اخبار داغ

پنج شنبه‌های شهدایی؛

شهیدی که خود را تشییع کرد

شهیدی که خود را تشییع کرد
شهید "علی اکبر افضل" در دفتر خاطرات خود می نویسد: «در تشییع جنازه ای شرکت کرده ام و یک طرف تابوت (طرف جلو سمت راست) بر دوش خودم بود. تشییع جنازه شلوغ بود از نفرات شرکت کننده سوال کردم که تشییع کیست؟ ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس ایثار و شهادت شیرازه، شهید "علی اکبر افضل" 29 آذر سال 1338 در خانواده ای مذهبی در آبادان دیده به جهان گشود؛ 7 ساله بود که راهی مدرسه شد. دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سرگذاشت. دوران دبیرستان را تا سوم در رشته علوم‌تجربی گذراند، ولی پس از آن به علت فعالیت های اجتماعی و اشتغال به کار موفق به اتمام تحصیل نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت. سال 1362 در جهاد سازندگی اقلید به عنوان مسئول ستاد بازسازی مناطق جنگی و جمع آوری کمک های مردمی مشغول به کار شد. پس از چندی بنا به نیاز در سپاه پاسداران به عنوان مسئول یکی از گردان های تیپ 15 لشکر امام حسن(ع) معرفی شد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
خرداد سال 1363 ازدواج کرد ولی این امر مانع رفتن او به جبهه نشد. وی سرانجام 21 اسفند ماه 1363 در عملیات خیبر، جزایر مجنون بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک این شهید گرانقدر در گلزار شهدای اقلید به خاک سپرده شد.
,
 
,
متن خاطره: شهیدی که خود را تشییع کرد
,
 
,
بسم الله الرحمن الرحیم/ بار الهی کلاس پنجم دبستان درس می خواندم یکی از شب ها خوابی چنین دیدم: در خواب دیدم که در تشییع جنازه ای شرکت کرده ام و یک طرف تابوت (طرف جلو سمت راست) بر دوش خودم بود. تشییع جنازه شلوغ بود از نفرات شرکت کننده سوال کردم که «تشییع کیست؟»
,
 
,
آن نفر هم گفت: تشییع جنازه علی اکبر افضل...
,
 
,
همان لحظه از خواب بیدار شدم. این خواب دیدن با بقیه خواب دیدن ها برایم بسیار فرق داشت؛ زیرا زمانی این اتفاق افتاد که تا در بستر خواب رفتم در همان لحظه خوابم برد و همین خواب را دیدم و سپس هیجان زده از خواب بیدار شدم. خدایا من منتظر مرگ مخلصانه در راهت می باشم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه