اخبار داغ

روش خواندن رتبه های برتر کنکور به چه صورت بوده است؟

روش خواندن رتبه های برتر کنکور به چه صورت بوده است؟
همین که دانش آموزان وارد سال آخر دبیرستان می شوند، دغدغه مطالعه دروس برای آمادگی در کنکور به سراغشان می آید. در این میان عموما دانش آموزان اولین اقدامی که انجام می دهند این است که فرایند مطالعه دروس خود را با قبول شدگان سال های گذشته مقایسه می کنند تا بدانند رتبه های برتر چگونه به موفقیت رسیده اند و چطور توانسته اند در مدت زمانی که برای آمادگی برای کنکور داشته اند، کلیه نکات درسی را مطالعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همین که دانش آموزان وارد سال آخر دبیرستان می شوند، دغدغه مطالعه دروس برای آمادگی در کنکور به سراغشان می آید. در این میان عموما دانش آموزان اولین اقدامی که انجام می دهند این است که فرایند مطالعه دروس خود را با قبول شدگان سال های گذشته مقایسه می کنند تا بدانند رتبه های برتر چگونه به موفقیت رسیده اند و چطور توانسته اند در مدت زمانی که برای آمادگی برای کنکور داشته اند، کلیه نکات درسی را مطالعه کنند. حالا ما در مقاله با همراهی اساتید و کارشناسان گروه سایت حرف آخر همراه شما خواهیم بود تا در مورد روش مطالعه دروس رتبه های برتر کنکور با شما صحبت کنیم و شما را با روش مطالعه رتبه های برتر کنکور آشنا کنیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت حرف آخر,
 
,
1- مطالعه دروس در طول سال تحصیلی، مهم ترین رمز موفقیت رتبه های برتر کنکور
, ,
یکی از ویژگی های مهم و مشترکی که بین همه رتبه های برتر کنکور یکسان است این است که همگی مطالعه دروس خود را به زمان «در طول سال تحصیلی» واگذار می کنند. اگر معدل و کارنامه اکثر رتبه های برتر کنکوری را مشاهده کنید، متوجه این راز مهم خواهید شد که همگی مطالعه کنکور را از سال های قبل آغاز کرده اند و برای قبولی در کنکور از سال های ابتدایی دبیرستان برنامه ریزی داشته اند. 
,
2- استفاده از منابع آموزشی و کتاب های کمک درسی، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور
, ,
یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در فرایند برنامه ریزی کنکور توجه رتبه های برتر را به خود جذب می کرد، استفاده از منابع مهم کمک آموزشی است. در این موقعیت، انتخاب منابع مهمی مانند کتاب های تست و کنکور و حتی بررسی و مطالعه مجدد کتاب های درسی اصلی از جمله مهم ترین اقداماتی است که در فرایند مطالعه دروس کنکوری باید به آن توجه شود. 
,
بیشتر رتبه های برتر کنکوری هم با مطالعه برترین منابع کنکوری و با استفاده از تست های سال گذشته، دید خود را به سوالات باز تر کرده تا برای شرکت در آزمون اصلی بتوانند آمادگی کافی داشته باشند. 
,
3- مشاهده فیلم و ویدئوهای آموزشی موسسه حرف آخر، نکته کلیدی قبولی در کنکور
, ,

حالا که در مورد مطالعه کتاب های کمک درسی و تست های سال گذشته صحبت کردیم، بهتر است تا این نکته را در نظر داشته باشید که مشاهده فیلم ها و ویدئوهای آموزشی می تواند تاثیر شگفتی بر نتیجه مثبت کنکور داشته باشد. شما می توانید با مشاهده و تهیه محصولات حرف آخر، با دنیایی از آموزش های کامل و تخصصی به شکل ویدئو آشنا شوید.

,

حالا که در مورد مطالعه کتاب های کمک درسی و تست های سال گذشته صحبت کردیم، بهتر است تا این نکته را در نظر داشته باشید که مشاهده فیلم ها و ویدئوهای آموزشی می تواند تاثیر شگفتی بر نتیجه مثبت کنکور داشته باشد. شما می توانید با مشاهده و تهیه محصولات حرف آخر، با دنیایی از آموزش های کامل و تخصصی به شکل ویدئو آشنا شوید.

, محصولات حرف آخر,
توجه داشته باشید که منابع آموزشی موسسه حرف آخر از جمله منبع های مهمی است که بیشتر داوطلبان برتر کنکور سال های گذشته آن را مشاهده کرده اند و از این محصولات به عنوان کلیدی برای موفقیت در کنکور یاد می کنند. 
,
4- خلاصه نویسی مطالب مهم، کلیدی ترین نکته که داوطلبان برتر به آن توجه کرده اند 
, ,
علاوه بر انتخاب منابع برتر و مشاهده ویدئوهای آموزشی، استفاده از تکنیک های خلاصه نویسی تا حد زیادی می تواند به بررسی و مرور اجمالی محتوای کتاب های درسی کمک کند. بیشتر داوطلبان کنکوری با استفاده از ترفندهای ساده خلاصه نویسی، نکات کلیدی و کنکوری را نوت برداری می کنند و به جای مطالعه حجم زیادی از محتوا، با کمک محتواهای خلاصه شده مهم، روزانه نکات ارزشمند را بررسی و مطالعه می کنند. شما می توانید با مشاهده بسته های آموزشی مانند ادبیات، فیزیک، ریاضی یا زیست حرف آخر علاوه بر مشاهده ویدئوی آموزشی با کیفیت؛ نوت برداری و خلاصه نویسی را هم انجام دهید. 
, زیست حرف آخر,
, ,
5- برنامه ریزی و هدفگذاری، شاهراه رسیدن به رتبه های برتر کنکور 
, ,
مطالعه و مرور دروس از جمله اصلی ترین فرایندی است که هر دانش آموز کنکوری باید به آن توجه داشته باشد. اما مهم ترین و اصلی ترین نکته ای که باید به آن رسیدگی شود توجه به دو نکته مهم یعنی «برنامه ریزی و هدفگذاری» است. 
,
بیشتر داوطلبان کنکوری مطالعه دروس را از زمانی مانند زمستان آغاز می کنند و فرصت طلایی تابستان و پاییز را به صورت کلی کنار می گذارند در صورتیکه رتبه های برتر کنکور، از ثانیه نخست یعنی همان تابستان برنامه ریزی برای مرور و تست زنی دروس را آغاز می کنند. 
,
علاوه بر برنامه ریزی، هدفگذاری و انتخاب مسیر از جمله رفتار مهمی است که هر دانش آموز و داوطلب کنکوری باید به آن توجه داشته باشد. تصور کنید دانش آموزی که هیچ دورنگاهی از رشته مورد نظر خود در دانشگاه ندارد و تنها به امید قبولی در دانشگاه در حال مطالعه است، چگونه می تواند مسیر مناسبی را طی کند؟ به همین دلیل انتخاب مسیر و رشته مناسب تحصیلی و تلاش برای رسیدن به آن به موازات برنامه ریزی و مطالعه دروس، می تواند گام مهمی برای رسیدن به رتبه های برتر کنکور باشد. 
,
, ,
الگو برداری یا انتخاب بهترین راه برای موفقیت در کنکور؟
,
حالا که در مورد روش های پیشنهادی مطالعه در کنکور به سبک داوطلبان برتر سال های گذشته صحبت کردیم، بهتر است برای جمع بندی این نکته ارزشمند را به یاد آوریم که برای مطالعه و موفیقت در کنکور، نیازی به الگو برداری نیست! شما می توانید از تجربه های ارزشمند افراد موفق در سال های گذشته برای موفقیت خود ایده برداری کنید اما توجه داشته باشید که مسیر موفقیت برای هر شخص راه متفاوتی دارد. پس ایده های پیشنهادی را گوشه ذهن خود داشته باشید اما از مسیر خود غافل نشوید. 
,
انتهای پیام؛ 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه