اخبار داغ

محرومیت المپیک از حضور گنج زاده یا پورشیب تلخ‌ترین اتفاقات توکیو است

طباطبایی: اعزام‌های کاراته از کشتی بیشتر است/ هیچ قولی برای کسب مدال المپیک نمی‌دهم

طباطبایی: اعزام‌های کاراته از کشتی بیشتر است/ هیچ قولی برای کسب مدال المپیک نمی‌دهم
رئیس فدراسیون کاراته گفت: با مرور تاریخ متوجه می‌شویم توقع کسب مدال از کاراته در المپیک بی‌دلیل به وجود نیامده اما قول هیچ مدالی را نمی‌دهم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسن طباطبایی در خصوص شرایط ملی‌پوشان کاراته در مسیر کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: بهمن عسکری در بخش مردان و حمیده عباسعلی در بخش دختران تا امروز موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. در مسیر کسب سهمیه المپیک در بیش از 20 کاراته وان در 5 قاره دنیا حضور داشتیم و راه پر فراز و نشیبی را طی کردیم تا به نقطه‌ای برسیم که عسکری و عباسعلی کسب سهمیه خود را قطعی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: هر چند سارا بهمنیار و رزیتا علیپور تا امروز امتیازات خوبی کسب کردند و سارا بهمنیار نیز سبز(سهمیه کسب کرده) است. علیپور نیز با بدشانسی و با اختلاف امتیاز کم نتوانسته جواز حضور در المپیک را کسب کند.

,

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به حسرت المپیک از حضور تنها یک نفر از میان گنج‌زاده و پورشیب در المپیک توکیو گفت: به نظر من یکی از تلخ‌ترین اتفاقات المپیک توکیو محرومیت از عدم حضور یکی از قوی‌ترین ورزشکاران خود است و از میان سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب تنها می‌توانیم یک نفر را اعزام کنیم. به نظر من قانون فدراسیون جهانی، المپیک را از حضور یکی از بهترین ورزشکار خود در توکیو محروم کرده است.

,

طباطبایی در خصوص مشکلات فدراسیون کاراته گفت: برای رسیدن به المپیک واقعاً مسیری دشواری را طی کردیم و بچه‌ها مسابقات، مصدومیت‌ها و سفرهای مختلفی را در فواصل کوتاه  پشت سر گذاشتند.

,

وی در پاسخ به این سوال در صورت برگزاری المپیک در سال گذشته امکان حضور عباسعلی در مسابقات وجود داشت، گفت: با توجه به صحبت‌های که با پزشک معالج عباسعلی داشتیم و عمل خاصی که انجام داده بود، حتی اگر المپیک در زمان خودش برگزار می‌شد، او به المپیک می‌رسید. عباسعلی برای حضور در کاراته وان ترکیه مشکل مصدومیت نداشت و با توجه به اینکه عمل جراحی دوم را انجام داد تا شبه پلاتینی را از پایش خارج کند، ریسک حضور در این مسابقات را انجام نداد.

,

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به حمایت مقامات ورزش ایران در زمان مصدومیت عباسعلی گفت: عباسعلی با حمایتی که انجام شد، در یکی از بهترین مراکز درمانی دنیا عمل جراحی خود را پشت سر گذاشت و تنها دغدغه ما مصدومیت او بود. علی‌نژاد در شب مصدومیت عباسعلی تماس گرفت و گفت او را در بهترین مراکز درمانی دنیا درمان کنیم و  صالحی امیری نیز در همان شب پیگیر حال دختر کاراته ایران بود.

,

طباطبایی در خصوص اینکه علیرضا دبیر مدعی اعزام‌های بیشتر این رشته به نسبت سایر رشته‌ها است، گفت: اعزام‌های ما بیشتر است و ما در سال 98، 15 اعزام به نقاط مختلف دنیا داشتیم و به کانادا، مکزیک و شیلی، چین و توکیو اعزام شدیم. در سال 99 به دلیل کرونا و تعطیلی مسابقات تنها یک اعزام داشتیم. اگر در مصدومیت عباسعلی توانستیم بهترین تصمیم را بگیریم به خاطر حمایت و آرامش جامعه کاراته بود.

,

وی تاکید کرد: اگر توانستیم موفقیت‌های خوبی در کسب سهمیه داشته باشیم، به خاطر حمایت قهرمانان، پیشکسوتان و بزرگان کاراته بوده است و در عین حال کمک‌ها مالی و معنوی کمیته، وزارت ورزش و بخش خصوصی را در کنار خود داشتیم. جامعه کاراته بعد از هر مسابقه بچه‌ها را شارژ روحی می‌کند و با حمایت به بچه‌ها کمک می‌کند.

,

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در مشکلات مالی ورزش کشور گفت: در بخش مالی باید مدیریت صورت بگیرد و در سال‌های گذشته به خاطر تحریم‌های ظالمانه شرایط خیلی سخت بود، اما تا امروز از مسئولان چیزی نخواستم که به من ندهند و به کاراته به شکل ویژه نگاه کردند و ما نیز هزینه‌های خود را مدیریت کردیم.

,

طباطبایی در خصوص عملکرد کادرفنی تیم‌های ملی کاراته در برنامه "ورزش و مردم" گفت: شهرام هروی و سمانه خوشقدم در کنار مربیانی مانند فاطمه قاسمی، نعیما خواجوی، حسن روحانی و سعید حسنی‌پور در کنار کادرفنی تلاش کردند. حتی کسانی که در  سنوات گذشته کنار تیم بودند و امروز نیستند نیز به کادرفنی تیم‌های ملی کمک کردند. حسین روحانی در گذشته کمک هروی بود و امروز سرمربی روسیه است. در مسابقات مختلف واقعاً در کنار هروی یک گروه و تیم مقتدر حضور دارد و کمک می‌کند.

,

وی در خصوص مشکلات شغلی شهرام هروی گفت: هنوز مشکلات شغلی حل نشده و امیدوارم حل شود. انصافاً کادرفنی پخته‌ای داریم و تا امروز تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام دادند.  در خصوص مسائل روانشناسی نیز دکتر واعظ موسوی به عنوان رواشناس کنار تیم‌های ما  بوده و در بخش دختران و پسران به بچه‌های ما نزدیک و ارتباطاتی را برقرار کرده است.

,

رئیس فدراسیون کاراته با تاکید بر هماهنگی کادرفنی تیم‌های ملی در سالیان اخیر گفت: از سال 2012 این تیم در کنار هم بوده و هروی قبل از سرمربیگری، کمک مربی تیم ملی بوده است و در سال 2014 در کنار مسعود رهنما سرمربی وقت تیم ملی به عنوان مربی حضور داشته و در سالیان گذشته نیز به جای رهنما به عنوان سرمربی انتخاب شد.

,

طباطبایی در خصوص توقعات از کاراته برای کسب مدال المپیک گفت: اگر تاریخ کاراته را مرور کنیم این توقع بی دلیل به وجود نیامده است. به اعتقاد من و بسیاری از کارشناسان، کاراته ما کاراته پرقدرت است. تیم کاراته در سه دوره اخیر مسابقات جهانی در بخش کومیته تیمی و در حضور ژاپن و فرانسه قهرمان جهان شده است. در بخش انفرادی نیز ما در مسابقات جهانی سال 2016 موفق به کسب دو مدال طلا شدیم و در سال 2018 نیز یک مدال طلا به دست آوردیم، اما ورزش زوایای مختلفی دارد.

,

وی با اشره به اینکه هیچ قولی برای کسب مدال المپیک نخواهد داد، گفت: هیچ قولی برای کسب مدال المپیک نمی‌دهم، اما قول می‌دهم بچه‌ها با تمام توان در این رویداد بزرگ حضور داشته باشند.

,

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص کسب سهمیه در بخش کاتا گفت: در بخش کومیته ما شانس کسب سه سهمیه در بخش دختران و سه سهمیه در بخش پسران را داریم و در کاتا نیز می‌توانیم در هر دو بخش دختران و پسران یک سهمیه کسب کنیم.. برنامه فدراسیون این است با ظرفیت کامل درالکپیک حضور داشته باشد و تک‌تک بچه‌ها در کومیته و کاتا لیاقت کسب سهمیه و مدال را دارند.

,

طباطبایی در خصوص حضور خمارلو نایب رئیس فدراسیون کاراته در فدراسیون اتومبیلرانی گفت: انشااله خمارلو به زودی بر می‌گردد و تنها چند وقتی به کمک مازیار ناظمی رفته و به زودی بر‌می‌گردد. قرار بر حضور ایشان در فدراسیون اتومبیلرانی نبوده است. خمارلو از نیروهای زحمت کش و کاربلد وزارت ورزش است و امیدوارم از حضور ایشان بهره ببریم.

,

وی در پایان در خصوص انتصابات در کمیته‌های مختلف فدراسیون گفت: سعی کردیم از خرده‌جمعی در تصمیم گیری استفاده کنیم و بعد از سال‌ها فدراسیون تک نفره اداره نمی‌شود و از حضور کارشناس در کمیتههای مختلف استفاده می‌کنیم. بار سنگینی در کاراته داریم که به تنهایی نمی‌تواند حرکت کند و نیازمند استفاده از ظرفیت جوانان و پیشکسوتان تحصیل کرده هستیم. مسیر امروز استفاده از خرده جمعی و قهرمانان مدال‌آور در بخش‌های مختلف فدراسیون است. گفت‌و‌گو و تمرین کار جمعی احتمالاً سختی‌هایی را دارد. در حال حاضر به طور منظم کلیه کمیته‌ها جلسات خود را می‌دهند و گاهاً یکی از افراد چون نظرش قالب نمی‌شود، احساس می‌کند تاثیری ندارد. باید یاد بگیریم صحبت کنیم و جمعی فکر و تصمیم بگیریم.

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه