اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا:

ایران قاطعانه خواهان رفع کامل تحریم‌هاست/بهره‌برداری سیاسی از مذاکرات در زمان انتخابات دور از ذهن نیست

ایران قاطعانه خواهان رفع کامل تحریم‌هاست/بهره‌برداری سیاسی از مذاکرات در زمان انتخابات دور از ذهن نیست
امیری گفت: تا زمانی که آمریکا همه تحریم ها را لغو نکند و سپس راستی آزمایی صورت نگیرد، هیچ تعهدی قابل قبول نیست چرا که آمریکا و اروپا غیر قابل اعتماد هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر علی حیدر امیری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در وین مذاکراتی در حال انجام است و آمریکا می خواهد به برجام بازگردد اما برای خود پیش شرط گذاشت که ایران را مکلف به تعهداتی نماید که به نوعی خود تحریمی ایران بود ولی موضع گیری مقام معظم رهبری که فرمودند آمریکا باید همه تحریم ها را بردارد سبب شد تا آمریکا قدری از مواضع خود کوتاه بیاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: آمریکا زمانی که از برجام خارج شد، مذاکره ای صورت نگرفت و زمانی هم که تحریم ها را وضع کرد، مذاکره ای انجام نداد، در واقع آمریکا به دنبال دو موضوع است، یکی اینکه مذاکرات را فرسایشی کند و به دنبال مذاکره برای مذاکره است و اینکه ایران را در یک مذاکره غیر مستقیم وادار به مذاکره گام به گام نماید.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا همه تحریم ها را لغو نکند و سپس راستی آزمایی صورت نگیرد، هیچ تعهدی قابل قبول نیست چرا که آمریکا و اروپا غیر قابل اعتماد هستند و غیر قابل اعتماد بودن آنها تاکنون چند بار ثابت شده است.

, , ,

امیری عنوان کرد: از موضع گیری ها اینگونه برداشت می شود که در حال دادن امتیاز هستند و بهره برداری سیاسی از این موضوع برای انتخابات دور از ذهن نیست.

,

وی بیان کرد: آنچه متوجه شده ایم این است که تیم مذاکره کننده یک سری مباحث را از دید مردم و دیگر مسئولان پنهان می کنند و موضع گیری دقیق و شفافی ندارند تا جایی که برخی از جزئیات این مذاکرات را باید از خبرنگاران کشورهای دیگر شنید.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تصریح کرد: به نظر می رسد که دولت تمایل دارد در بازه زمانی تا قبل از انتخابات حتی اگر به صورت موقت هم شده، نتیجه ای از مذاکرات بگیرد و در این میان عده ای برای مقاصد سیاسی و زودگذر خود می خواهند تعهداتی دیگر را بر کشور تحمیل کنند.

,

امیری با اشاره به تعلیق تحریم ها گفت: از کانال هایی متوجه شدیم که آمریکا اعلام کرده بخشی از تحریم ها را موقتا تعلیق می کند که این موضوع به ضرر کشور است چرا که سبب می شود تا هیچ سرمایه گذار خارجی در ایران سرمایه گذاری نکند از ترس اینکه ممکن است دوباره تحریم ها اعمال شوند و در واقع عدم امنیت برنامه ریزی برای کشور را به دنبال دارد.

,

وی با بیان اینکه این موضع به شدت نکوهیده و مورد سرزنش است، افزود: هیچوقت جمهوری اسلامی ایران قبول نمی کند که آمریکا با همدستی اروپا از این کشور امتیاز بگیرد و ایران قاطعانه خواهان رفع کامل تحریم ها است چرا که اگر آمریکا به برجام بازگردد به مکانیسم ماشه دسترسی پیدا می کند و هر زمانی که اراده کند تحریم های قبلی را مجدد اعمال می کند.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا خاطرنشان کرد: شرایط ایران در سال 2021 با 2015 فرق دارد، امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرتی منطقه ای تبدیل شده و هیچگاه چند بار از یک سوراخ گزیده نخواهد شد و تا زمانی که منویات رهبری اعمال نشود و راستی آزمایی صورت نگیرد، هیچگونه تعهدی حتی با تضمین شخص بایدن، قبول نخواهد شد.

,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه