اخبار داغ

رییس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

اولین مصالحه قتل در سال جدید با رضایت اولیای دم صورت گرفت

اولین مصالحه قتل در سال جدید با رضایت اولیای دم صورت گرفت
رییس کل دادگستری استان فارس از اولین مصالحه قتل در سال جدید با رضایت اولیای دم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه اولین زندانی محکوم به قصاص در سال جدید از چوبه دار نجات یافت گفت: به برکت پرچم حرم مطهر رضوی و با وساطت خُدام آستان حرم مطهر امام رضا(ع)، اولیای دم این زندانی در حضور قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و زندانی محکوم به اعدام پس از چندین سال حبس آزاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
موسوی اظهار داشت: این زندانی در سال 1395 به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود و پس از رسیدگی‌های قضایی رأی دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد.
,
 
,
نماینده عالی قوه قضائیه دراستان فارس گفت: با پیگیری‌ و تلاش های مضاعف دادگستری، اعضا و کارکنان  شورای حل اختلاف و تلاش‌ خدام آستان قدس رضوی، رضایت اولیای دم جلب گردید و در اولین روز از ماه مبارک رمضان در اقدامی خداپسندانه اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: در سال جاری، این اولین پرونده قتل است که با رضایت اولیای دم در این استان منجر به صلح و سازش شده است.
,
 
,
وی افزود: مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس با حرکتی جهادی در سال گذشته موفق به برقراری صلح و سازش در 61 فقره پرونده قتل و کسب رتبه نخست کشوری در این زمینه شده است.
,
 
,
رئیس کل دادگستری فارس یادآور شد: برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم شده است ولی مجرم بدون برنامه‌ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته مرتکب چنین عمل مجرمانه ای شده‌است و این نهاد با اقدامی خداپسندانه  و در راستای اصلاح ذات البین وارد عمل می شود.
,
 
,
انتهای پیام
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه