اخبار داغ

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس خبرداد؛

برنامه مهمون کوچیکا و روزه کله گنجیشکیا در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود

برنامه مهمون کوچیکا و روزه کله گنجیشکیا در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود
محمدجعفر دوستدار گفت: در ماه مبارک رمضان و مهمانی خدا، مجموعه مدیریت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی، ویژه برنامه‌ای را با عنوان "مهمون کوچیکا" تدارک دیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر فارس در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و مهمانی خدا، مجموعه مدیریت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی، ویژه برنامه‌ای را با عنوان "مهمون کوچیکا" تدارک دیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی افزود: این برنامه در دو بخش و با هدف ترویج فرهنگ روزه‌داری، ترویج سبک زندگی اصیل اسلامی و ایرانی، ترویج حرمت نگه داشتن ماه خدا، و ترویج سنت های نیک در دستور کار قرار دارد؛ مخاطبان بخش اول برنامه روزه اولی ها هستند که برنامه هایی را برای این گروه سنی تدارک دیده ایم و بخش دوم برنامه، ویژه کودکان غیر مکلف هست که با هدف ترویج سنت حسنه روزه کله گنجیشکی با عنوان "روزه کله گنجیشکیا" تدارک دیده شده است. 
,
 
,
دوستدار با بیان اینکه در بخش روزه اولی‌ها، برای تمام کسانی که مخاطبین برنامه‌اند لذا اولین‌بار روزه می‌گیرند و وارد مهمانی خدا می‌شوند، خاطرنشان کرد: همایش مجازی ویژه روزه اولی‌ها، تماس با آنها و خانواده آنها  و جشن روزه اولی ها در نیمه رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.
,
 
,
اهداء لوح تقدیر برای همه شرکت‌کنندگان، همراه با مسابقه عکس و خاطره اولین روزه‌داری، از دیگر کارهای  جانبی این برنامه است که معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس به آن اشاره کرد.
,
 
,
 وی با اشاره به بخشی دوم برنامه‌های در نظر گرفته شده با عنوان "روزه کله‌گنجیشکیا" گفت: این برنامه برای بچه‌هایی است که هنوز به سن تکلیف نرسیده‌اند، اما خانواده‌های متدین و علاقه‌مند به حوزه تربیت، قبل از رسیدن به سن تکلیف، روزه کله‌گنجشکی را به عنوان یک فرهنگ اسلامی ترویج می‌کنند و ما هم برای ترویج این سنت حسنه، برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم.
,
 
,
دوستدار با بیان اینکه کسانی که حتی یک روز در ماه مبارک رمضان هم روزه کله‌گنجشکی می‌گیرند، می‌توانند وارد لیست ما شوند، تصریح کرد: برای این افراد ویژه برنامه‌هایی از جمله جشن ویژه روزه کله‌گنجشکی‌ها، ارسال نامه و تشکر به درب منازل، تماس با خانواده‌ها، و ارسال پیکسل یادبود اولین روزه کله‌گنجشکی تدارک دیده‌ایم تا این فرهنگ و سبک زندگی در خانواده‌های ایرانی رایج شود.
,
 
,
به گفته معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس، این برنامه را کار مشترک دستگاههای مختلف از جمله صدا و سیما، بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش، شهرداری صدرا و چندین دستگاه دیگر عنوان کرد و از علاقمندان دعوت کرد تا با استفاده از ربات ..... در این برنامه ثبت نام نمایند.
,
 
,
وی در پایان تصریح کرد: اگر کسی مایل به کمک به ترویج این کار خیر و سنت حسنه بود، معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس آمادگی دریافت کمک‌های مالی و معنوی و حتی همکاری در اجرای برنامه‌ها را دارد تا این کار ارزشمند به بهترین وجه انجام شود. علاقه‌مندان در صورت تمایل به همکاری می‌توانند به شماره تلفن 09174820597 تماس بگیرند.
,
 
,
انتهای پیام
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه