اخبار داغ

برای رقابت‌های فرانسه، هدف اصلی کسب سهمیه خواهد بود

رهنما: تیم ملی کاراته از برنامه خود جلوتر است/ ۱۰.۵ درصد از فرصت کسب مدال در المپیک ۲۰۲۱ به کاراته کاها تعلق دارد

رهنما: تیم ملی کاراته از برنامه خود جلوتر است/ ۱۰.۵ درصد از فرصت کسب مدال در المپیک ۲۰۲۱ به کاراته کاها تعلق دارد
سرمربی پیشین تیم ملی کاراته گفت: 5 درصد از فرصت کسب مدال در المپیک 2021 به کاراته کاها تعلق دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود رهنما کارشناس و سرمربی پیشین تیم ملی کاراته درباره عملکرد تیم ملی کاراته ایران گفت: عملکرد مربیان زن و مرد تیم ملی کاراته بسیار مطلوب بوده به طوری که از لحاظ امتیازی نسبت به برنامه بسیار جلوتر هستند و نباید بار عدم دریافت سهمیه کاتا را به گردن مربیان بیاندازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطر نشان کرد: تا مسابقات فرانسه باید راجع به رنکینگ حرف بزنیم و پس از این مسابقات باید بر مدال متمرکز شویم، چرا که برای رقابت‌های فرانسه هدف کسب سهمیه است.

,

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته با یادآوری این که کل جامعه ورزش ایران حدود 38 سهمیه برای المپیک به دست آورده است، بیان کرد: عملکرد تیم ملی کاراته ایران بسیار مطلوب بوده که توانسته 4 سهمیه را به خود اختصاص دهد، یعنی 10ونیم درصد از فرصت کسب مدال در المپیک 2021 متعلق به ورزشکاران کاراته است.

,

رهنما تاکید کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید 10ونیم درصد از بودجه المپیک را به فدراسیون کاراته اختصاص دهد و با توجه به این که هنوز احتمال کسب سهمیه و رسیدن به درصد 15 وجود دارد، باید میزان بودجه افزایش یابد.

,

وی به انتقادهای بی اساس برخی درباره عملکرد کاراته اشاره کرد و گفت: راهکار موفقیت این است که از چاپلوسی و تقدیس گرایی به سمت نقدهای سازنده برویم و از سوی دیگر هیچگاه نباید انتقاد را تخریب جلوه داد.

,

این پیشکسوت کاراته کشور در واکنش پرسشی مبنی بر بی توجهی فدراسیون به سطوح پایه و نوجوانان، اظهار کرد: در تمام سیستم‌های جوامع بشری اگر کارها اولویت بندی نشود، اهداف بعدی دچار مشکل خواهند شد. عالی ترین آرزوی جامعه ورزشی حضور در المپیک است و این که در حال حاضر اولویت فدراسیون و آقای طباطبایی، حضور در المپیک است یک موضوع منطقی است.

,

رهنما که با رادیو گفتگو صحبت می کرد، ادامه داد: فرض این که به تیم‌های پایه توجه نشده را باید در رویدادهای بین المللی جستجو کرد که هنوز برگزار نشده. از سوی دیگر در جامعه‌ای که بیش از چندصد هزار ورزشکار فعال وجود دارد، به نظر می‌رسد اگر در اندک زمان ممکن پس از رهایی از المپیک پشتوانه سازی انجام دهیم، دچار مشکل نخواهیم شد.

,

وی تاکید کرد: عده‌ای از مطرح کردن این موضوع که حضور در المپیک بر پشتوانه سازی اولویت پیدا کرده، قصد تخریب دارند در حالی که می‌دانیم که این رقابت در سطح سیاسی هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه