اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خبر داد؛

افزایش قابل‌توجه بیماران بستری کرونایی در کاشمر / ۵۰ درصد کادر درمان فاز اول واکسیناسیون کرونا را انجام داده‌اند

افزایش قابل‌توجه بیماران بستری کرونایی در کاشمر / ۵۰ درصد کادر درمان فاز اول واکسیناسیون کرونا را انجام داده‌اند
یزدانی با بیان اینکه در چند روز اخیر افزایش قابل‌توجهی در آمار بیماران بستری مشکوک در بیمارستان شهید مدرس داشتیم، گفت: حدود ۵۰ درصد کادر درمان شهرستان کاشمر فاز اول واکسیناسیون کرونا را انجام داده‌اند و برنامه‌هایی برای بیماران دیالیزی و خاص داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد یزدانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: کاشمر در وضعیت قرمز قرار گرفته و این نشان از افزایش قابل‌توجه در بیماران مشکوک بستری به بیماری کرونا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر افزایش قابل‌توجهی در آمار بیماران بستری مشکوک در بیمارستان شهید مدرس داشتیم، خاطرنشان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دورهمی‌ها، مراسمات عروسی و ختم، مسافرت‌ها و... باعث شد که با یک افزایش قابل‌توجهی در بیماران کرونایی در قسمت سرپایی و بستری مواجه شویم.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید بر اینکه امروز بیش از ۸۵ درصد شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: از مردم منطقه ترشیز تقاضا داریم که به موارد بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند و همچنین توصیه‌های بهداشتی را خانواده خود و اطرافیان منتقل کنند.

,

وی ماسک زدن در محیط‌های خارج از خانه را از اولویت‌های پیشگیری در کنترل کرونا دانست و اذعان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات غیرضروری نیز در کنترل بیماری کرونا می‌تواند مؤثر باشد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد چشمگیر این بیماری در سطح جامعه است.

,

یزدانی با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان ۱۴ ماه است که در مقابله با بیماری کرونا تمام زندگی خود را وقف درمان و حمایت از مردم کرده‌اند و حیف است که این دستاورد بزرگ را دچار مشکل کنیم، عنوان کرد: شهروندان اگر علائم تب، تنگی نفس، سرفه یا علائم گوارشی مشاهده کردند دراسرع‌وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

,

وی با بیان اینکه اگر پزشکان تشخیص به بستری در بیمارستان داشتند شهروندان بدون هیچ نگرانی به بیمارستان مراجعه کنند، تشریح کرد: عمده مرگ‌ومیر به علت دیر رسیدن به بیمارستان یا عدم توجه به علائم بیماری است، کادر درمان با تمام قدرت آماده ارائه خدمات به مردم منطقه است.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید بر اینکه حدود ۵۰ درصد کادر درمان فاز اول واکسیناسیون کرونا را انجام داده‌اند، بیان کرد: برای بخشی از بیماران دیالیزی و خاص اقداماتی شروع شده و امیدواریم با توزیع واکسن به‌صورت عمومی که از چند ماه دیگر بنا به گفته مسئولان آغاز می‌شود بتوانیم پوشش کامل را در شهرستان داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه آمار کرونایی بر مبنای تعداد بستری‌ها و بیماران سرپایی مثبتی است که در چند روز گذشته در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود، تأکید کرد: افزایش قابل‌توجه معدل سرپایی و بستری باعث تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرستان کاشمر شد.

,

یزدانی با بیان اینکه تاکنون آزمایش ثابت شده کرونای انگلیسی در شهرستان کاشمر نداشتیم ولی باتوجه‌به اینکه کرونای انگلیسی در تمام نقاط کشور شیوع پیدا داشته احتمال شیوع آن نسبت به شیوع ویروس قبلی بیشتر است، ابراز کرد: ورود هرگونه پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و خروج خودروهای با پلاک‌های بومی از شهرهای قرمز ممنوع است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه