علیپور و شیما آل سعدی در وزن منفی ۶۱ کیلوگرم بانوان، ذبیح الله پورشیب در وزن منفی ۸۴ کیلو گرم آقایان و سجاد گنج زاده در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند که فردا (شنبه) روی تاتامی خواهند رفت.
,
 
,
فینالیست‌های روز نخست لیگ جهانی کاراته وان استانبول به شرح زیر هستند:
,
 
,
🔹کاتای انفرادی بانوان: 
,
🔸ساندرا سانچز(اسپانیا) - دبلارا بوزان(ترکیه) 
,
 
,
🔹وزن ۶۰- کیلوگرم مردان: 
,
🔸ارای سمدان(ترکیه) - فردوسی فرضلایف(آذربایجان)
,
 
,
🔹وزن ۶۷- کیلوگرم مردان: 
,
🔸علی الساوی(مصر) - بوراک اویگور(ترکیه)
,
 
,
🔹وزن ۷۵- کیلوگرم مردان:
,
لوئیجی بوسا(ایتالیا) - داستنبک اوتابولائف (ازبکستان)
,
 
,
🔹وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان:
,
🔸سراپ اوزچلیک(ترکیه) - شارا هوبریخ(آلمان) 
,
 
,
وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان: 
,
🔸واریل کومیزاکی(برزیل) - والنتینا تورو(شیلی)
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه