اخبار داغ

ایزدخواه در گفت‌وگو با دانا:

مجلس برای کمک به تولید باید قانون برداری کند نه قانون‌گذاری/قانون دانان قانون گریز به ضرر تولید عمل می‌کنند

مجلس برای کمک به تولید باید قانون برداری کند نه قانون‌گذاری/قانون دانان قانون گریز به ضرر تولید عمل می‌کنند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون دانان قانون گریز از همین پیچ و خم های قانونی به نفع خود و به ضرر تولید استفاده می کنند؛ از این رو باید مجلس در گام اول باید قوانینی که دست و پای مردم را بسته حذف کند.
[

«روح الله ایزدخواه»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه برای پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از این مسیر باید نسبت به مسیر گذشته توبه کنیم گفت: کشور ما برای تولید نه کمبود دارد و نه مشکل ریشه ای بلکه سیاست گذاری های بخش دولتی در حوزه تولید دچار اختلال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه غلیه اقتصاد غیر مولد در کشور عامل وضع موجود تولید در کشور است ادامه داد: اقتصاد کشور از محل خام فروشی و توزیع رانت و دلالی و واسطه گری ارتزاق می کند نه از تولید.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مدیریت تکنوکرات حاکم بر کشور تصریح کرد: در چنین تفکری تولید در اقتصاد کشور جایگاه اول را ندارد، تکنوکرات ها به اصالت تولید اعتقادی ندارند و اموری همچون درهای باز و مزیت نسبی در دایره مدیریت تکنوکرات ها گنجانده می شود که به نفع تولید کشور نیست.

,

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه در طول سالهای گذشته کشور عمدتا به سمت خام فروشی و ایجاد رانت های غیر مولدحرکت کرده است تصریح کرد: امروز نیازمند یک توبه تاریخی در مدیریت کشور هستیم و تولید را در کشور یک اصل قرار دهیم تا تولید به عنوان یک سیاست اصلی در کشور قرار گیرد.

,

ایزدخواه با اشاره به اینکه مدیران کشور به مقوله ارز و بهره بانکی بیشتر از تولید اهمیت می دهند ادامه داد: امروز نیاز به یک توبه کلان مدیریتی داریم تا به مقوله تولید برگردیم و در این زمینه هم در دولت و هم در مجلس نیازمند خودآگاهی هستیم.

,

وی با اشاره به راهکارهای قانونی در قوه مقننه گفت: مجلس به جای آنکه به سمت قانون گذاری های هرچه بیشتر برود باید به سمت قانون برداری حرکت کند، مجلس اگر می خواهد از مسیر تولید مانع زدایی کند باید موانع قانونی و مقرراتی را که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند را بردارد، برخی موانع بر سر راه تولید قانونی هستند که باید این قوانین از مسیر حرکت تولید برداشته شود.

,

عضو کمیسین صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه قوانینی که کار مردم و تولید در کشور را قفل کرده باید برداشته شود تاکید کرد: حجم قوانین بالا در اقتصاد کشور در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست، ضمن اینکه این قوانین عاوه بر آنکه در کار مردم قفل ایجاد کرده راهکارهای فساد را  نیز باز کرده است.

,

ایزدخواه خاطرنشان کرد: قانون دانان قانون گریز از همین پیچ و خم های قانونی به نفع خود و به ضرر تولید استفاده می کنند؛ از این رو باید مجلس در گام اول باید قوانینی که دست و پای مردم را بسته حذف کند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه