اخبار داغ

استاد باشت باوی تمام مصائب و مشکلات بوکس را به دوش می کشید؛

ثوری: مسابقاتی برای بزرگداشت "استاد حسن باشت باوی" در تقویم فدراسیون بوکس گنجانده خواهد شد

ثوری: مسابقاتی برای بزرگداشت "استاد حسن باشت باوی" در تقویم فدراسیون بوکس گنجانده خواهد شد
رئیس فدراسیون بوکس گفت: مسابقاتی برای بزرگداشت "استاد حسن باشت باوی" در تقویم فدراسیون بوکس گنجانده خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سومین سالگرد درگذشت "پدر بوکس ایران"، رئیس فدراسیون بوکس در پیامی یاد و خاطره استاد حسن باشت باوی را زنده نگه داشت و قول برگزاری مسابقاتی، تحت عنوان "یادواره پدر بوکس ایران" و اضافه کردن این رویداد به تقویم فدراسیون و برگزاری هر ساله این مسابقات را داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ثوری در پیام خود گفت: امروز سالگرد رحلت بزرگمرد تاریخ معاصر بوکس کشور است. استاد حسن باشت باوی علی رغم اینکه تمام مصائب و مشکلات این رشته را به دوش می کشید، پدر بوکس ایران نیز بود و این لقب زمانی به ایشان داده شد که سال 1327 زمانی که ایشان قهرمان ایران شدند، همزمان با قهرمانی صاحب فرزند شد و از همانجا وی را پدر بوکس خطاب کردند.

,

رئیس فدراسیون در ادامه افزود: افتخار این را داشته ام در حضور ایشان تلمذ کنم و چند صباحی را در کنار این استاد بوکس کشور دانش آموزی کنم و آنچه در مورد مروت و مردانگی و جوانمردی بوده را از ایشان یاد بگیرم که امیدوارم شاگرد خلفی برای این بزرگوار باشم.

,

حسین ثوری در پایان گفت: در راستای گرامی داشت این پیشکسوت بوکس کشور در نظر داشتیم در محل تولد ایشان و در سالن اختصاصی استاد حسن باشت باوی، مسابقاتی را با نام و یاد ایشان برگزار کنیم اما متاسفانه به دلیل وجود این ویروس منحوس کرونا با محدودیت هایی مواجه بودیم، ولی قطعا برگزاری تورنمنتی با نام و یاد بزرگداشت پدر بوکس ایران در برنامه های فدراسیون خواهد بود و در اولین فرصت این رویداد را در تقویم فدراسیون خواهیم گنجاند و این مسابقات را هر ساله برای یادبود استاد حسن باشت باوی برگزار خواهیم کرد.

,

حسن باشت باوی در سال ۱۳۰۶ در شهر آبادان متولد شد. او مشت‌زنی را سال ۱۳۲۳ زیر نظر یک مربی انگلیسی  به نام واگنر آغاز کرد و در سال 1327  قهرمان بوکس کشور شد و پس از آن عناوین متعدد دیگری در مسابقات داخلی و خارجی به دست آورد. وی در ۱۳۳۷ وارد حرفه مربیگری شد و بین سالهای ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۴ مربی تیم ملی بوکس ایران شد و توانست با این تیم در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران به مقام قهرمانی برسد. باشت باوی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سن ۹۱ سالگی در  گچساران درگذشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه