اخبار داغ

یادداشت؛

انتخابات؛ مسابقه‌ای برای خدمت یا رقابت برای قدرت!

انتخابات؛ مسابقه‌ای برای خدمت یا رقابت برای قدرت!
جایگاه ریاست جمهوری جایگاه تجربه آموزی و آزمون و خطا آن هم در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیست! آنچه در نظام اسلامی محبوبیت و مقبولیت دارد مسابقه برای خدمت است، نه رقابت برای منفعت و کسب قدرت!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک؛ این روزها نام‌های مختلفی به عنوان نامزدهای احتمالی با آب و تاب فراوانی در رسانه‌ های مختلف شنیده می ‌شود. باید توجه نمود که بخش عمده‌ای از این اخبار، شایعات احتمالی و گمانه‌زنی ‌هایی است که برای تحقق عینی آن باید همچنان منتظر بود تا به زمان ثبت نام کاندیداها نزدیک تر شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

برخی افراد احساس تکلیف کرده و خود را آماده ورود به عرصه انتخابات می ‌کنند، در حالی که از چنین توانی برخوردار نیستند. خطاب به این افراد باید گفت که جایگاه ریاست جمهوری جایگاه تجربه آموزی و آزمون و خطا آن هم در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیست! لذا اگر در خود صلاحیت لازم برای چنین نقش آفرینی را نمی ‌بینند، اعتماد به نفس کاذب را کنار گذاشته و اجازه دهند تا فضا برای نقش آفرینی و فعالیت شایستگان از این ملت فراهم آید.

,

اگر از منظر جریانی به تکثر نامزدهای انتخاباتی توجه گردد، باید گفت پیروز انتخابات، جریانی است که بتواند صحنه تکثر نامزدها را در اردوگاه سیاسی خود کنترل کرده و آنان را متناسب با شرایط و مبتنی بر تقسیم کاری دقیق در صحنه نگه داشته و مبتنی بر برنامه‌ای حساب شده یکی پس از دیگری پس از فعال سازی پایگاه رای و انتقال کامل رای آنان به سبد نامزد نهایی، از رقابت‌های انتخاباتی خارج کند تا در نهایت نامزد نهایی با سنگین‌ترین سبد رای در میدان رقابت سیاسی باقی بماند.

,

 اما اگر چنین مدیریتی در صحنه رقابت سیاسی در اردوگاهی سیاسی نباشد، حاصل تکثر موجود، تفرق و جدال درون گروهی بوده و حاصلی جز تضعیف برای این جریان نخواهد داشت.

,

ملاحظه دیگر، توجه به این حقیقت است که آنچه در نظام اسلامی محبوبیت و مقبولیت دارد مسابقه برای خدمت است، نه رقابت برای منفعت و کسب قدرت!؛ رهبر معظم انقلاب بارها در دیدار با فعالین سیاسی کشور بر این حقیقت تاکید داشته اند.

,

به عنوان نمونه رهبری  در دیدار با کارگزاران نظام اسلامی می ‌فرمایند: "انتخابات می ‌تواند مایه‌ اتحاد باشد؛ می تواند تشجیع کننده‌ به سرعت عمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت. هر گروهی سعی کنند برای خدمتگزاری به این ملت، سهم متناسب با خودشان را که لایق خودشان می ‌دانند به دست بیاورند؛ هیچ اشکالی ندارد. این رقابت مثبت به جامعه نشاط می ‌بخشد، ما را زنده‌دل می کند، روح جوانی را بر جامعه‌ ما حاکم می کند."

,

علی خواجه پور

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه