اخبار داغ

قهرمان المپیک و جهان و مشاور رئیس فدراسیون کشتی در رشته فرنگی:

از خودگذشتگی خیرآبادی قابل تقدیر است

از خودگذشتگی خیرآبادی قابل تقدیر است
امید نوروزی گفت: پس از حضور در رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان، به شخصه به آینده کشتی فرنگی در کشور خوشبین شدم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید نوروزی قهرمان المپیک و جهان و مشاور رئیس فدراسیون کشتی در رشته فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: بعنوان مشاور رئیس فدراسیون در امور کشتی فرنگی در مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان در سنندج حضور داشته و کشتی ها را از نزدیک رصد کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: با وجود اینکه بیش از یکسال کشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت نیمه تعطیل درآمده بود و عملا کار آماده سازی کشتی گیران با مشکل روبرو بود اما با تلاش تمامی مربیان سازنده در اقصی نقاط کشور و تمامی کسانی که شرایط را مهیا کردند تا کشتی گیران بتوانند به هر نحوی به تمرینات خود ادامه دهند، شاهد مسابقات خوبی در سنندج بودیم و شکر خدا این مسابقات نشان داد که کشتی فرنگی کشور آینده خوبی برای با این پشتوانه ها خواهد داشت.
,
 
,
نوروزی تصریح کرد: با اینکه بیماری کرونا یک معضل بزرگ برای ورزش و کل سیستم کشور و زندگی ما شده است و شاید ورزش در این شرایط بحرانی اولویت چندم باشد ولی همه از حضور در سالن مسابقات خوشحال و راضی بودند و این رقابت ها با رعایت تمامی پروتکل هایی که مدنظر فدراسیون و مسئولین مربوطه برگزار شد و هیچ ایرادی در کار به وجود نیامد، کمیته های فنی نیز بر این مسابقات نظارت کامل داشتند و عوامل اجرایی نیز کار را به نحو احسن انجام دادند.
,
 
,
دارنده مدال طلا و نقره جهان در مورد میزبانی این رقابت ها اظهار داشت: به نظرم جمشید خیرآبادی به همراه تمامی همکارانشان و کسانی که برای برگزاری این مسابقات از جمله مسئولان ارشد استانی تلاش کردند کارشان را به نحو احسن انجام دادند و اعتقاد دارم کردستان می تواند میزبان مسابقات بزرگتر باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: هر میزبانی مشکلاتی به همراه دارد اما کردستان در این شرایط فداکاری کرد و یک کار بزرگ انجام شد. به نظرم با این کار به کشتی و فدراسیون کمک شد. با وجود اینکه در هر رده ای بیش از  400 نفر کشتی گیر، مربی، داور و عوامل اجرایی حضور داشتند و اسکان و تغذیه آن ها هزینه های بسیاری را در بر داشت اما جمشید خیرآبادی تمام تلاش خود را کرد تا این مسابقات به نحو احسن برگزار شود و حتی به صورت شخصی نیز هزینه کرد و من با توجه به اینکه فارس به دلایل شیوع کرونا از میزبانی رقابت های جوانان انصراف داد و هیئت کشتی کردستان با مردانگی میزبانی این مسابقات را متقبل شد به شخصه از آقای خیرآبادی قدردانی می کنم.
,
 
,
این پیشکسوت کشتی در مورد سطح فنی کشتی گیران در این مسابقات بیان داشت: تنها دوره ای بود که من این همه استعداد را یکجا دیدم، البته در جوانان کار یک پله بالاتر بود و از اینکه اجرای فنون عالی، پختگی و بلد بودن کشتی را دیدم خوشحال شدم.
,
 
,
نوروزی ادامه داد: به نظرم نوجوانان و جوانان ما با تمام شعور خود کشتی را فهمیده و درک کرده اند و من از تک تک کشتی ها لذت بردم و به کمیته های فنی و سرمربیان تیم های نوجوانان و جوانان گفتم که به غیر از نفرات اول تا سوم که انتخاب شدند نفرات دیگری نیز هستند که لیاقت این را دارند که نمایندگان کشورمان در مسابقات برون مرزی باشند.
,
 
,
مشاور رئیس فدراسیون در امور کشتی فرنگی در مورد رشد این رشته گفت: قطعا با حضور کادر مدیریتی در فدراسیون خیلی به کشتی امیدوار هستم و با شناختی که از تلاش و دلسوزی و مدیریت آن ها دارم و با کشتی هایی که خودم از نزدیک در سنندج دیدم به آینده کشتی فرنگی کشور خیلی امیدوار و خوشبینم و قول می دهم با یک تدابیر خوبی این کشتی گیران را حفظ کنیم تا در چهار سال آینده 2 تا 3 تیم ملی قوی داشته باشیم.
,
 
,
وی در مورد شرایط کشتی فرنگی کشور ادامه داد: تا بعد از المپیک توکیو در بحث فنی ورود نخواهم کرد اما هرجای کشتی که نیاز به کمک من است و احساس کنم حضورم مفید است با صلاحدید رئیس و نایب رئیس فدراسیون حضور پیدا می کنم و این را بگویم که به شخصه دنبال هیچ پست و مقام و جایگاهی نیستم و این لطف دوستان در فدراسیون بوده که از من چندین بار دعوت کرده اند تا گوشه ای از کار را بگیریم و هرکاری از دستم براید برای این جوانان و کشتی مملکتم خواهم کرد.
,
 
,
دارنده مدال طلای المپیک در مورد کسب سهمیه توسط محمدرضا گرایی گفت: واقعا از کسب این سهمیه ها خوشحالم. به محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و کادر فنی بزرگسالان تبریک می گویم چراکه با تلاش هایی که کردن و اردوهایی که گذاشتند مزد زحمات را گرفتند و انشاء اله در گزینشی آخر نیز نوری سهمیه را بگیرد و یک تیم کامل را به توکیو اعزام کنیم. من خیلی به برادران گرایی و میثم دلخانی برای حضور در المپیک امیدوارم و این سه نفر را لایق حضور در این مسابقات می دانم و آرزویم این است که بر روی سکوی المپیک بروند.
,
 
,
وی در پایان مورد دلخانی خاطرنشان کرد: میثم دلخانی 63 کیلوگرم وزن دارد و می تواند در 60 کیلوگرم نیز به روی تشک برود و به نظرم این حق را دارد که نیم نگاهی به المپیک داشته باشد. دلخانی کشتی گیر لایقی است اما حضورش در المپیک به تصمیمات کادر فنی و شرایط کشتی گیران باز می گردد.  ولی نظر شخصی من نیز این است که او کشتی گیر لایقی برای المپیک است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه