اخبار داغ

برگ‌زرینی از ۴۲سال امیدآفرینی و عشق؛

سپاه انقلاب از «امنیت آفرینی» تا «محرومیت‌زدایی»/ «پاسداری از انقلاب» با «سپاه مقتدر»

سپاه انقلاب از «امنیت آفرینی» تا «محرومیت‌زدایی»/ «پاسداری از انقلاب» با «سپاه مقتدر»
انجام پروژه‌های «عمرانی» و «آبادگرانه» در سراسر شهرها و روستاهای کشور و همراهی و همدلی با مردم در بحران‌های طبیعی نظیر سیل و زلزله و انجام اقدامات مختلف در مناطق محروم کشور از «کردستان» و «سیستان» تا جای جای ایران برگ زرینی از عملکرد سپاه در حوزه اجتماعی و «محرومیت زدایی» است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ هر ساله دوم اردیبهشت ماه یادآور تدبیر «حکیمانه» و «عالمانه» حضرت امام خمینی (ره) در تاسیس «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برای خنثی کردن توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان علیه انقلاب نوپای اسلامی، نهادهایی را تاسیس کرد تا بتواند در کوران بحران‌ها و دسیسه‌های دوران استقرار و ثبات انقلاب، با تکیه به آنها اهداف و آرمان‌های خود را که همان اهداف الهی بود به ثمر برساند، بنابراین سپاه پاسداران به همین منظور در دوم اردیبهشت سال 58 تاسیس شد.
,
,

اما بعد از گذشت 42 سال از تشکیل این نهاد مردمی، دینی و نظامی سوالی که مطرح می‌شود این است که با داشتن یک نهاد نظامی به عنوان ارتش در داخل کشور، چه ضرورتی برای تاسیس یک نیروی نظامی به نام سپاه بود؟
,
,

در پاسخ به این سوال باید گفت که اساسا دفاع از «کیان انقلاب اسلامی» و «حفاظت داخلی شهرها» از تهدیدات دشمنان از وظایف اصلی سپاه است؛ بنابراین هر کجا «تهدیدات» دشمنان علیه کیان انقلاب و اسلام و مردم وجود دارد حضور مقتدرانه سپاه هم دقیقا در نقطه مقابل این تهدیدات دیده می‌شود.
,
,

در واقع نقشی که «قانون اساسی» در راستای اهداف بنیانگذار انقلاب اسلامی بر عهده سپاه قرار داده، متمایز و گسترده‌تر از نقش دیگر نیروهای مسلح کشور بوده و آن «پاسداری از انقلاب اسلامی» است.
,
,
علی ایحال وظایف سپاه نه تنها محدود به جغرافیای داخلی نمی‌شود بلکه در هر زمان و مکانی اگر انقلاب اسلامی در معرض بحران و یا تهدیدی قرار بگیرد سپاه برای «حراست» و «حفاظت» از آن آماده است؛ چه زمانی که انقلاب با بحران تجزیه طلبان و گروهک‌های مختلف مواجه بود و چه زمانی که تهدیدات تکفیری‌ها و تروریست‌ها علیه مردم و انقلاب در آن سوی مرزها خودنمایی می‌کرد.
,

در حوزه امینت ملی می‌توان درخشان‌ترین کارنامه سپاه را در مقابله و مهار بحران‌های داخلی نظیر شورش گروهک‌های مختلف از خوزستان و کردستان تا سیستان و تهران در بحبوحه انقلاب و بعدها در طول 8 سال جنگ تحمیلی به طور واضح مشاهده کرد.
,
,

با آغاز جنگ تحمیلی و شروع موشک باران شهرهای مختلف کشور توسط رژیم بعثی، نقش موثر و راهبردی سپاه در برابر ارتش تا بن دندان مسلح صدام در واقع نمایش عینی ایمان، قدرت و ایستادگی این نهاد مردمی و الهی بود.
,
,

رسالت و فلسفه وجودی سپاه در حوزه امنیتی و دفاعی محدود به حوزه ملی نمی‌شود بلکه نقش ویژه و استراتژیک این نهاد برای تامین امنیت ملی در فراسوی ایران اسلامی دیده می‌شود؛ آنجایی که در سوریه و عراق برای مقابله با تکفیری‌ها و تروریست‌های داعشی حضور پیدا می‌کند تا تهدیدات فراملی علیه انقلاب اسلامی را برطرف و برای مردم امنیت آفرین باشد.
,
,

بنابراین به اذعان کارشناسان حوزه دفاعی سپاه پاسداران در صیانت از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، توانسته‌ است ضمن خنثی‌سازی و بی اثر کردن نقشه‌های نظام سلطه، غائله‌های داعش و تروریسم را در هم بپیچد و تهدیدات را از ایران اسلامی دور سازد.
,
,

سپاه به عنوان «حافظ انقلاب اسلامی» مجموعه‌ای مقتدر در میدان رزم زمینی، دریایی و هوایی است تا جایی که قدرت موشکی سپاه در فراسوی جغرافیای ملی و فرا ملی زبانزد همه کارشناسان حوزه امنیتی بین المللی است؛ قدرت و پیشرفتی که هرگونه «خطای محاسباتی» دشمنان را قاطعانه و سرسختانه پاسخ می‌دهد.
,
,

حملات موشکی به مقر داعش تا موشک باران پایگاه امریکایی «عین الاسد» فقط و فقط برخی از قدرت موشکی این نهاد «فرا مرزی» است.
,
,

حال که سپاه در میدان نبرد سخت به جایگاهی رسیده که علاوه بر امنیت آفرینی برای مردم انقلابی ایران، قدرت بازدارندگی هم ایجاد می‌کند از سال‌ها قبل بنا به اقتضائات موجود در سراسر کشور جبهه‌ای به وسعت ایران اسلامی در خدمت رسانی به «محرومین» و «مستضعفین» گسترده است تا جلوه دیگری از مسئولیت پذیری را در عرصه «محرومیت زدایی» به نمایش بگذارد.
,
,

ساخت مسکن و مدارس، آبرسانی و آبادانی، ایجاد اشتغال و احداث جاده از اقدمات محرومیت زدایی سپاهی است که همواره دل در گرو انقلاب و اسلام و مردم دارد تا بتواند با تشکیل جبهه‌های خدمت رسانی و محرومیت زدایی، فقر و استضعاف را از چهره ایران اسلامی بزداید.
,
,

انجام پروژه‌های «عمرانی» و «آبادگرانه» در سراسر شهرها و روستاهای کشور و همراهی و همدلی با مردم در بحران‌های طبیعی نظیر سیل و زلزله و انجام اقدامات مختلف در مناطق محروم کشور از «کردستان» و «سیستان» تا جای جای ایران برگ زرینی از عملکرد سپاه در حوزه اجتماعی و «محرومیت زدایی» است.
,
,

بنابراین سپاه با همه اهداف و رسالت‌هایی که دارد نیروی صرف نظامی برای تامین امنیت مردم و کشور نیست، بلکه یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه این نهاد مقابله با تهدیدات و بحران‌های ملی و فراملی است، حال این بحران امنیتی و دفاعی باشد یا اقتصادی و اجتماعی.
,
,

نقش سپاه محدود به ایران اسلامی هم نیست نقش و فعالیت سپاه به وسعت «حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی» در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و محرومیت زدایی است.
,
,

لذا توجه به این گزاره که بدون این نیروی مردمی، انقلابی، دینی و الهی پاسداری از انقلاب اسلامی امکان پذیر نیست بیش از پیش به جایگاه خطیر و ارزشمند سپاه پاسداران اشاره می‌کند و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی «تنها نیرویى که قادر است از انقلاب و نظام جمهورى اسلامى، انقلابى دفاع کند، فقط سپاه است. اگر ما سپاه را نداشته باشیم و یا ضعیفش را داشته باشیم، قادر نخواهیم بود از انقلاب دفاع کنیم.»
,
,

و چه سخن زیبایی گفت پیر جماران که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه