اخبار داغ

واکسیناسیون کشتی‌گیران، مهم‌ترین مسئولیت فدراسیون و وزارت است؛

توکلیان: از کشتی یا باید «مدال» بخواهیم، یا «عدالت»/ در المپیک توکیو ۳ مدال می‌آوریم!

توکلیان: از کشتی یا باید «مدال» بخواهیم، یا «عدالت»/ در المپیک توکیو ۳ مدال می‌آوریم!
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد گفت: مهم‌ترین مسئولین فدراسیون کشتی، وزارت ورزش‌وجوانان و کمیته ملی المپیک، واکسینه‌کردن کشتی‌گیران ماست که باید در تورنمنت‌های المپیک و آسیایی حاضر شوند.
[

امیر توکلیان، مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون شرایط آتی کشتی ایران در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: مشکل خاصی نداریم و باید تمام سهمیه‌ها را کسب کنیم. مسابقات کسب سهمیه المپیک در آسیا را در پیش داریم و بچه‌ها از حریفان آسیایی خود هم شناخت خوبی پیدا خواهند کرد. مهم‌ترین مسئولین فدراسیون کشتی، وزارت ورزش‌وجوانان و کمیته ملی المپیک، واکسینه‌کردن کشتی‌گیران ماست که باید در تورنمنت‌های المپیک و آسیایی حاضر شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او درباره پیش‌بینی‌اش از مدال‌آوری کشتی ایران در آوردگاه المپیک توکیو عنوان کرد: برخلاف چیزی که گفته می‌شود، کشتی آزاد ما خالی از سرمایه و کشتی‌گیر مدال‌آور نیست و فکر می‌کنم حداقل ۳ مدال در توکیو کسب کنیم. کشتی فرنگی هم می‌تواند به‌اندازه کشتی آزاد در المپیک موفق باشد و در توکیو طلایی شویم.

,

وی هم‌چنین افزود: این‌که می‌گویند شیوع بیماری کرونا باعث افت کشتی‌گیران و رخوت در کشتی شده، فقط مختص ما نیست و کشتی همه‌جای جهان با آن درگیر است.  شرایط ما خوب است و باید در مسابقات آسیایی پیش‌رو و المپیک توکیو بدرخشیم.

,

, ,

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ایران درمورد حواشی پیرامون مسئله انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نیز بیان داشت: فدراسیون از بدو حضورش به چرخه جدید انتخابی اعتقاد داشت اما شیوع کرونا باعث شد تا این سیکل دست‌خوش تغییراتی شود. بالاخره یا مدال را می‌خواهیم، یا عدالت را! ورزش کشور ما همیشه نتیجه‌گرا بوده و همه مدال را می‌بینند. این رویه باید تغییر کند تا فشار روی کشتی‌گیر، کادرفنی و تیم مدیریتی فدراسیون هم کم شود.

,

توکلیان درخصوص مسئله نگاه نتیجه‌گرا در کشتی ایران گفت: این مسئله باید از هیأت‌های کشتی و از استان‌ها تسری پیدا کند و از پایه محکم شود. الان شرایط به گونه‌ای‌ست که وزیر ورزش مملکت و رئیس کمیته ملی المپیک، بهترین نتیجه را برای ۴ سال ریاست خود می‌خواهند و کسی به این‌ها توجه نمی‌کند.

,

وی درنهایت با اشاره به بی‌اهمیت بودن جام‌جهانی کشتی در صربستان، اذعان داشت: این‌که ۲ کشتی‌گیر به مسابقات بفرستیم که نشد جام جهانی! مسابقات مهم یعنی گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا که امیدوارم در آن بدرخشیم و با حداکثر سهمیه به توکیو برویم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه