اخبار داغ

قالیباف در جلسه غیر علنی مجلس مطرح کرد؛

آمریکا بیشتر از ما نیازمند توافق و بازگشت به برجام است

آمریکا بیشتر از ما نیازمند توافق و بازگشت به برجام است
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی صبح امروز نمایندگان برای بررسی مذاکرات وین و فایل صوتی «ظریف» بر این که آمریکا بیشتر از ایران نیازمند توافق و بازگشت به برجام است تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رضایی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه تحولات سیاست خارجی و به ویژه مذاکرات وین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه گزارشی از روند مذاکرات وین به نمایندگان ارائه کرد، گفت: تأکید قالیباف بر این بود که آمریکا بیشتر از ما نیازمند توافق و بازگشت به برجام است و ما محتاج طرف مقابل نیستیم.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تأکید رئیس مجلس بر این بود که آمریکایی‌ها باید همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند و ما هم باید فرآیند لغو تحریم‌ها را در یک پروسه‌ای راستی آزمایی کنیم.

,

نماینده مردم دشتستان در مجلس بیان کرد: ضمن اینکه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین پنج نفر از نمایندگان دیگر هم نقطه نظرات خود را درباره مذاکرات وین با تأکید بر ضرورت توجه به خطوط قرمز نظام مطرح کردند.

,

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی نیز در روایت جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در جلسه امروز آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس عنوان کرد که در مذاکرات وین 4 خط قرمز وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

,

وی افزود: رئیس مجلس گفت که اولین خط قرمز موضوع برداشته شدن تحریم‌ها اعم از آنچه که در برجام به آن پرداخته شده و تحریم‌هایی که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا اعمال شده است و باید همه این تحریم‌ها برداشته شود.

,

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: قالیباف همچنین ادامه داد که خط قرمز دوم بحث راستی آزمایی است که باید در مورد برداشته شدن تحریم‌ها از سوی طرف مقابل انجام شود.

,

سلیمی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس همچنین افزود خط قرمز سوم بحث آمریکاست و ما تا قبل از برداشته شدن همه تحریم‌ها هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نباید داشته باشیم.

,

وی افزود: آقای قالیباف عنوان کرد که خط قرمز چهارم هم بحث قوانین مصوب مجلس و سیاست‌های ابلاغ شده است که باید در مذاکرات رعایت شود.

,

انتهای پیام/ک

,

منبع: مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه