اخبار داغ

آمریکایی‌ها کاپ سومی جهان را نمی‌دهند!

دبیر: کشتی با زیر ۸۰ میلیارد تومان بودجه نمی‌چرخد/ اگر تیم‌های ملی به مسابقات گزینشی اعزام نشدند، کسی گله نکند

دبیر: کشتی با زیر ۸۰ میلیارد تومان بودجه نمی‌چرخد/ اگر تیم‌های ملی به مسابقات گزینشی اعزام نشدند، کسی گله نکند
رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به برخی مشکلات مالی موجود در این فدراسیون گفت: اگر تیم‌های ملی به مسابقات گزینشی اعزام نشدند، کسی گله نکند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری علی‌رضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی امروز (۲۶ اسفندماه) با حضور اصحاب رسانه و در محل فدراسیون کشتی واقع در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای این مراسم از نسخه اولیه سامانه جامعه خبرنگاران کشتی رونمایی شد. این سامانه به‌منظور تسهیل فعالیت کشتی‌نویسان و تعیین مشخصات آن‌ها طی یک سیستم یک‌پارچه راه‌اندازی شده است.

,

علی‌رضا دبیر درباره اختلافات جامعه داوری کشتی عنوان کرد: متاسفانه داوران همه با هم مشکل دارند. جامعه داوری دچار اختلافات زیادی هستند. ما هر چه زور می‌زنیم اختلافشان را کم کنیم، فایده ندارد.

,

رئیس فدراسیون کشتی درباره حواشی انتخابی‌های تیم‌های ملی کشتی اظهار داشت: درباره نحوه انتخابی‌ها و تعیین دوبنده‌پوشان تیم ملی آنالیز و فکر شده و این‌گونه نیست که بدون برنامه کاری از پیش برده باشیم. برخی کشتی‌گیران مانند حسن یزدانی باید تکلیف دوبنده‌شان زودتر مشخص شود تا با فراغ بال به حریف خود در المپیک فکر کنند. تصمیم با سرمربی‌ست و مهم نیست چه کسی سهمیه دوبنده تیم ملی را می‌گیرد، سهمیه باید از المپیک و انتخابی جدا باشد. من به چرخه‌ای که اتخاذ شده پای‌بندم اما وقتی کرونا هست و نمی‌توانم هیچ مسابقه‌ای برگزار کنم، چه کاری از دست من و فدراسیون بر می‌آید؟

,

وی هم‌چنین افزود: وقتی حسن یزدانی روی تشک می‌آید و در انتخابی شرکت می‌کند، این یعنی پیام برای سایرین که همه باید در انتخابی شرکت کنند. در کشتی فرنگی‌مان هم محمد بنا با اعزام کشتی‌گیران به مسابقات بین‌المللی، انتخابی‌ فرنگی را انجام می‌دهد. ممکن است در جام تختی، مسابقات لهستان و جام‌های دیگر هم اعزام در وزن‌ها داشته باشیم تا بهترین‌ها انتخاب شوند.

,

علیرضا دبیر در نشست خبری و در پاسخ به این سوال که چرا انتخابی تیم ملی کشتی شفافیت لازم را ندارد؟ اظهار داشت: قبلا هم گفتم انتخابی هست، الان هم می‌گویم هست. محمدی، سرمربی تیم توضیح داد، من هم اعلام کردم در همه اوزان کشتی انتخابی هست ولی باز شلوغ می‌کنند. کشتی هست، اما الان در سنگین وزن اینکه خیلی زود و در فاصله زیاد با المپیک انتخابی بگذاریم، اشتباه است. دو جوان هستند هر چه رقابت کنند، رشد خواهند کرد.

,

وی در ارتباط با اینکه در دو وزن مسابقه انتخابی برگزار شد، تاکید کرد: حسن یزدانی مثل رسول خادم و حمید سوریان است. مسابقه انتخابی‌اش را گذاشتیم تا روی تیلور کار کند. یا در 57 کیلوگرم چون وزن کم می‌کردند، اذیت می‌شدند اگر سال آینده انتخابی برگزار می‌شد. ما در سه وزن گزینشی داریم و باید ابتدا به سهمیه‌ها فکر کنیم.

,

رئیس فدراسیون تاکید کرد: مهم نیست چه کسی به گزینشی می‌رود، سرمربی تشخیص می‌دهد که این کشتی‌گیر در آسیایی کشتی بگیرد و آن یکی در گزینشی، اما برای المپیک اینطور نیست و همه گزینش می‌شوند. مسابقات کسب سهمیه را از المپیک جدا کنید.

,

دبیر با تاکید بر اینکه همچنان به چرخه انتخابی پایبند است، افزود: وقتی کرونا هست نمی‌توانیم در استان‌ها مسابقه برگزار کنیم و اعزام بین‌المللی داشته باشیم. وقتی حسن یزدانی به عنوان قهرمان المپیک و جهان می‌آید روی تشک و انتخابی می‌گیرد، بقیه می‌توانند کشتی نگیرند؟

,

وی ادامه داد: یا در کشتی فرنگی، تیم به اوکراین رفته و گرایی و کاویانی‌نژاد در ٧٧ کیلو انتخابی داشتند، بعد می‌گویند بنا انتخابی نمی‌گذارد. کشتی حتما نباید داخل ایران باشد. امسال به خاطر کرونا اینطوری است. جام تختی را داریم، اما باید دید آیا می‌شود آن را برگزار کرد؟ شاید چند ملی‌پوش آنجا مشخص شوند. احتمال برگزاری کشتی مستقیم و اعزام کشتی‌گیران به جام لهستان هم وجود دارد. جوان‌ها در رقابت بهتر عمل می‌کنند.

,

دبیر تاکید کرد: من بارها گفتم در دوره من کشتی انتخابی است، برای خودم جهنم نمی‌خرم. من در آزاد و حمید سوریان در فرنگی هر دو نظارت داریم و هفته‌ای دو بار در تمرینات شرکت می‌کنیم.

,

دبیر پیرامون مسائل مالی کشتی بیان کرد: در فروردین‌ماه ۶ اعزام داریم و به ۵.۵ میلیارد اعتبار نیاز داریم. ۲ تیم ملی داریم و هزینه‌های ما در هر اعزام ۲ برابر سایر فدراسیون‌هاست. این مبلغ اعتبار در فدراسیون کشتی موجود نیست و اگر تیم‌های ملی به مسابقات گزینشی اعزام نشدند، کسی گله نکند. همین تورنمنت اوکراین برای فدراسیون کشتی ۱.۲ میلیارد هزینه داشته و با این وضعیت شرایط اصلاً خوب نیست. چانه فدراسیون کوچک و اشتباه است و کشتی با زیر ۸۰ میلیارد تومان بودجه نمی‌چرخد، دیگر دلار ۳ هزار تومان نیست.

,

وی این‌گونه ادامه داد: رئیس هیات‌هایی که وقت نمی‌گذارند و مربی‌های بی‌سواد در پایه باعث شده‌اند تا کشتی به این‌جا برسد. برای اولین‌بار انستیتوی کشتی به استان‌ها سفر می‌کند تا شرایط آموزش پایدار به مرور شکل بگیرد. بالای ۴۰۰ کارت مربی‌گری در استان‌ها طی این سفرها باطل شده و این روند ادامه‌دار هم خواهد بود. مربیان باید آمادگی بدنی خوبی داشته باشند و خود مربی باید بتواند فن‌هایی که به شاگردانش یاد می‌دهد را اجرا کند. حتی قهرمان‌های جهانی و المپیک هم اگر به باشگاه‌ها نروند و تمرین ندهند، کارت مربی‌گری نخواهند داشت.

,

رئیس فدراسیون کشتی در مورد تفاوت مالی استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به کشتی توجه می‌کنند اما با این پول‌ها کشتی اصلاً نمی‌چرخد. در این فدراسیون دارد کار‌ می‌شود و از ۶۰ میلیارد بدهی‌مان در مجموع ۴ میلیارد باقی مانده. کل پولی که به ما اختصاص می‌یابد، ۱۲ میلیارد است و باید بودجه مصوب بالاتر بیاید. مگر می‌شود دلار ۳ هزارتومانی به ۲۶ هزارتومان برسد اما بودجه همان بماند؟

,

دبیر درباره مسئله تیم کشتی جوانان گفت: پژمان درستکار از بهترین دوستان من است و همیشه به مجموعه فدراسیون کمک می‌کرده. اگر یکی از مربیان را من همه‌جوره قبول داشته باشم، همین پژمان است. با رفتن از کنار تیم برای کاهش حاشیه‌ها و حملات، به ما کمک کرد. او استعفا نداده و دوره‌اش تمام شده که از ما خواست حکم او را تمدید نکنیم. استعفا کار آدم‌های ضعیف است. گفت حالا که دوره‌ام تمام شده برایم حکم نزن. همانطور که می‌گویم محمدی و بنا مربیان خوبی هستند، رضایی خوب است، برزگر استاد است، کاوه و درستکار هم مربیان خوبی هستند.

,

دبیر در واکنش به کسانی که می‌گویند درستکار رزومه ندارد، تصریح کرد: دو فدراسیون قبلی به خاطر من نمی‌گذاشتند پژمان بیاید، چطور باید رزومه در کار مربیگری درست می‌کرد؟ او مربی خیلی خوبی است. به این مربیان شاخص میدان داده شد که رزومه دارند. باید به مربی میدان داده شود که رزومه به دست آورد. من و سوریان از تیم‌های ملی حمایت خواهیم کرد ولی دخالت نمی‌کنیم.

,

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اردوی تیم ملی آزاد ۲ فروردین آغاز می‌شود اما فرنگی‌کاران نوروز را در اردو هستند. همیشه با حمید سوریان کنار اردوهای تیم ملی هستیم تا حمایت کنیم. فروردین‌ماه آزاد و فرنگی هرکدام ۳ اعزام دارند، در ماه رمضان هیچ مسابقه‌ای نخواهیم داشت اما پیش از آن مسابقات نوجوانان است. در اردیبهشت‌ماه مسابقات جام تختی را داریم اما این مسابقات انتخابی نخواهد داشت. در خردادماه جام لهستان را با شرکت تیم‌های آزاد و فرنگی در پیش خواهیم داشت و تا تیر ماه باید همه برنامه‌ها جمع شود تا ۱۰ مرداد بچه‌ها روی تشک المپیک بروند.

,

دبیر در خصوص اظهارات علی‌رضا رضایی درباره تیم ملی کشتی آزاد گفت: رضایی امروز با غلام‌رضا محمدی آشتی می‌کند و همه ما در یک خانواده هستیم. همیشه اختلاف‌نظر وجود دارد و فقط هم مربوط به این دوره نیست. من نمی‌گذارم این مسائل شخصی باشد، کسی نمی‌تواند متوجه شود من کدام‌یک از ورزشکاران را بیش‌تر دوست دارم تا مبادا در انتخابی‌ها تاثیری بگذارد.

,

وی درباره عدم دریافت جام سومی جهانی 2019 قزاقستان تاکید کرد: متاسفانه این کاپ به ما داده نشد و ما اعتراض تند خود را به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کردیم. آمریکایی‌ها کاپ سومی جهان را نمی‌دهند و به مدال ۱۲۰ کیلوگرم ایراد گرفته‌اند. طی نشستی که با نناد لالوویچ داشتیم، مبحث اصلی همین بود. آن‌ها گفتند تا وضعیت المپیک مشخص نشود، کاپ را نمی‌دهیم. مشکل این است که در اتحادیه کرسی نداریم و حق‌مان پای‌مال می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه