اخبار داغ

اظهارات کارشناسان اقتصادی در خصوص آشفتگی بازار:

تلاطم بازار شب عید در انتظار تدبیر دولت بود/ جهش قیمت جایگزین جهش تولید در دولت تدبیر و امید

تلاطم بازار شب عید در انتظار تدبیر دولت بود/ جهش قیمت جایگزین جهش تولید در دولت تدبیر و امید
با وجود هشدارهای گوناگون کارشناسان، و در خواست های رسانه های گوناگون از دولت، گرانی و کمبود کالاهای اساسی و فشار اقتصادی وارده برمردم همچنان تاشب عید هم ادامه داشت و در انتظار تدبیری در دل بی تدبیرهای دولت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آشفته بازار و نبود نظارت بربازار شب عید در سالی که گذشت اتفاق عجیبی نبود، سالی که زیر سایه کرونا و غصه مردم با تورم و گرانی و در این ماه های آخر هم با کمبود کالاهای اساسی همراه بود و غمی برغم های مردم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 مردمی که صف های طولانی تهیه مرغ و روغن در شان آنها نیست و در تنگنای اقتصادی روزگار می گذرانند و تنها آنچه که در این بین قابل ستایش است صبوری و نجابت آنها است که  شاید مسئولین دولت را کمی از خواب غفلت بیدار کند.

,

جهش قیمت جایگزین جهش تولید در دولت تدبیر و امید

, جهش قیمت جایگزین جهش تولید در دولت تدبیر و امید ,

رحمان سعادت استاد دانشگاه سمنان در گفت وگو با خبرنگار مرات در خصوص گرانی ها و نابسامانی ها در بازار اظهارداشت: در سال های اخیربازار ایران در حوزه توزیع کالاهای اساسی دستخوش مشکلات و تحولات فراوان شده است و دولت به جای جهش تولید، جهش قیمت را در دستور کارخود قرارداده است.

,

سعادت با اشاره به اینکه سیاست دولت تنها گفتار درمانی در حوزه اقتصاد است، خاطرنشان کرد: دولت در زمینه کنترل بازار و مهار قیمت ها سیاست خاصی ندارد وتورم در بازار کالاهای اساسی کاملا مشهود است و فعالان اقتصادی تحت تاثیر سیاست های دولت نیستند ودولت تنها با گفتار شفاهی بدنبال مدیریت رسانه ها و راضی کردن آنها است و اتفاق عملیاتی در این خصوص صورت نگرفته است.

,

تدبیر دولت تدبیرو امید در حوزه اقتصاد بی خیالی است

, تدبیر دولت تدبیرو امید در حوزه اقتصاد بی خیالی است,

وی در مورد تشریح عملکرد نداشته دولت و بی خیالی دولتمردان تدبیر وامید در حوزه اقتصاد کشور گفت: ازیک سو، دولت فعلی آخرین ماه های حضورش را سپری می کند و لذا نسبت به عملکرد مثبت و منفی خود بی تفاوت است واقتصاد کشور یک اقتصاد رها شده است،و ازسوی دیگر فقدان احزاب و اینکه افرادی که برسرکارهستند وابستگی به جایی ندارند و خود را مسئول به پاسخگویی نمی دانند، تمامی این عوامل بایکدیگر باعث شده است در واپسین روزهای سال 99 هم مردم همچنان با مشکلات اقتصادی دست به گریبان باشند و سفره های آنها هرروز کوچک ترشود.

,

این استاد دانشگاه در بخش پایانی صحبت های خود گریزی هم به سخنان اخیر واعظی در حوزه نوسانات نرخ ارز داشت و بیان کرد: آنچه که از صحبتهای اخیرواعظی در مورد نرخ ارز دریافت می شود این است که دولت با افزایش نرخ ارز و همچنین ازطریق بازار بورس و سهام بخشی از کسری بودجه و مشکلات مالی خود را حل کرد و آنچه که مغفول ماند باری بود که دولت برگردن مردم نهاد تا برای آخرین بار هم مردم از اعتماد به دولت تدبیرو امید ناامید شوند و سرمایه اجتماعی خود را در بازار بورس و سهام ازدست بدهند.

,

راهبرد دولت دراقتصاد وابستگی است

, راهبرد دولت دراقتصاد وابستگی است,

عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار مرآت در خصوص کارنامه اقتصادی دولت فعلی گفت : راهبرد دولت در زمینه اقتصاد تنها وابستگی وکشاندن کشور به سمت قراردادهای ننگین مانند ترکمنچای بوده است و بدنه دولت هیچ تلاشی در زمینه شکوفایی اقتصاد داخلی نداشته است.

,

وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا مدیریت اقتصاد و کنترل بازار برعهده دولت است اذعان داشت:این دولت به دنبال مدیریت اقتصاد نبوده و توانایی آن را هم ندارد به طوری که رئیس جمهور حتی تفاوت نرخ بیکاری و افراد جویای کار راهم نمی داند.

,

دلالان و واسطه ها از اطرافیان و وابستگان دولت هستند

, دلالان و واسطه ها از اطرافیان و وابستگان دولت هستند,

این کارشناس اقتصادی در خصوص نوسانات نرخ ارز در بازار گفت:9 میلیارد دلار ارز4 هزارو 200تومانی توزیع شده است که مابه التفاوت آن با ارز25 هزارتومانی به جیب دلالان و واسطه هایی رفته است که اکثر آنها از اطرافیان دولت هستند.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه دولت در پشت پرده فشارهای اقتصادی و آشفته کردن بازار به دنبال ایجاد بحران در کشور بوده است، بیان کرد: برنامه ریزی دشمنان هم سو با دولتیان ایجاد نارضایتی و آشوب در کشور بوده است که خوشبختانه با هوشیاری مردم ورهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری ناامید شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه