اخبار داغ

روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا:

با ساخت واکسن داخلی امسال بر کرونا غلبه می‌کنیم/ مردم سفر خود را کوتاه کنند

با ساخت واکسن داخلی امسال بر کرونا غلبه می‌کنیم/ مردم سفر خود را کوتاه کنند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسافران حتی الامکان سفر خود را کوتاه و به منزل بازگردند، گفت: با تداوم روند تلاش ها برای ساخت واکسن داخلی و همکاری مردم، سال ۱۴۰۰ سال غلبه بر کرونا خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در سال جدید، روز چهارشنبه با حضور رئیس جمهور و رؤسای کمیته‌های تخصصی برگزار و در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت میزان سفرهای نوروزی، مدیریت بیماری در سراسر کشور بر اساس طرح نوروزی، وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور و همچین روند واکسیناسیون، ساخت واکسن داخلی و تأمین واکسن خارجی ارائه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرونا, رؤسای, همچین, تأمین,

بر اساس گزارش قرارگاه عملیاتی کرونا، افزایش سفرهای نوروزی و جدی گرفته نشدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شده که در برخی از شهرها آهنگ رشد ابتلاء و بستری به گونه‌ای باشد که رنگ این شهرها از آبی به نارنجی و قرمز تغییر کرده و شاهد افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در کشور هستیم که این وضعیت موجب افزایش نگرانی است.

, کرونا, ابتلاء,

حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به گزارش قرارگاه عملیاتی درمورد افزایش سفرهای نوروزی به رغم هشدارها و درخواست از مردم برای سفر نکردن، گفت: با توجه به اینکه در پایان اسفند ماه بسیاری از شهرها وضعیت به نسبت آرامی داشتند و رنگ بندی آنها قرمز و نارنجی نبود، محدودیتی برای سفر ایجاد نشد اما توصیه قرارگاه و مسئولین، سفر نکردن به این شهرها بود که مبادا با موج جدیدی مواجه شویم.

, درمورد,

وی با بیان اینکه با عمل به توصیه قرارگاه عملیاتی از مردم خواسته شد که از سفر در ایام نوروز خودداری کنند، گفت: هنوز هم توصیه به مردم این است که اولویت آنها سفر نباشد و اگر به هر دلیلی اقدام به مسافرت کرده اند، سفر خود را کوتاه کنند.

, اند,

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای هفته‌های آینده نیز توصیه اکید به مردم، خودداری از سفر است، افزود: از کسانی که تصمیم به سفر دارند می‌خواهیم در برنامه سفر خود تجدید نظر کنند و اگر به هر دلیلی ناگزیر به سفر هستند، با رعایت حداکثری پروتکل‌ها از تجمع و دورهمی ها پرهیز کنند و نگرانی‌ها و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

, دورهمی, ها,

در ادامه این جلسه گزارش روند واکسیناسیون براساس اولویت‌های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون، مراحل تولید واکسن‌های داخلی (برکت، فخرا، رازی و پاستور) و همچنین اقدامات انجام شده برای تهیه و تأمین واکسن خارجی از برخی کشورها توسط کمیته بهداشت و درمان ارائه شد.

, براساس, فخرا, تأمین,

روحانی با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای تسریع در تولید واکسن داخلی، اظهار داشت: اینکه توانسته ایم به رغم همه مشکلات در تولید واکسن کرونا موفق عمل کرده و به مراحل نهایی نزدیکتر شویم، افتخار آمیز است و این موفقیت‌ها درحالی به دست آمده است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در علم پزشکی هنوز به واکسن مطمئن دست نیافته اند.

, ایم, کرونا, نزدیکتر, آمیز, درحالی, اند,

رئیس جمهور با ابراز امیدواری به اینکه با تولید واکسن داخلی و تأمین واکسن خارجی مطمئن، تا پایان سال ۱۴۰۰ امکان واکسینه شدن کل جامعه وجود داشته باشد، گفت: بی تردید با ادامه روند تلاش‌ها، میزان همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های مسئول، سال ۱۴۰۰، سال غلبه بر کرونا خواهد بود.

, تأمین,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه