اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

قیمت گوشی تلفن همراه کاهشی خواهد شد؟/ گرانی برخی مدل‌ها به دلیل افزایش تقاضا

قیمت گوشی تلفن همراه کاهشی خواهد شد؟/ گرانی برخی مدل‌ها به دلیل افزایش تقاضا
انواع تلفن همراه طی دو روز گذشته شاهد ثبات قیمت یا افت بودند اما برخی مدل‌های گران قیمت‌ با وجود کاهش نرخ ارز، گران‌تر شدند و فروشندگان در مورد دلیل آن رشد تقاضا در بازار تلفن همراه برای این گروه خاص از گوشی‌ها را اعلام می‌کنند.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بررسی بازار تلفن همراه نشان می‌دهد تقریبا انواع تلفن‌های همراه در بازار ثبات قیمت را تجربه می‌کنند، اما در این میان، برخی از مدل‌ها گران قیمت بازار مثل گلکسی نوت ۲۰ الترا طی ۲۴ ساعت گذشته گران‌تر شدند، آیفون ۱۲ نیز از این افزایش قیمت‌ها دور نمانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛,

در بین تلفن‌های همراه برند سامسونگ قیمت گوشی گلکسی آ۵۱ طی چند روز گذشته ثابت بوده و در این بین، مدل آ۷۱ با کاهش قیمت همراه مواجه شد و نسبت به روز گذشته ۱۴۶ هزار تومان افت داشت و امروز به ۹ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان رسید.

,

قیمت سایر تلفن‌های همراه در بازار نیز کماکان طی ۲۴ ساعت گذشته ثبات قیمت داشته‌اند، اما سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ الترا طی ۲۴ ساعت گذشته  از ۲۵ میلیون و ۶۵۹ هزار تومان، امروز به قیمت ۲۶ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان رسیده. است.

,

در بین تلفن‌های همراه برند اپل نیز وضعیت ثبات قیمت داشت و فقط یک مدل از این برند طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش قیمت را تجربه نکرد و آن هم آیفون ۱۲ پرومکس با ظرفیت ۲۵۶ بود که ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر شده و در حال حاضر به قیمت ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

ایفون ۱۲ پرومکس با ظرفیت ۱۲۸ در همین مدت از ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در روز گذشته به ۳۶ میلین و ۳۶۰ هزار تومان برای امروز تغییر قیمت داشت، اما قینت سایر مدل‌های تلفن های همراه این برند طی ۲۴ ساعت گذشته ثبات قیمت داشته‌اند.

,

اکثر تلفن‌های همراه برند شیائومی نیز طی شبانه روز گذشته ارزان شدند؛ به طوری که شیائومی مدل ردمی ۹ از ۳ میلیون و ۵۹ هزار تومان به ۲ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان رسیده است و شیائومی ردمی نوت ۸ پرو نیز از ۵ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان رسیده است.

,

 

,

چرا قیمت تلفن همراه افت داشت؟

, چرا قیمت تلفن همراه افت داشت؟, چرا قیمت تلفن همراه افت داشت؟,

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در مورد قیمت انواع گوشی تلقن همراه در بازار، گفت: در یک هفته گذشته چند اتفاق دست به دست داده تا بازار موبایل راکد شود و به دنبال آن کاهش قیمت موبایل را شاهد باشیم و کاهش شدید تفاضا در بازار گوشی تلفن همراه باعث کاهش قیمت شد.

,

وی اشاره کرد: ارزان شدن موبایل چهار دلیل دارد، هر ساله با شروع ماه رمضان بازارها راکد می‌شود و به خودی خود قیمت‌ اجناس روند نزولی می‌گیرد. دومین عامل افزایش محدودیت‌های کرونایی و نبود تقاضا است و همچنین افزایش واردات و دپوی موبایل در ماه‌های اخیر از دیگر دلایلی است که باعث افت قیمت موبایل شده است.

,

عالیان معتقد است: نوسان کاهشی قیمت دلار هم در روند نزولی قیمت موبایل تاثیر زیادی دارد و با توجه به کاهش قیمت موبایل اکنون بهترین فرصت برای خریداران است.

,

به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه به اندازه دو ماه نیاز کشور وارد شده و هنوز فروش نرفته است. بنابراین بازار از کالا اشباع است؛ در حالی که در چند روز اخیر برخی واردکنندگان با مشکل ثبت سفارش کالا رو به رو شده‌اند و هر چند که بازار از کالا اشباع است، اما چنانچه به واردکنندگان اجازه ثبت سفارش داده نشود، ممکن است روند قیمت‌ها تغییر کند.

,

فروشندگان موبایل معتقدند با رکود حاکم بر بازار روند نزولی قیمت‌ها ادامه‌دار است. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل هم گفت: پیش‌بینی ما این است روند کاهش قیمت موبایل تا آخر بهار ادامه داشته باشد.

,

به گزارش راه دانا، همه این‌ها در حالی است که روند نزول قیمت ارز همچنان ادامه دارد، اما کاهش قیمت در مقایسه با نزول قیمت ارز منطقی نیست و جا دارد قیمت در بازار بیش از این‌ها کاهشی باشد و حال باید منتظر باشیم تا ببینیم این روند کاهشی در دو بازار وابسته ارز و گوشی موبایل ادامه دار خواهد بود یا خیر؟


انتهای پیام/ط

, راه دانا,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه