اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

اعتماد کافی در بازار سرمایه به دست نیامده است/ تلاشی از سوی دولت دیده نمی‌شود

اعتماد کافی در بازار سرمایه به دست نیامده است/ تلاشی از سوی دولت دیده نمی‌شود
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: هنوز اعتماد کافی در بازار سرمایه به دست نیامده و همین امر سبب ریزش بازار به‌ویزه در روزهای ابتدایی سال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص دلایل ریزش بازار سرمایه در سال جدید اظهار داشت: متاسفانه هنوز اعتماد کافی در بازار سرمایه به دست نیامده و تلاش چندانی نیز از سوی دولت دیده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه میزان فروش اوراق در سال گذشته بالا بود که معاملات آن به امسال نیز کشیده شده است، خاطرنشان کرد: کسری بودجه نیز باعث شد که میزان فروش اوراق بالا برود.

,

محمودل‌اصل افزود: سهامداران خُردی که در سال گذشته به بازار سرمایه مراجعه کرده بودند از ابتدا سهامداران میان‌مدت و بلندمدت نبودند و دولت باید این را لحاظ می‌کرد که این سهامداران، کوتاه‌مدتی هستند.

,

وی ادامه داد: بنابراین دولت اگر هم سهمی عرضه می‌کرد باید می‌دانست که در جهت کنترل بازار است و منابع آن را از بازار، خارج نمی‌کرد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: تمام این عوامل، دست‌به‌دست هم داد و از طرف دیگر نیز عدم تحقق سایر وعده‌ها سبب ریزش بازار سرمایه شد.

,

وی با بیان اینکه مقرر بود یک درصد از منابع صندوق تویعه ملی به بازار سرمایه تخصیص یابد، گفت: متاسفانه مقدار بسیار ناچیزی از این منابع، محقق شد.

,

محمودی‌اصل با بیان اینکه افزایش نرخ خوراک صنایع در بودجه سال جاری لحاظ شده است، اظهار داشت: از سوی دیگر بحث‌های سیاسی مانند لغو تحریم‌ها نیز مطرح بود.

,

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: با لغو تحریم‌ها، واردات حتی در کالاهای دارای مشابه داخلی نیز به شدت افزایش پیدا می‌کند و تولید دچار مشکل می‌شود.

,

محمودی‌اصل افزود: ضمن اینکه با کاهش قیمت ارز، قاچاق نیز قابل توجیه شده و شکل موجه‌تری گرفته و افزایش پیدا می‌کند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: این تجربه گذشته است که باعث شده بازار سرمایه از این وضعیت، ترس به خود بگیرد البته عملکرد شرکت‌ها و گزارش‌ها تاکنون بسیار خوب بوده اما کماکان عدم اطمینان در بازار وجود دارد و با توجه به همین موضوع و همچنین نشست ژنو، بازار دچار اضطراب شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه