اخبار داغ

وزنه برداری قهرمانی آسیا| اتفاقات عجیب در دسته ۸۱ کیلو؛ از مصدومیت سلطانی تا مدال گرفتن دو اوتی/ شکستن دوباره رکورد جهان ظرف ۲ دقیقه!

وزنه برداری قهرمانی آسیا| اتفاقات عجیب در دسته ۸۱ کیلو؛ از مصدومیت سلطانی تا مدال گرفتن دو اوتی/ شکستن دوباره رکورد جهان ظرف ۲ دقیقه!
در رقابتهای دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا اتفاقات جالب و عجیبی رخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنجمین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا در تاشکند ازبکستان با برگزاری مسابقات دسته دسته 81 کیلوگرم و با حضور 9 شرکت کننده برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این وزن حسین سلطانی نماینده ایران روی تخته رفت. در رقابتهای این دسته اتفاقات عجیبی رخ داد.
,
 
,
*حرکت یک‌ضرب
, *حرکت یک‌ضرب,
اتقاقات عجیب دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا، از حرکت یک‌ضرب شروع شد که مهمترین آن مصدومیت شدید حسین سلطامی نماینده ایران بود. سلطانی در اولین حرکت، وزنه ۱۵۶ کیلوگرم را به خوبی بالای سر برد. 
,
سلطانی در حرکت دوم پشت وزنه ۱۶۱ کیلوگرم قرار گرفت که نتوانست این وزنه را با موفقیت بالای سر ببرد.
,
ملی پوش ایران در حرکت آخر یک ضرب، دوباره برای مهار وزنه ۱۶۱ کیلوگرم روی تخته آمد و در حالی که با زدن این وزنه مدال برنز خود را قطعی می کرد، وزنه را انداخت. او سپس از ناحیه دست بشدت آسیب دید و راهی بیمارستان شد.
,
در پایان رقابتهای یک ضرب دسته ۸۱ کیلوگرم، ژیاجون لیو وزنه بردار چین با  مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرم، رکورد یک ضرب جهان را که در اختیار وزنه بردار مصر بود، یک کیلوگرم ارتقا داد. 
,
دیان لی دیگر وزنه بردار چین نیز  بلافاصله با مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم دوباره رکورد جهان را شکست و مدال طلای یک ضرب را کسب کرد.
,
در حرکت یک‌ضرب در حالی که لیو با بالا بردن وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی رکورد دنیا را زد، ژیائوجون یگر هموطنش دو دقیقه بعد با مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرم رکورد او و جهان را زد و مدال طلا را از آن خود کرد.
,
 
,
*مدال آوران حرکت یک ضرب به شرح زیر است:
, *مدال آوران حرکت یک ضرب به شرح زیر است:,
۱- دیان لی از چین با رکورد ۱۷۵کیلوگرم (مدال طلا)
,
۲- ژیائوجون لیو از چین با رکورد ۱۷۴ کیلوگرم (مدال نقره)
,
۳- توشیمیروف از ازبکستان با رکورد ۱۶۰ کیلوگرم (مدال برنز)
,
 
,
*حرکت دوضرب
, *حرکت دوضرب,
دیان لی وزنه‌بردار چینی که رکورد حرکت یکضرب جهان را با مهار وزنه 175 کیلوگرم شکست و به نام خود ثبت کرد، در حرکت دوضرب، در عین ناباوری، ۳ بار پیاپی نتوانست وزنه‌ 198 کیلویی را مهار کند و اوت کرد و از گردونه مسابقات بیرون رفت.
,
ژیائوجون وزنه‌بردار عنوان دار و 36 ساله چینی که در حرکت یکضرب در بار نخست رکوردشکنی کرده بود و با رکورد 174 کیلوگرم نقره گرفت، با بالای سر بردن وزنه 199 کیلویی در دوضرب نشان طلای این حرکت را گرفت و با مجموع 373 کیلوگرم و با 20 کیلوگرم اختلاف نسبت به نفر دوم، طلایی شد.
,
ژیائوجون لیو بعد از مهار وزنه 199 کیلوگرم در دوضرب و تثبیت مدال طلایش، با انتخاب وزنه 208 کیلوگرم به رکورد مجموع و دوضرب یورش برد که نتوانست این وزنه را در دو انتخاب دوم و سومش بالای سر ببرد.
,
کاسای وزنه‌بردار ژاپن که در حرکت یک ضرب اوت کرده بود، در حرکت دوضرب با مهار وزنه 186 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. رجبوف ترکمنستانی که در حرکت یک‌ضرب و دوضرب مدال نگرفته بود، با خوش‌شانسی و اوت کردن دو رقیب در این وزن با مجموع 341 کیلوگرم به مدال برنز مجموع رسید.
,
 
,
اگر سلطانی به دلیل مصدومیت از جدول دوضرب کنار نمی‌رفت با اوت کردن این چینی می‌توانست با ثبت رکورد دوضربش مدال برنز را از آن خود کند. 
,
 
,
رده‌بندی نهایی وزنه‌برداران دسته 81 کیلوگرم به شرح زیر است:
, رده‌بندی نهایی وزنه‌برداران دسته 81 کیلوگرم به شرح زیر است:,
1- ژیائو جون(چین): یکضرب 174 کیلوگرم (نقره)، دوضرب 199 کیلوگرم (طلا) و مجموع 373 کیلوگرم (طلا)
,
2- تشتیمیروف (ازبکستان): یکضرب 160 کیلوگرم (برنز)، دوضرب 193 کیلوگرم (نقره) و مجموع 353 کیلوگرم (نقره)
,
3- رجبوف (ترکمنستان): یکضرب 156 کیلوگرم (پنجم)، دوضرب 185 کیلوگرم (چهارم) و مجموع 341 کیلوگرم (برنز)
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه