اخبار داغ

یادداشت؛

کرونا بیدار؛ کمیته رسانه ستاد کرونا گلستان در خواب!

کرونا بیدار؛ کمیته رسانه ستاد کرونا گلستان در خواب!
با این کمیته رسانه در ستاد کرونا استان و این ترکیب ساختاری، امیدی به بهبود وضعیت نیست و بهتر است استاندار گلستان فکری برای اصلاح ساختار این کمیته کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، استاندار گلستان روز گذشته در ستاد استانی پیشگیری از کرونا از عادی انگاری کرونا توسط مردم گلایه کرد و موج چهارم کرونا در استان گلستان را ناشی از همین امر دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

هم اکنون گرگان و بندرگز شهرهای نارنجی استان بوده و علی آباد کتول، مینودشت و کردکوی نیز در آستانه نارنجی شدن هستند و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به روز اول فروردین ۱۰۸ بیمار افزایش یافته و به ۲۸۸ بیمار رسیده است که از این تعداد ۴۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

,

اما علت این عادی انگاری توسط مردم چیست؟ چه کسانی و چه نهادهایی باید فرهنگ سازی کنند تا مردم از خودشان در مقابل کرونا مراقبت کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند؟

,

یکی از مهم ترین کمیته های ستاد استانی پیشگیری کرونا که نقش مهمی در فرهنگ سازی و ترویج استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی را می توانست ایفا کند، کمیته رسانه بود.

,

این کمیته رکن چهارم دمکراسی یعنی رسانه ها را در اختیار دارد لذا می توانست با ابزارهایی چون خبرگزاری ها، سایت های خبری، روزنامه ها و هفته نامه ها و شبکه های اجتماعی پرمخاطب همچون تلگرام و اینستاگرام خیلی موثرتر عمل کند اما این کمیته نه قبل از عید عملکرد موفقی در استان داشت و در ایام عید هم به خواب بهاری رفت.

,

حال این نقص عملکرد باعث شده تا مردم فکر کنند کرونا تمام شده لذا عادی انگاری را پیشه کردند و به تفریح، بازار، عیددیدنی و فعالیت های میدانی خود رفتند و نتیجه این شد که امروز موج چهارم با چاشنی کرونای انگلیسی به استان آمده و پیر و جوان هم نمی شناسد.

,

البته سپردن مسئولیت کمیته رسانه ستاد کرونا به ارشاد استان هم خالی از اشتباه نبود چرا که ارشاد استان اگرچه متولی رسانه های مجوز دار استان است اما ضریب نفوذ پایینی در مدیران این رسانه ها و بعضا رسانه های تاثیر گذار و پرمخاطب داشته و حتی با مدیران برخی از این رسانه ها در فاز تقابل نیز قرار دارد .

,

در شبکه های اجتماعی پرمخاطب استان نیز ارشاد گلستان تابحال هیچ نفوذی نداشته و صرفا با راه اندازی یک کانال به نام گلستان فرهنگ و هنر پیام های گاه و بیگاه مدیر کل برای مناسبت های مختلف منتشر می شود .

,

لذا با این کمیته و این ترکیب ساختاری ، امیدی به بهبود وضعیت نیست و بهتر است استاندار گلستان فکری برای اصلاح ساختار این کمیته نماید .

,

مصطفی رضایی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه