اخبار داغ

برای دوره بعدی انتخابات کاندیدا نمی شوم

صیامی: دوومیدانی کارانی باید به المپیک بروند که در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ مدال داشته باشند/ جلوی حدادی خبردار می‌ایستم

صیامی: دوومیدانی کارانی باید به المپیک بروند که در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ مدال داشته باشند/ جلوی حدادی خبردار می‌ایستم
رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: دوومیدانی کارانی باید به المپیک بروند که در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ مدال داشته باشند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست مطبوعاتی هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی امروز یک‌شنبه ۱۵ فروردین‌ماه در محل این فدراسیون برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس فدراسیون دوومیدانی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: خوش‌حالیم که امروزه در این فدراسیون، تصمیم تیمی وجود دارد و از تصمیمات تک‌محوری خبری نیست. افراد نازنین و بسیار باسابقه‌ای در حوزه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری فدراسیون دوومیدانی حضور دارند تا شرایط خوبی برای این رشته مادر مهیا شود. تلاش می‌کنیم این رشته پرمدال را به مسئولین نظام و مدیران عالی‌رتبه معرفی کنیم، چرا که یک‌سوم مدال‌های المپیک در اختیار دوومیدانی‌ست و در رنکینگ ایران در المپیک و بازی‌های آسیایی حائر اهمیت است.

,

وی افزود: علاوه بر نیاز مبرم به اسپانسرینگ، به مدیران موفق و باسابقه هم نیاز داریم تا سبد مدال‌های ما پرتر شود. مشکلات عدیده‌ای در فدراسیون وجود داشته که تا به امروز بیش‌تر آن‌ها حل شده. در حوزه تجهیزات با کمک حامی مالی فدراسیون، حدود ۵ میلیارد طی ۲ مرحله خرید انجام داده‌ایم و در حوزه حمایت از ورزشکاران هم در تلاش هستیم تا بچه‌ها شرایط خوبی را سپری کنند.

,

رئیس فدراسیون درباره حمایت از دوومیدانی کاران به ویژه در رده های پایه گفت: حدود ۷۹ ورزشکار تحت حمایت مالی فدراسیون قرار گرفته‌اند تا اردوهای انفرادی‌شان ادامه پیدا کند. کمیته خوبی را هم در حوزه نوجوانان ایجاد کرده‌ایم تا در حوزه پایه هم به شکل جدی پیشرفت داشته باشیم. در حوزه آموزش هم گرچه کرونا دست‌وپای ما را بسته، اما تلاش می‌کنیم تا دانش مربیان خود را ارتقا دهیم.

,

وی در ادامه بر حمایت از جامعه دوومیدانی تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف ما در فدراسیون، تکریم ورزشکاران و مربیان است. اگر از لحاظ مالی حمایت خوبی صورت نمی‌گیرد، سعی می‌کنم تکریم کنیم. ورزشکاری نیست که در کمیته‌های تخصصی مورد توجه قرار بگیرد اما تحت حمایت فدراسیون نباشد. مشکلی برای حمایت از ورزشکاران‌مان وجود ندارد اما حداقل‌ها رعایت می‌شود. برحسب توان‌مان، حمایت صددرصدی خواهیم کرد.

,

صیامی در پاسخ به سئوالی درباره افزایش سهمیه های المپیک بیان کرد: با ۱۰ سهمیه المپیک چه اتفاقی می‌افتد؟ کمیت‌ها اگر بالا بروند و کیفیتی در المپیک وجود نداشته باشد، ارزشمند نیست. اگر تعدادی ورزشکار اعزام می‌شوند، باید هدفمند باشد. کسانی باید سهمیه ورودی بیاورند که در مسابقات ۲۰۲۲ مدال داشته باشند. این‌که ورزشکاران بروند و رکوردهای ورودی را تکرار نکنند و حذف شوند، اتفاق خوبی نیست. حداقل ۶ ورزشکار ما شانس کسب ورودی را دارند اما به‌دنبال بهبود کیفیت هستیم.

,

وی به روند موفقیت و مدال آوری اشاره کرد و گفت: طی برنامه‌ریزی استراتژیک فدراسیون دوومیدانی، ابتدا باید در آسیای شرقی روند موفقی را پیگیری کنیم و برای موفقیت در المپیک باید به‌شکل گسترده‌تر در رده‌های پایه فعالیت داشته باشیم. تک‌ستاره‌هایی هم داریم که امیدواریم جایگزین خوبی برای ورزشکارانی نظیر احسان حدادی باشند.

,

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به نشست با رئیس فدراسیون جهانی گفت: طی نشستی که با آقای سباستین کو داشتیم، دو موضوع مطرح شد که طی یکی از آن‌ها باید ارتقای کمی جامعه دوومیدانی را تحت اجرا قرار دهیم. برای پیشرفت دوومیدانی به این موضوع نیاز است. به‌جد به‌دنبال توسعه ورزش بانوان هستیم و این موضوع را از رده‌های پایه پیگیری می‌کنیم تا در دوره آتی بازی‌های آسیایی، کسب مدال را تجربه کنیم.

,

, ,

صیامی در پاسخ به پرسشی درباره حامد حدادی و حواشی پیرامون او بیان کرد: احسان حدادی در امریکا حضور دارد و کارش در المپیک خیلی سخت است. نمی‌شود ورزشکاری که نقره المپیک و مدال‌های زیادی در آسیا و جهان را دارد، کنار گذاشت. جلوی او خبردار می‌ایستم و برایش احترام خاصی قائل هستم. کسی که ۱۰ بار در آسیا پرچم ایران را بالا برده، باید به او کمک شود تا با خاطره خوشی این رشته را ترک کند. جانشین خوبی به‌نام صادق صمیمی برای حدادی انتخاب کرده‌ایم اما از حدادی و تفتیان‌ها حمایت خواهیم کرد. در دوومیدانی شاید مدتی خبری از ورزشکار نباشد که این جنسیت رشته ماست. دوره بدن‌سازی و آمادگی عمومی این‌گونه است و اخبار احسان از اردی‌بهشت و شروع مسابقات او می‌آید. اگر از او حمایت نکنیم، از ما نقد می‌شود. الان هم که حمایت می‌کنیم، می‌گویند انتظار مدال به‌وجود می‌آید. احسان باید در شرایط تمرینی عالی به جنگ با رقبای حرفه‌ای در المپیک برود.

,

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به برنامه فدراسیون برای بازیهای آسیایی 2022 گفت: قول می‌دهم تمام تلاش‌مان را بکنیم تا در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چیزی کم نگذاریم و در حد توان خود انجام دهیم. از ورزشکاران خود حمایت می‌کنیم تا پرچم کشورمان را بالا ببرند. توقع حداقل ۵ مدال را در بازی‌های آتی داریم. امیدواریم در بازی‌های آسیایی هانگژو از دیگر رشته‌ها پیش‌تازی کنیم و مجددا در المپیک هم مدال کسب کنیم.  

,

صیامی همچنین به مسابقات بین المللی مشهد اشاره کرد و گفت: در حوزه برگزاری مسابقات درحال تلاش هستیم تا برندسازی کنیم. ۱۵ کشور به ایران می‌آیند و این موضوع برای دوومیدانی ایران بسیار مهم خواهد بود. مجموعه‌ای خوب داریم و در حوزه پیست مشکلی نداریم. هیات‌های استانی نقش خود را پررنگ‌تر کنند تا کمبودها کم‌تر دیده شوند.

,

وی ادامه داد: اعتبار مسابقات مشهد توسط فدراسیون پرداخت نشده که بخواهیم این مبالغ برای پرورش استعدادها هزینه شود. این مسابقات برای ما حکم برندسازی بین‌المللی را خواهد داشت که برای مجموعه ورزش اهمیت بالایی دارد. به حوزه اقتصادی فدراسیون و مطرح شدن دوومیدانی هم باید توجه کرد تا تولیدات ما بالاتر برود. فدراسیون برای مسابقات مشهد هزینه‌ای نداشته و اسپانسر رقابت‌ها، شهرداری مشهد و تربیت‌بدنی آستان قدس این مبالغ را پرداخت خواهند کرد. همچنین ۶۰۰ تست رایگان کرونا هم توسط وزارت بهداشت و درمان به شرکت‌کننده‌‌های مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) تخصیص داده شد.

,

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به سئوال خبرنگار دانا مبنی بر برگزاری مسابقات دوومیدانی جام باشگاه های آسیا گفت: بحث میزبانی ایران از جام باشگاه‌های آسیا پذیرفته نشد و فعلا خبری به ما نداده‌اند. شرایط کرونا فعلاً کار را سخت کرده و فعلاً امکان برگزاری اردوی مشترک در قطر برای‌مان سخت شده. اگر شرایط به حالت عادی برگردد، در قطر و ترکیه هم به‌دنبال برگزاری اردوی مشترک هستیم.

, رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به سئوال خبرنگار دانا مبنی بر برگزاری مسابقات دوومیدانی جام باشگاه های آسیا گفت: بحث میزبانی ایران از جام باشگاه‌های آسیا پذیرفته نشد و فعلا خبری به ما نداده‌اند. شرایط کرونا فعلاً کار را سخت کرده و فعلاً امکان برگزاری اردوی مشترک در قطر برای‌مان سخت شده. اگر شرایط به حالت عادی برگردد، در قطر و ترکیه هم به‌دنبال برگزاری اردوی مشترک هستیم.,

صیامی همچنین تاکید کرد: برای دوره بعدی انتخابات فدراسیون دوومیدانی کاندیدا نخواهم شد و معتقدم باید این فرصت به سایرین تعلق بگیرد.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه