اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

بیماران اوتیسم زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفتند

بیماران اوتیسم زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفتند
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با توجه به سرسام‌آور بودن هزینه‌های بیماران اوتیسمی، سازمان بیمه سلامت این بیماران را در زیر چتر حمایتی خود قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هزینه‌های مربوط به درمان بیماران اوتیسمی، سرسام‌آور بوده و از عهده بیمه‌شدگان خارج بود که این بیماران در زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: زمینه اکثر این بیماران، ارثی و موارد فرهنگی و اجمتاعی است.

,

شیویاری افزود: گفتاردرمانی و رفتاردرمانی مراکز توانبخشی بهزیستی نیز تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفت که یک کار ویژه بود.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه منبع اصلی درآمد سازمان بیمه سلامت از محل دریافت سرانه بیمه‌شدگان و همچنین اعتبارات ابلاغی سازمان برنامه و بودجه است، گفت: بیمه‌شدگان تا جایی که می‌توانند نسبت به هزینه‌هایی که به بار می‌آورند، سازمان را یاری کنند.

,

وی با بیان اینکه حذف قانون وسع برای صدور دفترچه نیز درآمدهای سازمان را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: اگر هزینه‌ها کمتر شود می‌توان درآمد موجود را در جاهای دیگر صَرف کرد که این امر مستلزم صرفه‌جویی است.

,
شیویاری با بیان اینکه بیمه سلامت استان زنجان در سال گذشته ماهانه ۱۶ میلیارد تومان هزینه به مراکز و موسسات طرف قرارداد اعم از دولتی، غیردولتی و نیمه‌دولتی پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: این مبلغ برای یک سال ۱۹۲ میلیارد تومان می‌شود و در واقع، حجم عظیمی از درآمدها صَرف هزینه‌های درمانی شده است.
,
 
,
این مسئول بیان داشت: در صورتی که هزینه‌های بیمه‌شدگان، پایین بیاید بسیاری از بیماران خاص را می‌توان پوشش داد. برای مثال؛ برخی داروهای بیماران سرطانی به دلیل گران بودن، تحت پوشش بیمه نیست.
,
 
,
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۲۱۳ بیمار کروناییِ تحت پوشش بیمه سلامت در بیمارستان‌ها بستری شدند، گفت: بیمه سلامت استان زنجان به ازای هر یک از این بیماران به طور متوسط ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان پرداخت کرد.
,
 
,
وی تصریح کرد: هزینه‌ها به ازای تعداد روزهای بستری و همچنین بستری در بخش آی‌سی‌یو متفاوت بوده و مبلغ مذکور، متوسط پرداختی‌ها است.
,
 
,
شیویاری با بیان اینکه میانگین سنی این بیماران ۶۲ سال بود، خاطرنشان کرد: ۴۷.۳۳ درصد بستری‌شدگان، مرد و ۵۲.۶۷ درصد نیز زن بودند.
,
 
,
وی افزود: با توجه به اینکه ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تعداد مبتلایان در این صندوق بیمه‌ای بیشتر از سایر صندوق‌ها بود.
,
 
,
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان از اول اردیبهشت، گفت: این امر، یکی از راه‌های صرفه‌جویی است چرا که استفاده از دفترچه کاغذی، هزینه‌های زیادی برای سازمان به همراه داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه