اخبار داغ

سالار بازنده ها به توکیو نرسید؛

کیانوش رستمی، ناکام مثل همیشه؛ خداحافظی تلخ با وزنه برداری المپیک/ ناکامی روی تخته، طغیان در بیرون گود!

کیانوش رستمی، ناکام مثل همیشه؛ خداحافظی تلخ با وزنه برداری المپیک/ ناکامی روی تخته، طغیان در بیرون گود!
کیانوش رستمی در دسته 89 کیلوگرم رقابتهای قهرمانی آسیا با وجود قهرمانی امتیازات لازم را کسب نکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهمترین اتفاق  مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا ناکامی کیانوش رستمی در کسب امتیازات المپیکی بود. اتفاقی که با شرایط سالهای اخیر کیانوش رستمی قابل پیش بینی به نظر می رسید. در شمشین روز این رقابتها کیانوش رستمی در دسته 89 کیلوگرم روی تخته رفت و با رقبا مسابقه داد اما با وجود قهرمانی امتیازات لازم را کسب نکرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کیانوش که به یک دسته پایین آمده بود تا بلکه بتواند با کسب امتیازات لازم سهمیه المپیک خود را از مسیر وزن 89 کیلوگرم نهایی کند، ناکام ماند.

,

در رقابتهای این دسته رستمی که برای کسب امتیاز جهت گرفتن سهمیه المپیک تلاش می کرد، رکورد ۱۶۷ یک ضرب، ۲۰۶ دوضرب و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم را ثبت کرد و قهرمان آسیا شد و مدال نقره یک ضرب و دوضرب را هم گرفت اما نتوانست حداکثر امتیاز لازم را برای المپیک بدست آورد و با 973 امتیاز این رقابتها، شانس کسب سهمیه را به حداقل رساند و یا بهتر است بگوییم از دست رفت. رستمی با وجود رسیدن به طلای مجموع، اما به دلیل اینکه وزنه‌های مورد نظر را مهار نکرد، امتیازات لازم را کسب نکرد و نتوانست جواز حضور در المپیک را بدست آورد.

,

اگر او رکوردهای بهتری ثبت می‌کرد، می توانست امتیازات بیشتری را برای المپیک جمع آوری کند.

,

کیانوش رستمی که امیدوار بود با حضور در یک دسته پایین تر و دریافت امتیاز بالا بتواند کسری امتیاز خود جبران کرده و شانس خود را برای کسب سهمیه بالا ببرد اما آغازی نومیدکند در تاشکند داشت در حرکت یک ضرب ضعیف عمل کرد و نتوانست رکورد مدنظر را ثبت کند. به همین دلیل مشخصا حتی درصورت موفقیت در دوضرب، مجموع امتیاز ثبت شده او به حدنصاب لازم نمی‌رسید.

,

رکورد 167 کیلوگرم در یک ضرب و 206 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 376 کیلگرم به نام کیانوش ثبت شد و او با دو نقره یک ضرب و دوضرب و طلای مجموع به کار خود در قهرمانی آسیا خاتمه داد. او برای اینکه حداقل به نرسیدن رقبا به رکوردهای مدنظر و کسب سهمیه المپیک امیدوار باشد، باید مجموع 395 کیلوگرم را ثبت می کرد که با آن رکورد 22 کیلوگرم فاصله دارد!

,

دور شدن کیانوش رستمی از سهمیه المپیک باعث شد تا او بلافاصله بعد از پایین آمدن از تخته، از استرس مضاعفی که مسیر سختگیرانه فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک در نظر گرفته مقابل دوربین انتقاد کند.

,

او در ادامه نیز در مقابل دوربین رسانه‌های خارجی انتقاداتش را از این روند و مسیر طولانی و فرساینده کسب سهمیه که ورزشکار باید دائم در مسابقه و زیر فشار و تست دوپینگ باشد، مطرح کرد.

,

او حتی در هنگام توزیع جوایز به شدت ناراحت بود و چهره چندان سرحالی نداشت.

,

کیانوش رستمی چند هفته آینده نیز این شانس را خواهد داشت که در مسابقات گزینشی کلمبیا با رکوردی بیشتر از 395 کیلوگرم، به سهمیه المپیک برسد که اگر نگوییم غیرممکن، کار بسیار بسیار سختی خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه