اخبار داغ

گام اساسی در انتخابات وحدت و اجماع نظر است

گام اساسی در انتخابات وحدت و اجماع نظر است
وحدت و اجماع نظر در شوراهای ائتلاف و وحدت، یکی از ضروریاتی که با درایت نیروهای انقلابی و‌ دلسوز در جامعه و در مقدمه انتخابات پیش‌رو محقق شده است که تاثیر بسیار زیادی بر فضای انتخابات آینده خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، اتحاد گروه‌های مردمی که بنا بر مصالح اجتماعی و شخصی یا گروهی و حزبی به صورت جماعت یا دسته‌های مختلف گرد هم می‌آیند و از هر گونه کشمکش و درگیری دورند و به مصالح می‌اندیشند را در مفهوم کلی وحدت می‌نامند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در تعریفی از وحدت می‌فرمایند: وحدت مردم یعنی نبودن تفرقه، نفاق، درگیری و کشمکش، حتی دو جماعتی که از لحاظ اعتقاد دینی هم مثل هم نیستند، می‌توانند کنار هم باشند.
,
 
,
مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) حضور مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی که جز به وسیله برقراری وحدت در بین آنان میسر نمی‌شود، راز بزرگ غلبه بر مشکلات معرفی کرده و تأکید فرموده ‌است، در سایه این وحدت است که ما بارها و بارها تودهنی به دشمن زده‌ایم.
,

بنابراین، ایجاد همدلی و مشارکت میان اقشار مختلف مردم و حضور در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین فواید و کارکردهای وحدت است و برقراری وحدت و پیوند عمیق میان قشرهای مختلف مردم یکی از ضروریات انکارناپذیر جامعه قلمداد می‌گردد که مسؤولان باید به طور خاص به آن توجه نمایند.

,

بنابراین، ایجاد همدلی و مشارکت میان اقشار مختلف مردم و حضور در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین فواید و کارکردهای وحدت است و برقراری وحدت و پیوند عمیق میان قشرهای مختلف مردم یکی از ضروریات انکارناپذیر جامعه قلمداد می‌گردد که مسؤولان باید به طور خاص به آن توجه نمایند.

,
جلوگیری از آسیب پذیری جامعه و پیروزی در برابر انواع تهاجمات داخلی و خارجی، دومین فایده و کارکرد متحد شدن است که این کارکرد بیش از هر چیزی در انتخابات نمود دارد.
,
 
,
واضح است برای کمتر آسیب دیدن جامعه باید در آن وحدت و یکدلی حاکم باشد، زیرا در چنین جوامعی به علت استحکام حکومت و حمایت مردم، دشمن امید کمتری برای رخنه در آن دارد و راه‌ها را بر روی خویش مسدود می‌بیند، از این‌ رو نمی‌تواند جامعه را به آسیب و بحران دچار سازد و اوضاع را متشنج نماید.
,
 
,
بنابراین استعمارستیزی و برقراری عدالت اجتماعی یکی دیگر از مهم‌ترین کارکردهای وحدت به شمار می‌رود که این مهم نیز در سایه وحدت، با استحکام بیشتری رقم می‌خورد.
,
 
,
نقطه مثبتی که باز در اینجا نباید از نظر دور بماند، این است که ”المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض" (توبه / ۶۷) یعنی از جنس یکدیگرند. قرآن کریم در مورد ”المومنون و المومنات" می‌فرماید ”بعضهم اولیاء بعض" (توبه / ۷۱)، یعنی پیوسته به یکدیگرند.
,
 
,
به اذعان مفسران و با توجه به آیات مذکور، بین منافقون و منافقات، آن صمیمیت و صفا و وحدت هرگز به وجود نخواهد آمد. بالاخره در این جبهه واحد کفر و استکبار، اختلاف و تشتت رأی و تعارض قوا و نیروها با یکدیگر به قدری وجود خواهد داشت که اگر مومنین وقت‌‌شناس، وجود داشته باشند و بخواهند از فرصت‌ها استفاده کنند، می‌توانند، لیکن ظاهر قضیه آن است که اگر خطر واحدی مجموعه قدرت مادی عالم و این امپراتوری خطرناک را تهدید بکند، آن‌ها دستشان با هم است.
,
 
,
اتحاد کلمه ایجاد دولتی مقتدر، ارتباط تنگاتنگ دولت و ملت، از دیگر فواید کارکردهای ایجاد وحدت هستند اما در این میان و در این برهه زمانی، نزدیک ساختن احزاب و گروه‌های سیاسی به یکدیگر برای حل مشکلات جامعه، مهمترین فایده و کاربردی‌ترین کارکرد است.
,
 
,
هر جامعه در درون خود متشکل از احزاب و گروه‌هایی است که به خاطر برخی اهداف خاص تشکیل گردیده است و در سیاست‌های کلان جامعه مداخله می‌نمایند، در کشور ما نیز احزاب و جناح‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام براساس مرام و اهداف خاصی به‌ وجود آمده‌اند و در حیات سیاسی جامعه فعالیت می‌نمایند.
,
 
,
رهبر معظم انقلاب در دیدار با تنی چند از شخصیت‌ها و سران احزاب و جناح‌های‌ سیاسی کشور، با تأکید بر ضرورت وفاداری به شعارها و مواضع اصولی انقلاب و با تبیین دیدگاه‌های دشمنان داخلی و خارجی، و لزوم شفاف‌گری صریح در مقابل آنان، در جهت عینیت بخشیدن به وحدت ملّی فرمود: «شما باید در جایگاه حقیقی خود محکم بایستید و با در دست گرفتن ابتکار عمل، با دوستان دیگری که در اصول انقلاب و نظام با هم توافق نظر دارید، گرد هم آیید و با تکرار اصول مشترک و تأکید بر خط امام، عدم جدایی دین از سیاست و دیگر اصول انقلاب، ضد انقلاب را منزوی و مرزهای خود را با آن‌ها کاملاً مشخص کنید و وحدت ملّی را عینیت بخشید، بنده نیز از شما حمایت خواهم کرد".
,
 
,
بنابراین پر بیراه نگفته‌ایم اگر تجمیع شورای وحدت و ائتلاف را مهم‌ترین اقدام قبل از انتخابات آتی قلمداد کنیم چرا که در حال حاضر و در شرایط فعلی، جامعه ما بیش از هر چیز به وحدت نظر نیروهای انقلابی نیازمند است و تجمع این نیروها گام بسیار بزرگ و مهمی است که نتیجه آن در انتخابات پیش رو روشن و نمایان خواهد شد.
,
 
,
عوامل مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با حضور و مشارکت مردم در شکل‌گیری وحدت موثر هستند که در این میان وحدت سیاسی با مشارکت مردم و رسیدن به نقطه مشترک تصمیم گیری، گره‌گشای بسیاری از مسائل دیگر نیز خواهد بود.
,
 
,
بدون شک، این وحدت و هماهنگی بین دو شورای مهم تصمیم‌گیری در سپهر سیاسی جامعه انقلابی، در کلانشهر شیراز نیز، علی‌رغم اعمال برخی اختلاف سلیقه‌ها، بسیار مفید و موثر خواهد بود و در انتخابات مهم آینده و شاکله پارلمان شهری شورای شهر و انتخاب شهردار و در نهایت پرداختن به مسائل مهم و مشکلات مردم، نقش کلیدی و مهمی را ایفا خواهد کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه