اخبار داغ

بسته ویژه حوادث«شیرازه»:

از رهایی قاتل از قصاص با وساطت پلیس تا هشدار پلیس به روزه خواران در اماکن عمومی

از رهایی قاتل از قصاص با وساطت پلیس تا هشدار پلیس به روزه خواران در اماکن عمومی
مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شیرازه،,
با وساطت نیروی انتظامی، قاتل از قصاص رهایی یافت

با وساطت نیروی انتظامی استان و تلاش ها و پیگیری های مستمر، قاتل با رضایت اولیاء دم پس از 5 سال از قصاص رهایی یافت.

فرمانده انتظامی استان فارس، در این خصوص اظهار داشت: 5 سال پیش در پی به قتل رسیدن دختر بچه 6 ساله ای در یکی از شهرستان های تابعه استان فارس توسط یک زن جوان، در این خصوص پرونده ای تشکیل و از سوی دستگاه قضایی حکم قصاص برای قاتل صادر می شود.

سردار رهام بخش حبیبی ادامه داد: در این راستا جلسات متعددی برای اصلاح فی ما بین و صلح و سازش بین دو خانواده برگزار و در نهایت طی جلسه نهایی که 24 فروردین ماه سال جاری در دفتر ستاد انتظامی استان برگزار شد، به رضایت اولیا دم منجر و قاتل از قصاص رهایی یافت.

وی افزود: قصاص حق اولیای دم بود اما این عزیزان ضمن بسط و گسترش فرهنگ عفو و بخشش،زندگی دوباره به قاتل نادم و پشیمان بخشیدند.

فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از اقدام خداپسندانه و دوستانه خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم در راستای ارج نهادن به سنت های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در بین جامعه موثر واقع شویم و سنت های دینی و مذهبی از جمله گذشت و بخشش را رواج دهیم .

راننده سواری چانگان با 197 کیلو حشیش در نی‌ریز زمین‌گیر شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری چانگان و کشف 197 کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در شهرستان نی‌ریزخبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی، اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامی نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری چانگان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، 197کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.
, با وساطت نیروی انتظامی، قاتل از قصاص رهایی یافت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, راننده سواری چانگان با 197 کیلو حشیش در نی‌ریز زمین‌گیر شد,
,
,
,
,
,
,
 
,
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه راننده قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی فارس با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دهند.

کشف احشام قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف 6 راس گاو قاچاق و بدون مجوز به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

 حمید جوکار، بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید جنتی فر خرمبید حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، 6 راس گاو  قاچاق و بدون مجوز کشف کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.


هشدار پلیس به روزه خواران در اماکن عمومی

حمید افرامن رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس به روزه خواران در اماکن عمومی هشدار داد.

روزه داران گرامی در جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش‌های اخلاقی و رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و ... خودداری کنند.

در حال حاضر به دلیل شرایط قرمز و پر خطر شهرها ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و بیمارستان‌ها مجاز به فعالیت و ارائه خدمات نیستند.

از شهروندان به ویژه رانندگان محترم وسایل نقلیه عمومی انتظار می‌رود با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو پرهیز کنند.

اماکن پذیرایی در حال حاضر مجاز به خدمات نیستند و فعالیت آنها جهت عرضه غذای سرد و گرم یک ساعت قبل از افطار منوط به صدور مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون، مقدار زیادی مواد اولیه ساخت دارو خارجی قاچاق به ارزش 3  میلیارد  ریال کشف شد.

 حمید جوکار، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی خرمبید حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را توقیف کردند.
وی ادامه داد: مأموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون، 4 پالت آپادر (مواد اولیه ساخت دارو) که قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 3  میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.
,
,
, کشف احشام قاچاق میلیاردی در خرمبید,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هشدار پلیس به روزه خواران در اماکن عمومی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
پلمب 22 واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از شناسایی و پلمب 22 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نداشتن پروانه کسب خبر داد.

 محمد نیکبخت، بیان کرد: علی رغم اطلاع‌رسانی‌ها و تذکرات قبلی به واحدهای صنفی در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، پلیس امنیت عمومی از عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی و نداشتن پروانه کسب در 22 واحد صنفی مطلع شدند.

وی با بیان اینکه در اجرای مصوبات شورای تامین شهرستان برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات ممنوع می‌باشد، تاکید کرد: گشت اداره اماکن پلیس امنیت عمومی تاکنون از 105 واحد صنفی سرکشی و بازدید به عمل آورده که منجر به پلمب 22 واحد صنفی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی افزود: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با مالکان و برگزار کنندگان برابر مقررات قاطعانه برخورد خواهند شد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند.

 نیکبخت در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، گفت: این مجموعه از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت با دستگاه های متولی امر همکاری لازم را داشته و ماموران گشت انتظامی به طور مستمر بر نحوه فعالیت تمامی واحدهای صنفی نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می‌دهند.

این مقام انتظامی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.


کشف 41راس گوسفند قاچاق درآباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل 41 راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

 سیدابوالفضل مسعودی، بیان داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی در ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی شهرستان آباده، به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، 41 راس گوسفند قاچاق و بدون پروانه بهداشتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو مسروقه درکازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه پراید دارای سابقه سرقت از شیراز خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان، بیان کرد: عوامل گشت انتظامی پاسگاه پل آبگینه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

وی ادامه داد: پس از آنکه عوامل گشت انتظامی از این خودرو استعلام به عمل آورند مشخص شد سواری پراید دارای سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده خودرو یا موتورسیکلتی که مدتی در محل رها شده است سریعا با پلیس 110 تماس تا اقدامات قانونی صورت بگیرد.

کشف سوخت قاچاق درلارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 4 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 داود امجدی، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یکی از روستاها مطلع و رسیدگی به موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند 4 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه قاچاق سوخت را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

پلمب 77 واحد صنفی متخلف درفسا

فرمانده انتظامی فسا از پلمب 77 واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته به دلیل عدم رعایت مقررات و اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسامی، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل اصناف و  با توجه به محدودیت های اعلامی از ستاد ملی مقابله با کرونا، ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فسا با همکاری معاونت بهداشت و درمان طی هفته گذشته از 290 واحد صنفی بازدید کردند.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح‌ها به 163واحد صنفی تذکر، از 60 واحد تعهد اخذ و 77 واحد متخلف نیز پلمب گردید.

فرمانده انتظامی فسا ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب شهروندان خصوصا اصناف و بازاریان با خادمان خود در نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

پلمب 13  واحد صنفی متخلف درکوه چنار
, پلمب 22 واحد صنفی متخلف در ممسنی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کشف 41راس گوسفند قاچاق درآباده,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کشف خودرو مسروقه درکازرون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کشف سوخت قاچاق درلارستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پلمب 77 واحد صنفی متخلف درفسا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پلمب 13  واحد صنفی متخلف درکوه چنار,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از پلمب 13  واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

 دوم لطف‌اله محمدی، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی این فرماندهی و حضور رئیس اداره صنعت و معدن کوه‌چنار طی  48  ساعت گذشته در این شهرستان اجرا شد.

وی اظهار داشت: در همین راستا 98 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح، 13 واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و همچنین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

کشف حدود 10 کیلو شیشه از 2 مسافر اتوبوس درخرمبید  

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از 2 مسافر اتوبوس، 9 کیلو و 900 گرم شیشه کشف کردند.

 حمید جوکار، اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهید جنتی فر خرمبید هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران موفق شدند در بازرسی از چمدان همراه 2 نفر از مسافران، 9 کیلو و 900 گرم شیشه که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه در این خصوص 2 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، ضمن تاکید بر مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
, کشف حدود 10 کیلو شیشه از 2 مسافر اتوبوس درخرمبید  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه