اخبار داغ

در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید؛

بازرس کل استان زنجان از چند واحد تولیدی تعطیل، بازدید کرد + تصاویر

بازرس کل استان زنجان از چند واحد تولیدی تعطیل، بازدید کرد + تصاویر
بازرس کل استان زنجان در راستای تحقق‌بخشی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شعار سال و پشتیبانی و مانع‌زدایی از مسیر تولید و رونق اشتغال و اقتصاد استان از ۴ واحد تولیدی تعطیل در شهرک صنعتی شماره یک زنجان بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسا; ابوالفضل خمسه روز سه‌شنبه (7 اردیبهشت) به همراه سرپرست امور شعب بانک ملی استان زنجان از واحدهای تولیدی شادن، هیدروفیل، آریا ذوب و نازنوش که بنا به دلایل مختلف از جمله بدهی بانکی، تعطیل شده‌اند بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

بازرس کل استان زنجان در حاشیه این بازدیدها گفت: تعطیلی واحدها و راکد ماندن دستگاه‌ها، تجهیزات و مواد اولیه در انبارها خوشایند نبوده و در واقع ظلم به تولید و اشتغال است چرا که علاوه بر استهلاک تجهیزات و بنا، تاریخ استفاده از مواد اولیه نیز بعد از مدتی منقضی شده و قابل استفاده نخواهد بود و این هدررفت منابع و سرمایه است.

,

, ,

وی با بیان اینکه تعطیلی واحدها در سال‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر رونق و جهش تولید و همچنین مانع‌زدایی از آن دارند، پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: با تعطیلی واحدها، منابع راکد مانده و تعداد زیادی از کارگران، بیکار شده‌اند و چرخ تولید نیز متوقف شده که باید مشکلات مربوط به این واحدها بررسی و نسبت به رفع آن‌ها در کمترین زمان ممکن، اقدام شود.

,

خمسه با بیان اینکه این واحدها پایه داشته و با کوچکترین حمایت و پشتیبانی، آماده فعالیت و گردش چرخ اقتصاد هستند، خاطرنشان کرد: در برخی واحدها فقط تامین یک دستگاه و یا مبلغ پایینی تسهیلات و نقدینگی می‌تواند راهگشا باشد لذا واحدهای تعطیل نباید به حال خود رها شوند زیرا عدم فعالیت حتی یک روز این واحدها نیز آسیب به تولید است.

,

, ,

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه برخی از این واحدهای تعطیل به دلیل عدم توان در پرداخت اقساط تسهیلات و یا بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی به تملک بانک ملی درآمده است، گفت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید موانع و مشکلات موجود بر سر راه این واحدها به‌طور جدی و سریع پیگیری شده و ضمن رفع نواقص و موانع به احیای مجدد واحدها و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک کرد.

,

وی با بیان اینکه مواردی مانند تولید پوشک و اقلام بهداشتی، ذوب فلزات و بسته‌بندی مواد غذایی هم دارای ظرفیت در استان بوده و هم از ضروریات است، اظهار داشت: کمک به احیای این واحدها برای رونق تولید و ایجاد اشتغال، نیاز به همت و پیگیری مجدانه دارد.

,

, ,

خمسه با بیان اینکه بانک ملی می‌تواند طبق بخشنامه بانک مرکزی در خصوص فروش اموال مازاد، واحدهای تملیکی را به فروش برساند، خاطرنشان کرد: این کار هم کمک به تولید هم کمک به نیروی انسانی و هم جلوگیری از فرسودگی و هدررفت منابع است که در این راستا باید از نظرات و تجربیات افراد توانمند نیز بهره برده شود.

,

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال‌های اخیر در حوزه اقتصادی و حمایت از تولید، دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از سال 1399 در بازرسی کل استان زنجان تشکیل شده است.

,

به گزارش موج رسا؛ شادن و هیدروفیل، واحدهای تولید پوشک بچه، پوشینه بزرگسالان، نوار بهداشتی و دستمال کاغذی بوده و آریا ذوب نیز واحد ذوب فلزات و ناز نوش نیز واحد بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی بوده است که هم‌اکنون تعطیل هستند.

,

, ,

 

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه