اخبار داغ

بانوان کتکِ تصمیمات فدراسیون را در تاشکند خوردند؛

انوشیروانی: کسب طلای بازی‌های آسیایی هم دیگر راحت نیست/ خداراشکر که فقط ۲ سهمیه وزنه‌برداری داریم!

انوشیروانی: کسب طلای بازی‌های آسیایی هم دیگر راحت نیست/ خداراشکر که فقط ۲ سهمیه وزنه‌برداری داریم!
نایب‌قهرمان المپیک لندن گفت: می‌توانستیم روی ۲ مدال خوش‌رنگ سرمایه‌گذاری کنیم اما با این شرایط موجود فکر می‌کنم خوش‌شانس بودیم که سهمیه‌مان کم شد!
[

سجاد انوشیروانی، سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری و نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا پیرامون رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک اظهار داشت: وقتی صحبت از گزینشی و کسب سهمیه المپیک باشد، تمام کسانی که مدعی هستند و حرفی برای گفتن دارند، روی تخته حاضر خواهند شد. به همین دلیل مسابقات تاشکند از سطح کیفی بالایی برخوردار بود و قهرمانان زیادی روی تخته رفتند.

, خبرگزاری دانا,
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: در وزنه‌برداری روزهایی را داشتیم که یک‌سال پیش از آغاز رویداد المپیک، ۶ سهمیه کاروان‌مان قطعی شده بود و ۲۰ وزنه‌بردار درحال رقابت برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بودند اما الان در مدیریت ۲ وزن هم دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم. من منتقد یک‌طرفه نیستم، فقط واقعیات را می‌گویم و واقعاً دچار مشکل هستیم.
,
 
,
, ,
 
,
دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ درباره چهارمی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های ازبکستان بیان کرد: شانس آوردیم که علی داوودی توانسته سهمیه المپیک خودش را تقریباً نهایی کند. همیشه در آسیا اول یا دوم بودیم اما الان چهارم هستیم و این موضوع توسط صاحب‌نظران و مسئولین باید کارشناسی و آسیب‌شناسی شود.
,
 
,
انوشیروانی با اشاره به لزوم جوان‌گرایی در ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان عنوان داشت: ظهور قهرمانی مانند رسول معتمدی نشان داد که اگر جوان‌گرایی بهتری صورت می‌گرفت، الان تیم به‌مراتب قدرت‌مندتری داشتیم. در ترکیب‌مان نفراتی حضور دارند که قطعاً پس از المپیک توکیو دیگر در جمع ملی‌پوشان نخواهند بود و این موضوع به شرایط سنی و شدت آسیب‌ها برمی‌گردد. دیگر از نفرات پیشتیبان خبری نیست و در این رقابت‌ها هم مشخص شد که مدال بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو هم دیگر به راحتی برای ما نخواهد بود.
,
 
,
سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری ایران درخصوص نمایش بانوان وزنه‌بردار کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در فدراسیون وجود داشته، بانوان ما الان کتکِ پرش ۱۰پله‌ای تصمیمات مسئولین را می‌خورند که بدون زیرساخت و آموزش، یک‌باره تشکیل تیم ملی داده‌اند و از صفر مطلق می‌خواهند به موفقیت برسند. انتخاب‌های نادرست مربیان عموماً ناتوان‌مند داخلی هم باعث شد تا در این تورنمنت دست بانوان از مدال خالی بماند.
,
 
,
, ,
 
,
انوشیروانی درباره وضعیت سهمیه المپیک برای کیانوش رستمی و سهراب مرادی نیز تأکید داشت: کیانوش رستمی با توجه به نمایش اخیرش در تاشکند به ثبت رکورد ۴۰۱ کیلوگرم نیاز دارد که کار بسیار سختی‌ست به ویژه اینکه سفر کلمبیا را هم از دست داده. سهراب مرادی هم کار سختی دارد اما امیدواریم سرنوشت نهایی خیر و موفقیت باشد.
,
 
,
نایب‌قهرمان جهان نهایتاً گفت: می‌توانستیم از این ۲ سهمیه به‌دست آمده به بهترین نحو استفاده کرده و روی ۲ مدال خوش‌رنگ سرمایه‌گذاری کنیم اما با این حال فکر می‌کنم خوش‌شانس بودیم که سهمیه‌مان کم شد! با این وضعیت کارمان سخت است و آینده وزنه‌برداری با مخاطرات جدی‌ای مواجه شده که باید مورد بررسی سریع قرار بگیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه