اخبار داغ

حضور در افغانستان تجربه بسیار خوبی بود

آقاکوچکی: هدف بسکتبال با ویلچر موفقیت در پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی بحرین است/ بازیکنان مستعد جام حذفی به اردوی تیم ملی دعوت می شوند

آقاکوچکی: هدف بسکتبال با ویلچر موفقیت در پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی بحرین است/ بازیکنان مستعد جام حذفی به اردوی تیم ملی دعوت می شوند
سرپرست انجمن بسکتبال با ویلچر گفت: تقویم ورزشی انجمن را با هدف حضور موفق در پارالمپیک و بازی‌های پاراآسیایی جوانان تنظیم کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین عباس آقاکوچکی سرپرست انجمن بسکتبال با ویلچر، بیان کرد: بیماری کرونا فعالیت‌های ورزشی را تحت‌الشعاع خود قرار داد و حدود یک‌سال رقابت‌ها و اردوها تعطیل شد. با توجه به اهمیت حضور تیم ملی در پارالمپیک توکیو، پس از صدور مجوز، یک مرحله اردو را با هدف ارزیابی وضعیت آمادگی بازیکنان برگزار کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: در سال گذشته با نظرسنجی که از باشگاه‌ها انجام دادیم و با توجه به محدودیت زمانی که تا پایان سال داشتیم توانستیم رقابت‌های جام حذفی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار نماییم و این مسابقات فرصتی شد تا استعدادهای جدیدی را شناسایی و به تیم ملی دعوت کنیم.

,

آقاکوچکی افزود: تقویم ورزشی انجمن را در سال جاری بر اساس کسب موفقیت برگزاری مسابقات پارالمپیک توکیو و بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین برنامه‌ریزی کردیم و در شش ماهه نخست سال اردوهای تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان را به منظور کسب آمادگی برای این دو رویداد بزرگ برگزار خواهیم کرد.

,

سرپرست انجمن عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پنج مرحله اردوی آمادگی برای تیم بزرگسالان پیش‌بینی کردیم که در مرحله اول شناسایی بازیکنان با استعداد و در مراحل بعدی حفظ این ورزشکاران و افزایش آمادگی فنی آنها را دنبال می‌کنیم و از خردادماه بازیکنان لژیونر نیز به جمع ملی‌پوشان اضافه خواهند شد.

,

وی تصریح کرد: حریفان‌مان را مورد رصد قرار دادیم و در حال بررسی وضعیت آنها هستیم و در این راستا به دنبال برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات پارالمپیک هستیم تا وضعیت ملی‌پوشان و حریفان‌مان مورد ارزیابی قرار دهیم.

,

قاکوچکی اظهار داشت: در ادوار گذشته پیش از آغاز پارالمپیک، تورنمنت‌های مختلفی برگزار می‌شد که این دیدارها فرصتی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت بازیکنان و تیم‌ها بود اما شیوع بیماری کرونا وضعیت برگزاری این تورنمنت‌ها را نامشخص کرده است با این وجود ما سعی می‌کنیم به طور حتم قبل از بازی‌های توکیو دیدار تدارکاتی داشته باشیم.

, , ,

سرپرست انجمن افزود: در شش ماهه دوم سال علاوه بر حضور موفق در مسابقات پاراآسیایی جوانان، در صورت مساعد بودن شرایط جامعه نسبت به بیماری کرونا به دنبال برگزاری رقابت‌های باشگاهی و قهرمانی کشور نیز خواهیم بود.

,

وی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی عنوان کرد: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر به روز نباشیم پیشرفت نخواهیم کرد به همین منظور در سال جاری دوره های آموزشی را برای مربیان و داوران برگزار خواهیم کرد تا با آخرین قوانین روز دنیا آشنا شوند.

,

‌‌آقاکوچکی درباره دوره آموزشی که در افغانستان برگزار شد، بیان کرد: با دعوت فدراسیون بسکتبال با ویلچر این کشور من به همراه جعفر محمدپور و مهدی آقاجانی به عنوان مدرس داوری و مربیگری در مسابقات قهرمانی کشور آنها حاضر شدیم.

, ‌‌,

وی اظهار داشت: خوشبختانه این دوره با استقبال مسئولین این کشور همراه شد چرا که به تشکیل تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان، سازمان لیگ، دپارتمان آموزشی و انتخاب کادر فنی آنها کمک کردیم.

,

آقاکوچکی ادامه داد: این دوره تجربه بسیار خوبی بود و برای من باعث افتخار که توانستم به عنوان نماینده بسکتبال با ویلچر کشورم این دوره را با موفقیت در افغانستان برگزار کنم.

,

سرپرست انجمن در پایان گفت: در حال حاضر بسکتبال با ویلچر ایران در دنیا مطرح است و ما تلاش می‌کنیم با حمایت‌های مسئولین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون این روند را حفظ و به سمت پیشرفت‌های بیشتر حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه