اخبار داغ

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی:

راه حل دفاع در برابر هجمه‌های دشمن، گسترش سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی است

راه حل دفاع در برابر هجمه‌های دشمن، گسترش سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی است
آل داوود گفت: تمامی اسناد نشان می دهد که فضای سایبر تمامی معماری فضای حاکمیتی جهان را تغییر خواهد داد و بر روی تمامی مدل‌ها تاثیر خودش را خواهد گذاشت و باید به سمت انقلاب رگولاتوری حرکت کنیم و مطالبه‌گری همه مردم بسیار اهمیت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سیدعلیرضا آل داوود دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه معرفی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان و طرح هادیان رسانه که به صورت مجازی برگزار شد با تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: جریان تحریف از فضای مجازی به عنوان بستر جنگ شناختی اداراکی در چند موضوع برای آسیب رساندن به مردم و نظام ما استفاده می‌کند لذا باید ما هم در مقابل صف آرایی دشمنانی که به ما چنگ و دندان نشان می دهد و هیچ رحمی ندارد، ما قوی شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامی سال ها در خصوص فضای مجازی به ما هشدار می‌دهند که در بهمن ماه 96 رهبر انقلاب موضوع حکمرانی در فضای مجازی را مطرح می کنند و می فرمایند که در 10 سال آینده خیلی از موضوعات کشورها مثل اقتصاد، ترافیک، اجتماعی و... از طریق فضای مجازی کنترل می شود و اگر مدیریت ضعیف باشد بیگانگان بر فضای داخل کشور حکمرانی می کنند.

,
آل داوود با بیان اینکه اقدام در فضای مجازی با رویکرد "حضور هوشمند" که رهبر انقلاب برآن تاکید دارند امروزه ضرورت دارد، اظهار داشت: افراد انقلابی با تاثیرگذاری، خلوص، تقوا و هوشمندانه با دشمن مقابله کنند و برای صیانت از مردم در پلتفرم های موجود مجازی وارد میدان شوند.
,
 
,
این کارشناس حوزه سایبری با تاکید براینکه جبهه سازی میلیونی در فضای مجازی با ارتقا دانش، سواد و تربیت رسانه ای آحاد مردم، مدیران و مسئولان باید مدنظر قرارگیرد، خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دو دستور جدی مقابله با یاس آفرینی دشمن در فضای مجازی و شکست محاصره تبلیغاتی دشمن را به ما داده اند.
,
 
,
وی تصریح کرد: امروز ما در کشورهای پیشرفته همچون آمریکا، آلمان، کره جنوبی، انگلستان و... موضوع حاکمیت بر اطلاعات را می شنویم که فعالیت بسیارخوبی را انجام داده اند و اکثر این کشورها شاید هم پیمان آمریکا باشند اما در واقع برای مقابله بانفوذ فرهنگ آمریکایی تلاش می کنند. 
,
 
,
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی، حکمرانی در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و آن را مشمول بر سه مفهوم دانست که در ادامه اظهار داشت: حکومت ها در عصرجنگ اطلاعاتی و دنیای رسانه سعی می کنند سیاست هایی شکل دهند که قانون خودشان را در فضای مجازی اجرا کنند که به این کار حکمرانی بر فضای مجازی می گویند؛ ما دراین موضوع رگولاتوری فضای مجازی را مشاهده می کنیم که یک قسمت آن تنظیم مقررات درفضای سایبری است. 
,
 
,
آل داوود با تشریح حکمرانی در فضای مجازی، ادامه داد: از سوی دیگر حکومت های دنیا، حاکمیت سرزمینی خودشان را در فضای مجازی باز تعریف کنند مثلا دیتا سنترها، پیام‌رسان ها و فضای ملی را به وجود می آورند تا خدمات بومی را طراحی کنند و مرزهای سایبری را تعیین می کنند که در کشورمان به اسم شبکه ملی اطلاعات شناخته می شود؛ بیش از 30 کشور دنیا شبکه ملی مستقل خودشان را دارند و حتی در کشوری همانند کویت که اندازه یکی از استان های ما است، شبکه ملی اطلاعات وجود دارد. 
,
 
,
به گفته این کارشناس حوزه فضای مجازی، جریان نفوذ در کشورمان با اقدامات خبیثانه اجازه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را نمی دهد و بیشترین حملات در سطح دنیا توسط این اینترنت آمریکایی انجام می شود که در همین چند مدت شاهد آسیب کشورمان در حوزه های مختلف بوده ایم. 
,
 
,
در ایران شاهد فقدان راهبردی در حوزه "حکمرانی سایبری"هستیم
, در ایران شاهد فقدان راهبردی در حوزه "حکمرانی سایبری"هستیم,
 
,
وی با بیان اینکه حکومت ها وظایف حاکمیت خودشان را از طریق فضای مجازی همانند طرح دولت الکترونیک انجام می دهند، حکمرانی از طریق فضای مجازی را یک موضوع مهم اعلام کرد و گفت: ما متاسفانه در ایران شاهد فقدان راهبردی در حوزه "حکمرانی سایبری"هستیم لذا سند راهبردی هنوز تدوین نشده که نتیجه آن این آسیب هایی که در کشور ما به وجود می آید؛ باتلاش جوانان مومن انقلابی در فضای مجازی نهادهای انقلابی این خلا تا حدودی پر شده است. 
,
 
,
بنابه عقیده آل داوود، دوره "هادیان رسانه" که توسط نهضت سواد رسانه ای استان فارس راه اندازی شده، خیلی می توانید در تمدن گام دوم انقلاب موثر و تاثیر گذار باشد چرا اینکه ما در جنگ رسانه ای کرونا متوجه شدیم که دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال چه اهداف خطرناکی است لذا حکمرانی شبکه ای هوشیاری و آگاهی ما را دوچندان می کند. 
,
 
,
باید برای مقابله با حکمرانی دشمن بر فضای مجازی برنامه ریزی کرد
, باید برای مقابله با حکمرانی دشمن بر فضای مجازی برنامه ریزی کرد,
 
,
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما در یک نظام تمدنی سنگین قرار گرفته ایم و اکنون در پیچ تاریخی مطرح شده توسط رهبرمعظم انقلاب هستیم، تاکید کرد: باید کمک کنیم تا ملت ما از پیچ تاریخی عبور کند لذا تک تک افراد بخصوص متخصصین حوزه فضای مجازی اگر کم کاری کنند و در مقابل سختی ها از این فضا عقب نشینی کنیم ممکن است انقلاب ما سیلی سختی را متحمل شود. 
,
 
,
به گفته این کارشناس فضای مجازی، عالم نو پدید سایبری امروز در حال بلعیدن انسان ها است و زیست جهانی نوینی برپایه فناوری و شتاب درحال شکل گیری می باشد که همه رفتار های فردی و اجتماعی را درخود جای داده است؛ در این فضا دوجهت گیری باید برای ما حائز اهمیت باشد که اولین آن اشراف راهبردی برای ایالت متحده آمریکا و ابر شرکت ها که حکمرانی بر فضای مجازی را در سر خود دارند و دومین آن سبک زندگی غربی و صهیونیستی است که باید برای مقابله با آن برنامه ریزی کرد.
,
 
,
وی افزود: آمریکایی ها درشرایط کنونی که دارو را برای ما تحریم کردند، هیچ وقت اینترنت را برای ما محدود نکرده اند و اصل ابزارها در اختیار مردم کشورمان است لذا برای شبکه قمار، شرط‌بندی و نفوذ آزادی وجود دارد و برای بچه های انقلابی یک بن بست ایجاد می کنند لذا شاهد هستیم که سربازان جبهه انقلاب با ساده ترین واکنش نسبت به هر مسئله دچار محدودیت از طرف ناظرین بر پیام‌رسان ها می شوند، نمونه آن را می توان تعلیق و حذف اکانت ها در اینستاگرام و توییتر به خاطر یادآوری شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی دانست. 
,
 
,
آل داوود با یادآوری این موضوع که پیام‌رسان ها فیلترینگ حبابی را برای محدودیت سربازان جبهه انقلاب به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: در جواب اعتراض برای اکانت های حذف شده گفتند که براساس قانون ایالات متحده آمریکا برخورد خواهد شد؛ حکمرانی در فضای مجازی یعنی اینکه 45 میلیون نفر در جمهوری اسلامی ایران با حضور در وطن خودشان باید از قانون کشوری دیگر تبعیت کنند.
,
 
,
ما نیازمند مدلی برای حاکمیت در فضای سایبری مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی هستیم
, ما نیازمند مدلی برای حاکمیت در فضای سایبری مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی هستیم,
 
,
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی ادامه داد: با دروغ فیلترینگ هوشمند که جریان تحریف سال ها صدها میلیارد تومان پول دریافت کرد شاهد بودیم که هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداد، ما از سال 92 فریاد زدیم که فیلترینگ هوشمند فقط بر روی داده های غیر رمز می تواند تاثیر بگذارد و داده های رمز شده قابل فیلترینگ نیست که نمونه آن آهنگ ساسی مانکن بود که 18 میلیون بازدید در صفحات داخلی خودش داشت و باعث ایجاد یک موضوع تاسف بار هویتی و فرهنگی برای قشر جوان، نوجوان و خانواده شد.
,
 
,
این کارشناس حوزه فضای مجازی فیلترینگ هوشمند را یک دروغ بزرگ دانست که برای اتلاف وقت برای جا افتادن اینستاگرام در بین جامعه بود تا اگر اکنون کسی لب به اعتراض بگشاید، فیلترینگ اینستاگرام را به معیشت مردم گره بزنند و سپر دفاعی برای خود ایجاد کنند تا مانعی برای نظارت براین فضا شود.
,
 
,
وی باتشریح راهکارهای مقابله با دشمن در فضای مجازی گفت: ما نیازمند مدلی برای حاکمیت در فضای سایبری هستیم که مطابق بر اصول حاکمیتی جامعه ایرانی اسلامی باشد؛ ما نمی توانیم شاهد تهاجم فرهنگی، امنیتی، ادراکی و... از طریق فضای مجازی بدون متولی مشخص باشیم چرا اینکه در جنگ بلند مدت ادراکی قرار است نسل سازی شکل بگیرد و شاهد هستیم که نسل امروزی تحت تاثیر شبکه قمار و اشخاصی نظیر تتلو و ساسی مانکن و... قرار می گیرند. 
,
 
,
راه حل دفاع در برابر هجمه های دشمن، گسترش سوادرسانه ای انقلاب اسلامی است
, راه حل دفاع در برابر هجمه های دشمن، گسترش سوادرسانه ای انقلاب اسلامی است,
 
,
آل داوود اضافه کرد: تغییر سبک زندگی برای نسل اتفاق خواهد افتاد که ما باید با گسترش نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی با هدف ارتقا دانش، تحلیل و انتخاب آگاهانه پیام ها با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم. 
,
 
,
به گفته این کارشناس فضای مجازی، معماری کردن ذهن مردم کشور ما با در اختیار قرار دادن افکار عمومی به دشمن با حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام 45 میلیونی، واتس اپ 47 میلیونی، تلگرام بالای 50 میلیون عضو و از همه مهم تر کلاب هاوسی که نقش یک شبکه کاملا امنیتی و خطرناک را همانند نقش توییتر در فتنه سال 88 دارد، در حال انجام است. 
,
 
,
وی درتشریح بیشتر پیام‌رسان کلاب هاوس گفت: در تریبون های یک طرفه کلاب هاوس که حتی به شما اجازه نمی دهند که حرف انتقادی بزنید، عادی سازی روابط بین شبکه ضدانقلاب، سلطنت طلب و سازمان های جاسوسی به صورت کاملا مشخص در حال انجام است تا پس از تحلیل، یک پیوست رسانه ایجاد کنند و از طریق همین دعوت نامه ها می بینید که شبکه ارتباطی هر فرد چگونه شناسایی می شود؛ شبکه فاسد قمار و شرط بندی برای سفید نشان دادن خودش مردم را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد تا خود را تبرئه نماید. 
,
 
,
دشمن برنامه ریزی خود را برای آماده سازی نیروهایش انجام داده است
, دشمن برنامه ریزی خود را برای آماده سازی نیروهایش انجام داده است,
 
,
دبیرنهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی می تواند برای تغییر سبک زندگی موثر باشد؛ اظهار داشت: دشمن برنامه ریزی خود را برای برهم زدن انتخابات انجام داده و از شبکه کلاب هاوس می تواند برای آماده سازی نیروهای خود استفاده نماید.
,
 
,
به عقیده این مقام مسئول، افکار عمومی اصلی ترین و مهم ترین دارایی هر کشور است و در جنگ اطلاعاتی که اکنون در آن هستیم، بیگ دیتا ما از روی تلفن های همراه هوشمند توسط دشمنان در حال سرقت است؛ این اطلاعات بعد از تحلیل مخاطبین، پیامک ها، نظرهای فرد در رسانه های تعاملی، لایک ها و عقیده افراد، سلایق و احساسات افراد شناسایی می شود، در گام بعد نقاط تهدید و ضعف ما را مورد هدف قرار می دهد.
,
 
,
وی بیان داشت: دشمن به واسطه ابزارهایی همانند هوش مصنوعی، برای تک تک افراد نسخه شخصی دارد و در توییتر و اینستاگرام به طور شفاف می توانید دید؛ سود اختصاصی برخی از افراد درقبال ورود پهنای باند بدون نظارت در کشور قابل چشم پوشی نیست و نیازمند مطالبه‌گری تمامی افراد را دارد؛ همین پول های کثیف درانتخابات صرف کانال ها و اکانت های خاکستری برای هدایت افکار عمومی خواهد شد لذا برای یک توییت نویسی 100 میلیون تومان هزینه می شود. 
,
 
,
باید به سمت انقلاب رگولاتوری در فضای مجازی حرکت کنیم
, باید به سمت انقلاب رگولاتوری در فضای مجازی حرکت کنیم,
 
,
آل داوود با اشاره به تغییر معماری جهان توسط فضای مجازی، خاطرنشان کرد: تمامی اسناد نشان می دهد که فضای سایبر تمامی معماری فضای حاکمیتی جهان را تغییر خواهد داد و بر روی تمامی مدل‌ها تاثیر خودش را خواهد گذاشت و باید به سمت انقلاب رگولاتوری حرکت کنیم و مطالبه گری همه مردم بسیار اهمیت دارد چرا اینکه در نهایت یک لبیک به رهبرمعظم انقلاب خواهد بود. 
,
 
,
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در جلسه ای فرمودند که معماری جهان براساس فضای سایبر در حال تغییر است و مدل بومی اعمال حاکمیت در فضای سایبر از نیازمندی های کشور است که تسلط، اشراف و تاثیرگذاری بر مخاطب به دغدغه جدی تبدیل شده است. 
,
 
,
این کارشناس حوزه سایبری با بیان اینکه امروز به واسطه سخت گرفتن به جوانان نخبه ای که می توانند برای کشور کار فرهنگی کنند، برای گرفتن مجوز و به مشاغل کاری می کند که آن جوان مایوس شود، گفت: لذا "طرح هادیان رسانه" می تواند به طور جد برای آگاهی مردم آن قدر نقش داشته باشد که در انتخابات 1400 تمامی موانعی که در این هشت سال  کشور به یک بحران سازمان یافته تبدیل شود را پشت سر گذاشته شود. 
,
 
,
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه اگر شبکه ملی اطلاعات داشتیم، اکنون دشمن نمی‌توانست با استفاده از تحلیل و عملیات در فضای مجازی کشور را به این وضع اسف‌بار بکشاند؛ تاکید کرد: دشمن نمی تواند با وجود شبکه ملی اطلاعات بازخورد عملیات های خود را در فضای سایبری دریافت کند لذ باید به سمت تبیین راهبرد شبکه ملی اطلاعات حرکت کنیم تا دچار هجمه از سوی دشمن نشویم. 
,
 
,
به گزارش «شیرازه»، اجرای ۹دوره تخصصی برای اقشار مختلف ویژه ماه مبارک رمضان در استان فارس توسط نسرا در سطح استان تدوین و برنامه‌ریزی شده است که اولین دوره‌ای که قرار است اجرا شود طرح "هادیان رسانه" است که در این طرح به انسجام، توانمند سازی شعب نهضت سواد رسانه ای در سطح استان فارس پرداخته می شود، گام یکم و دوم این طرح در ماه مبارک رمضان و سه گام دیگر بعد از ماه رمضان خواهد بود. 
, شیرازه,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه