اخبار داغ

داستان ادامه‌دار نبود اعتبار در راه‌های روستایی؛

اهالی روستاهای نهبندان در انتظار آسفالت چهار کیلومتر راه‌ روستایی/ منابع استانی کفاف تأمین ۵۰ میلیارد ریال را نمی‌دهد

اهالی روستاهای نهبندان در انتظار آسفالت چهار کیلومتر راه‌ روستایی/ منابع استانی کفاف تأمین ۵۰ میلیارد ریال را نمی‌دهد
روستاهای چشمه‌زرد، پوستین و گرو از توابع بخش سرداران شهرستان نهبندان فاقد جاده آسفالته است. مسئولان؛ بودجه استان را برای انجام این پروژه کافی نمی‌دانند و خواستار اعتبارات ملی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روستاهای چشمه‌زرد، پوستین و گرو از توابع بخش سرداران شهرستان نهبندان فاقد جاده آسفالته است و این مسئله باعث گلایه مردم این روستاها شده و خواستار پیگیری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

یکی از اهالی روستای چشمه زرد بخش سرداران شهرستان نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: زیرسازی این جاده به طول چهار کیلومتر در سال۱۳۹۶ انجام شده اما علی‌رغم پیگیری‌های مکرر تاکنون اقدامی برای آسفالت آن صوت نگرفته است.

وی افزود: روستاهای زیادی به جز این سه روستا در این محدوده وجود دارد که از این مسیر چهار کیلومتری تردد دارند اما فاصله آنها مقداری بیشتر و جمعیت روستاها از پنج تا ۱۰ خانوار است.

این فرد عنوان کرد: چهار کیلومتری که زیرسازی شده و آسفالت نشده است طول مسیر جاده اصلی تا روستاهایی است که در عرض جاده اصلی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: جاده اصلی حدود ۱۵ سال می‌شود آسفالت است.

این فرد اظهار کرد: هر بار برای پیگیری موضوع اقدام کردیم مسئولان نبود اعتبار را دلیل عدم انجام آسفالت این مسیر مطرح می‌کنند.

پروژه راه روستایی چشمه زرد، گرو و پوستین نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار

حمید سهرابی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: محور روستای چشمه زرد، پوستین و گرو از پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان نهبندان است.

وی افزود: با عنایت به انتقال، احداث و توسعه راه‌های روستایی در سال جاری به اداره کل راهداری و حذف ردیف اعتباری ملی و تبدیل شدن به اعتبارات استانی، در صورت تامین و تخصیص کامل اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهبندان این اداره کل آمادگی تکمیل عملیات اجرایی را خواهد داشت.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل محور ۵۰ میلیارد ریال است.

منابع استانی کفایت اجرای پروژه‌های روستایی را نمی‌کند

مجید بیکی فرماندار نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: روستاهای چشمه زرد و گرو از جمله روستاهای بالای ۲۰ خانوار و روستای پوستین کمتر از ۲۰ خانوار بخش سرداران شهرستان نهبندان است.

وی افزود: راهداری، جاده این روستاها که چهار کیلومتر است را در طرح ابرار در نظر گرفته بود و مقرر شد پل، ابنیه و آسفالت این مسیر انجام شود.

فرماندار نهبندان بیان کرد: از سال گذشته با توجه به تغییر و تحولی که بین راه و شهرسازی و راهداری به وجود آمد موضوع واگذاری راه‌های روستایی در حوزه استان‌ از راه و شهرسازی به راهداری منتقل شد.

بیکی عنوان کرد: در شهرستان نهبندان راه‌های روستایی فاقد آسفالت و پروژه‌های نیمه تمام زیادی در حال کار است و قاعدتا منابع استانی که در اختیار استان است و در شورای برنامه ریزی استان توزیع می‌شود کفایت انجام پروژه‌های راه‌های روستایی را به هیچ عنوان نمی‌کند.

در صورت تأمین قیر رایگان، بسیاری از هزینه‌های آسفالت کاهش می‌یابد

وی اظهار کرد: باید راهداری دنبال این باشد که از منابع ملی برای انجام این پروژه‌ها استفاده کند؛ اگر قیر رایگان برای آسفالت تامین شود شاید بتوانند هزینه‌های آسفالت را بدهند.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: اگر منابع استانی برای اجرا باشد و قیر نیز اختصاص داده شود، قابلیت این‌که این پروژه به بهره‌برداری برسد خواهد بود اما تامین پنج میلیارد تومان فقط برای آسفالت یک راه روستایی از عهده منابع استانی و شهرستانی خارج است.

بیکی با بیان این‌که برای پروژه چهار کیلومتر راه روستایی ذکر شده کار زیرسازی انجام شده است، گفت: باتوجه به این‌که این مسیر یک ابنیه دارد اگر قیر پروژه به صورت رایگان تامین شود بسیاری از هزینه‌ها کاهش پیدا کرده و به راحتی می‌توان این پروژه را با حدود یک میلیارد تومان به اتمام رساند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تامین پنج میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه روستایی توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان نهبندان زیاد است و بعید می‌دانم بتوانیم در کمیته شهرستان برای این گونه پروژه‌های راه‌های روستایی اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم.

۶ پروژه راه روستایی نیمه‌تمام داریم

فرماندار نهبندان به پروژه‌های راه‌های روستایی نیمه تمام در شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶ پروژه راه روستایی نیمه تمام از جمله چشمه زرد، گرو، کلاته حبیب، کجی نمکزار، سمک مهل آباد داریم.

بیکی خاطرنشان کرد: وضعیت روکش راه‌ها در حوزه شهرستان نهبندان خوب نیست؛ در سال‌هایی که جاده‌ها را احداث کردند اینجا آسفالت به معنای روکش پنج سانتی‌متر انجام نشده بلکه روکش رگلاژی یک یا دو سانتی‌متر انجام شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل این‌که آن زمان آسفالت سطحی انجام شده در حال حاضر بعد از گذشت چند سال بیشتر جاده‌ها خراب شده است در حالی که در بسیاری از جاده‌های شهرستان‌های دیگر این‌گونه نیست.

فرماندار نهبندان بیان کرد: نبود کارخانه آسفالت در شهرستان نهبندان باعث شده آسفالت سرد برای جاده‌ها انجام شود و به همین دلیل وضعیت جاده‌های روستایی نامناسب است.

بیکی افزود: طبق برآوردی که انجام شده حداقل ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان نهبندان نیاز به روکش جدید دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای روکش محور شوسف - اسماعیل‌آباد مناقصه توسط راهداری برگزار شده و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که بتواند وضعیت روکش این منطقه را بهبود ببخشد.

پروژه‌های در حال اجرای باند دوم در شهرستان نهبندان

بیکی در مورد پروژه‌های باند دوم در حال اجرا در شهرستان نهبندان، بیان کرد: پروژه‌های باند دوم در حوزه راه و شهرسازی است و پیمانکاران به خوبی کار می‌کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تمام قطعات باند دوم سربیشه - نهبندان در دست پیمانکاران بوده و به صورت فعال کار می‌شود. هفت کیلومتر از این باند دوم؛ مسیر نهبندان تا شوسف آماده است که امیدواریم تا یک ماه دیگر با نصب علائم و خط‌کشی زیر بار ترافیک برود.

فرماندار نهبندان خاطرنشان کرد: پروژه محور نهبندان - بیرجند در قالب یک پروژه با چند پیمانکار در حال انجام است؛ از نهبندان تا سربیشه که ۱۲۵ کیلومتر است نیز کار انجام می‌شود. از سربیشه تا بیرجند نیز حدود ۱۰ کیلومتر در حال کار است.

بیکی گفت: در محور نهبندان به زابل نیز مجموعا از ۸۵ کیلومتر مسیری که در حوزه راه‌های خراسان‌جنوبی است، ۳۰ کیلومتر باند دوم در حال کار است. مقداری از مسیر که در حوزه راه‌های استان سیستان و بلوچستان است نیز در حال کار است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پروژه راه روستایی چشمه زرد، گرو و پوستین نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار, پروژه راه روستایی چشمه زرد، گرو و پوستین نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار,
,
,
,
,
,
,
,
, منابع استانی کفایت اجرای پروژه‌های روستایی را نمی‌کند, منابع استانی کفایت اجرای پروژه‌های روستایی را نمی‌کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در صورت تأمین قیر رایگان، بسیاری از هزینه‌های آسفالت کاهش می‌یابد, در صورت تأمین قیر رایگان، بسیاری از هزینه‌های آسفالت کاهش می‌یابد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۶ پروژه راه روستایی نیمه‌تمام داریم, ۶ پروژه راه روستایی نیمه‌تمام داریم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پروژه‌های در حال اجرای باند دوم در شهرستان نهبندان, پروژه‌های در حال اجرای باند دوم در شهرستان نهبندان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه