اخبار داغ

این رقابت‌ها برای جلوگیری از حضور ورزشکاران در MMA نیست؛

اوجاقی: مسابقات آزاد ساندا برای افزایش انگیزه ووشوکاران برگزار می‌شود/ درباره اسپانسرینگ و میزبانی به جمع‌بندی خواهیم رسید

اوجاقی: مسابقات آزاد ساندا برای افزایش انگیزه ووشوکاران برگزار می‌شود/ درباره اسپانسرینگ و میزبانی به جمع‌بندی خواهیم رسید
نایب‌رئیس فدراسیون ووشو گفت: بسیاری از مسابقات جوانان و بزرگ‌سالان آسیایی و جهانی لغو شد که ما را بر آن داشت تا ما در داخل کشور مسابقاتی را فراهم کنیم تا سطح آمادگی روحی و جسمی ورزشکاران بهبود یابد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اوجاقی نایب‌رئیس فدراسیون ووشو، امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور در نشست خبری آن‌لاین به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اوجاقی در ابتدای این نشست اظهار داشت: تصمیمی در فدراسیون گرفتیم تا مسابقات ساندا با رویه‌ای جدید برگزار شود تا انگیزه خوبی بین سانداکاران شکل بگیرد. بسیاری از مسابقات جوانان و بزرگ‌سالان آسیایی و جهانی لغو شد که ما را بر آن داشت تا ما در داخل کشور مسابقاتی را فراهم کنیم تا سطح آمادگی روحی و جسمی ورزشکارات بهبود یابد.
,
 
,
نایب‌رئیس فدراسیون ووشو عنوان کرد: بنا داریم به‌جز مسابقات لیگ و قهرمانی کشور، یک سری مسابقات جدید نیز برگزار کنیم. درباره مسابقات برون‌مرزی هم در آبان‌ماه مسابقات جوانان آسیایی و بازی‌های دانش‌آموزی تالو را خواهیم داشت تا با قدرت وارد فاز اردویی شویم. برای سانداکاران ما اما مسابقات آزاد ساندا جذابیت خاصی دارد که طبق متد فدراسیون ووشوی چین بوده و باعث تمرین بیشتر ورزشکاران می شود.
,
 
,
اوجاقی بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ مسابقات ساندای آزاد با نام WWF برگزار می‌شود که چند مرحله خواهد داشت. مرحله اول دسته برتر (نخبگان) خواهد بود، بخش دوم منتخبین استان‌ها خواهند بود و مرحله نهایی نیز سوپرکاپ می‌باشد. مرحله اول بین ۴ وزن برگزار می‌شود و به ۸ نفر ورزشکار در هر وزن بسنده می‌کنیم که فیلتر انتخابی خاصی نیز خواهد داشت. این رقابت‌ها از ۲۷ الی ۲۹ تیرماه برگزار خواهد شد. مرحله دوم هم بین منتخبین استان‌‎ها و با قوانین مرحله اول برگزار خواهد شد و فقط کمیت بیش‌تری خواهد داشت و احتمالاً در مهرماه سال جاری برگزار شود.
,
 
,
وی همچنین افزود: مرحله سوم نیز با ۲ نفر اول مسابقات نخبگان و ۲ نفر اول مسابقات منتخبین و یعنی با حضور ۴ نفر در هر وزن برگزار خواهد شد که نقش مسابقات اصلی فدراسیون ووشو را خواهد داشت. جایزه‌های نفیس نقدی و کمربند و جام قهرمانی نیز اهدا خواهد شد. قوانین مسابقات ساندای آزاد نیز مانند مسابقات جام جهانی خواهد بود.
,
 
,
اوجاقی در پاسخ به پرسش خبرنگار دانا درباره موضوع حامی مالی فدراسیون در این مسابقات آزاد گفت: احتمال دارد برای اسپانسرینگ هم برنامه خاصی داشته باشیم و درصدد هستیم تا این کار را به نحو احسن انجام دهیم. فعلاً چیزی قطعی نشده و در حد تصمیم‌گیری است.
, اوجاقی در پاسخ به پرسش خبرنگار دانا درباره موضوع حامی مالی فدراسیون در این مسابقات آزاد گفت: احتمال دارد برای اسپانسرینگ هم برنامه خاصی داشته باشیم و درصدد هستیم تا این کار را به نحو احسن انجام دهیم. فعلاً چیزی قطعی نشده و در حد تصمیم‌گیری است.,
 
,
نایب‌رئیس فدراسیون ووشو اذعان داشت: این تصمیم مبنی بر جلوگیری از حضور ووشوکاران در مسابقات MMA نبوده و پیش از این هم برنامه داشتیم تا هرچه سریع‌تر مسابقات آزاد ساندا را برگزار کنیم. کرونا مانع از تحقق بسیاری از برنامه‌های فدراسیون ووشو و فدراسیون جهانی شد اما به هر حال توانستیم مسابقات لیگ برتر ووشو را برگزار کنیم و برنامه جدید فدراسیون ووشو هم برای افزایش آمادگی و انگیزه ووشوکاران، مسابقات مذکور است که فعلاً فقط در بخش آقایان برگزار می‌شود.
,
 
,
وی در ادامه افزود: به دلیل مسائل مربوط به پخش تلویزیونی، استارت کار را با مسابقات آقایان خواهیم داشت و در صورت مثبت بودن بازخوردها به سمت ساندای زنان نیز خواهیم رفت.
,
 
,
حسین اوجاقی در خصوص گزینشی‌های سال آتی مسابقات ساندای آزاد گفت: ۴ نفر اول مسابقات منتخبین سال ۱۴۰۰ به گروه نخبگان ۱۴۰۱ منتقل می‌‍شوند و فدراسیون نیز ۴ نفر را بر اساس مسابقات و عملکرد فردی سانداکاران انتخاب خواهد کرد. دارنده کمبرند قهرمانی مسابقات ساندای آزاد ۱۴۰۰ نیز مستقیماً در مسابقات سوپرکاپ ۱۴۰۱ حاضر خواهد بود.
,
 
,
نایب‌رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دانا مبنی بر تعیین محل میزبانی رقابت‌ها گفت: درخصوص مکان برگزاری مسابقات ساندای آزاد فعلاً به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما مسابقات نهایی در محلی شکیل و با تدارکات خوبی برگزار خواهد شد.
, نایب‌رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دانا مبنی بر تعیین محل میزبانی رقابت‌ها گفت: درخصوص مکان برگزاری مسابقات ساندای آزاد فعلاً به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما مسابقات نهایی در محلی شکیل و با تدارکات خوبی برگزار خواهد شد.,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه