اخبار داغ

در پی واکسیناسیون ۵۰ خیر سلامت بررسی شد؛

واکنش رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا در مشهد

واکنش رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا در مشهد
در پی واکسیناسیون خارج از نوبت ۵۰ خیر سلامت در مشهد، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به این اتفاق واکنش نشان داد و خواستار برخورد با افراد متخلف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس در واکنش به دریافت واکسن خارج از نوبت برخی مسئولان و ۵۰ خیر سلامت در مشهد، اظهار کرد: هر فردی خارج از پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اقدام به تزریق واکسن کرونا کند، قطعاً تخلف کرده و باید با آن مسئول متخلف برخورد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه مردم در صورت مشاهده این‌چنین تخلفات به‌راحتی از کنار آن عبور نکنند و آن را گزارش دهند، افزود: وزارت بهداشت موظف است بر روند واکسیناسیون کرونا در کشور نظارت دقیقی داشته باشد و درصورتی‌که مدیری از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تخطی کند، باید با آن برخورد و جابه‌جا شود از این رو خوشبختانه تاکنون برخوردهای جدی نیز در این راستا با مدیران متخلف انجام شده است.

,

شهریاری در خصوص تخلف صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تزریق خارج از نوبت 50 خیر سلامت، گفت: امکان دارد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیران ارشد از این اتفاق خبر نداشته باشند اما قطعاً باید با مدیر میانی که این تخلف را انجام داده برخورد شود.

,

رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیرین سلامت اقدامات قابل توجهی در راستا حفظ و ارتقاء سلامت جامعه انجام داده‌اند لذا خود این خیرین نیز راضی به دریافت خارج نوبت واکسن کرونا نیستند.

,

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید نظارت بیشتری بر روند واکسیناسیون کرونا داشته باشند، گفت: از تمامی مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم اقدامی انجام ندهند که باعث شرمندگی خیرین سلامت و هم باعث ایجاد مشکل برای مسئولان شود.

,

شهریاری در پایان ضمن اشاره به سنگ‌اندازی کشورهای غربی جهت جلوگیری از ورود واکسن کرونا به داخل کشور، خاطر نشان شد: طرح واکسیناسیون سراسری کرونا توسط وزارت بهداشت در حال پیگیری است اما لازمه آن تأمین و تهیه واکسن به تعداد کافی است و امیدواریم با تولید گسترده واکسن‌های ساخت داخل مشکل کمبود واکسن نیز به زودی برطرف شود.

,

لازم به ذکر است، اول اردیبهشت ماه مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد‌ ضمن تایید خبر تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا به ۵۰‌ نفر از خیران سلامت گفت: پیشنهادی از سوی یکی از مجمع‌های خیرین مطرح شده بود تا به خیرانی که سن بالایی دارند و خدمات زیادی انجام داده اند به عنوان تقدیر واکسن کرونا تزریق کنند. 

,

وی افزود: از اردیبهشت، واکسیناسیون از  سنین ٨٠ سال به بالا به صورت گسترده شروع می شود و ما در اصل ٢ هفته زودتر از سهمیه بهداشت خودمان با توجه به درخواستی که از مجمع خیرین دریافت کردیم، مجوزی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفتیم تا ۵۰ عدد از سهمیه واکسن‌‌هایی را که کادر درمان حاضر به تزریق نشده‌اند به تعدادی از خیران تزریق کنیم و هیچ پولی هم برای تزریق این ۵۰ واکسن گرفته نمی‌‌شود.

,

همچنین حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در اظهار نظری گفت: هر چند خدمات خیران سلامت بر کسی پوشیده نیست و بارها در رسانه ها نیز اقدامات شایسته و انسان دوستانه آنان مورد تقدیر قرار گرفته که البته در مقابل عملکرد ویژه آن ها ناچیز است، اما بهتر است دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه های واکسیناسیون قشرهای مختلف جامعه را بر اساس دستور العمل های موجود انجام دهد تا شائبه های کمتری برای مردمی که ماه هاست در انتظار واکسن هستند پیش آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه