اخبار داغ

گزارش دانا از بازی دولت با روان مردم؛

جزیره‌ای به نام «دولت» و چند صدایی در خصوص واکسن کرونا/ وقتی دولتی ها با هم هماهنگ نیستند

جزیره‌ای به نام «دولت» و چند صدایی در خصوص واکسن کرونا/ وقتی دولتی ها با هم هماهنگ نیستند
این روزها که مردم با مشکلات معیشتی، اقتصادی و گرانی کالاهای اساسی دست به گریبان هستند، دولتی ها نیز با چند صدایی در زمینه واردات واکسن، بیش از پیش افکار عمومی را تحت فشار قرار می دهد.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واپسین روزهای سال 99 شاید بتوان گفت که همچنان کرونا نخستین دغدغه مردم است اما به نظر می رسد با گسترش واکسن های مقابله با این بیماری، مردم بیش از آنکه نگران ابتلا به کرونا باشند دغدغه اثرگذاری بهتر واکسن های مختلف و نداشتن عوارض خطرناک هر یک از آنها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در طول ماه های اخیر، در کنار تولید واکسن های داخلی و آزمایش انسانی برخی از آنها از جمله واکسن تولید ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، محموله واکسن های روسی نیز به کشور وارد شد و در این بین وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی این مسئله در دولت نسبت به تولید واکسن و واردات آن گزارش های مکرر ارائه داد.

,

در این میان اما به تازگی اخباری مبنی بر واردات واکسن انگلیسی آسترازنکا از اوایل فروردین 1400 در رسانه های رسمی منتشر شده است.

,

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا خریداری و به کشور وارد می شود، خبر ورود این واکسن انگلیسی به کشور را البته سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت نیز داده بود. این بدان معناست که وزارت بهداشت و درمان به عنوان یک نهاد دولتی در صدد است برای تکمیل چرخه واکسیناسیون آسترازنکا را به کشور وارد کند.

,

, ,

حیدر محمدی، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز گفته بود سه میلیون و ۱۲۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا از کره جنوبی و از سهمیه ایران از سبد کوواکسن تا پایان سال وارد کشور می‌شود.

,

این واکسن تولید کشور انگلیس است و پیشتر اعلام شد که در ایران از واکسن های آمریکایی و انگلیسی استفاده نخواهد شد.

,

مقام معظم رهبری در جریان سخنرانی خود در 19 دی سال جاری ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: «آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.»

,

با این حال وزارت بهداشت برآن شده است تا این واکسن انگلیسی را از مبدا کره جنوبی خریداری و به کشور وارد کند. اما به نظر می رسد تصمیاتی که در دولت گرفته می شود، تصمیمات جزیره ای و بدون هماهنگی بخش های مختلف است.

,

رسانه های نزدیک به دولت در اقدامی هماهنگ پالس های منفی نسبت به این واکسن در کشور منتشر کرده و اخباری از توفق استفاده از واکسن آسترازنکا منتشر می کنند.

,

رسانه های دولت اعلام کردند تزریق واکسن آسترازنکا در 6 کشور متوقف شده است و هر بار کشوری تازه را به لیست تحریم کنندگان این واکسن اضافه می کنند.

,

, ,

 

,

وزارت بهداشت بخشی از دولت است و تصمیمات آن باید با هماهنگی دولت صورت بگیرد؛ اما این سیاست دوگانه درباره خرید یا عدم خرید یک نوع واکسن کرونا نشان از بی تدبیری یا نبود هماهنگی در جزیره ای به نام دولت دارد.

,

 

,

, ,

با گذشت یک سال از شیوع کرونا در کشور همچنان تصمیمات واحی گرفته نمی شود، متولیان اطلاع رسانی هر کدام ساز خود را می زنند، مردم بلاتکلیف اظهارات مقامات مختلف هستند و هر روز اخبار تازه ای از رد یا تایید، قبول یا عدم قبول، خرید یا عدم خرید، واکسن داخلی یا واکسن خارجی می شنوند.

,

دولت در قدم های پایانی عمر خود بیش از آنکه تلاش کند افکار عمومی را نسبت به عملکرد خود اقنا کند، در صدد این است که با آرامش روانی مردم بازی کند.

,

از یک سو وزیر بهداشت دغدغه مند از شرایط سخت کرونایی کشور سخن می گوید که کادر درمان میدان دار آن است و از سوی دیگر  رئیس جمهور سخن از لزوم ایجاد شفافیت به میان آورده و اظهار می کند، وزارت بهداشت در زمینه اجرای واکسیناسیون کرونا شفاف سازی کند!

,

این روزها که مردم با مشکلات معیشتی، اقتصادی و گرانی کالاهای اساسی دست به گریبان هستند، در تلاطم های کرونایی نیز بلاتکلیف ماندند که از یک دولت با چند صدا کدام را باور داشته باشند.

,

انتهای پیام/ک

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه