اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

طرح جهش تولید مسکن تا یک ماه آینده به دولت ابلاغ می‌شود/ طرح اقدام ملی مسکن به درد دهک‌های ۴ به بالا می‌خورد

طرح جهش تولید مسکن تا یک ماه آینده به دولت ابلاغ می‌شود/ طرح اقدام ملی مسکن به درد دهک‌های ۴ به بالا می‌خورد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس گفت: ایراداتی که شورای نگهبان به طرح گرفته، طی روزهای آتی برطرف شده و تا یک ماه آینده جهت اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدالبرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طرح جهش تولید و تامین مسکن به زودی با رفع ایرادات اعلامی شورای نگهبان قانون اساسی مجدد جهت تایید نهایی به این شورا ارسال می‌شود و به زودی، تبدیل به قانون شده و جهت اجرا به دولت ابلاغ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: منابع مالی جهت حمایت از طرح جهش تولید و تامین مسکن به میزان 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در تبصره 18 قانون بودجه آمده است.

,

حسینی با بیان اینکه بر اساس این طرح باید سالانه بین 900 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی به مدت 4 سال جهت متعادل کردن عرضه و تقاضای مسکن در کشور احداث شود، افزود: طرح جهش تولید و تامین مسکن در 3 محور اجرا می‌شود تا عرضه و تقاضای مسکن در سطح کشور را به تعادل رسانده و برای خروج از شرایط کنونی کمک کند.

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جهش تولید و تامین مسکن در 3 محور به تصویب رسیده است، گفت: محور اول، تامین منابع مالی است.

,

وی اظهار داشت: جهت ساماندهی تامین منابع مالی طرح، صندوق ملی مسکن با این رویکرد تدوین شده که تمام وجوه مردم برای مسکن در یک صندوق، متمرکز شود.

,

حسینی با بیان اینکه مسئولیت اجرای طرح با وزارت راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی صندوق این است که تمام منابع به امر تولید مسکن اختصاص یابد چرا که بانک‌ها با بازگشت اقساط مسکن، اقداماتی برای خودشان انجام می‌دهند.

,

وی افزود: تا زمانی که صندوق ملی مسکن راه بیفتد، طرح فعلی اقدام ملی مسکن، ابتدای کار را راه می‌اندازد تا تولید مسکن در کشور با وقفه مواجه نشود.

,

حسینی تصریح کرد: آورده صندوق ملی مسکن از محل اقساط برگشتی مسکن مهر، بودجه‌های سنواتی که دولت در این حوزه قرار می‌دهد و کمک‌های خیرین مسکن‌ساز تامین می‌شود ضمن اینکه مقرر شده که نظام بانکی نیز حداقل 20 درصد تسهیلات خود با نرخ کارمزد 18 درصد را به این صندوق اختصاص دهد.

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ کارمزد تسهیلات 18 درصد بوده و سایر منابع ذخیره‌شده در صندوق بدون کارمزد است که بر این اساس تسهیلاتی با میانگین 9 تا 10 درصد نرخ کارمزد در اختیار اقشار فاقد مسکن و اقشار آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد تا از طریق انبوه‌سازان نسبت به تولید و تامین مسکن، اقدام شود.

,

حسینی، محور دوم را تامین زمین بیان کرد و اظهار داشت: 60 درصد قیمت تمام‌شده مسکن مربوط به زمین است.

,

وی خاطرنشان کرد: در قانون جهش تولید و تامین مسکن، تصویب شده که دولت، آمار تمام اراضی در اختیار خود در تمام نهادها را جمعبندی کرده و طی بازه زمانی مشخصی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

,

حسینی افزود: بر این اساس، دولت باید اراضی در اختیار خود اعم از داخل و حَرایم شهرها که مستعد مسکن‌سازی هستند را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد و این زمین‌ها با اجاره 99 ساله در اختیار مردم و انبوه‌سازان قرار می‌گیرد تا با مشارکت مردم و تامین تسهیلات از صندوق، مسکن‌های مورد نیاز تولید و تامین شود.

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محور سوم طرح، تامین مصالح مورد نیاز است، گفت: برای تامین مصالح مورد نیاز نیز با توجه به مکانیزم مربوطه، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده تا شرایط دسترسی انبوه‌سازان و فعالان بخش مسکن به مصالح مورد نیاز را فراهم کند تا جلوی دلالی، افزایش قیمت و سایر مسائل گرفته شود.

,

وی با بیان اینکه بخشی از تامین منابع مالی این طرح در بودجه سال 1400 نیز لحاظ شده است، ابراز کرد: امیدواریم اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن به تامین مسکن مورد نیاز مردم منجر شده و کمک کند تا شرایط کنونی مسکن در کشور، ساماندهی شود.

,

 

,

*‌ طرح اقدام ملی مسکن به درد دهک‌های 4 به بالا می‌خورد

, *‌ طرح اقدام ملی مسکن به درد دهک‌های 4 به بالا می‌خورد, *‌ طرح اقدام ملی مسکن به درد دهک‌های 4 به بالا می‌خورد,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولی اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز وزارت راه و شهرسازی است، گفت: به نظر می‌رسد که این طرح بیشتر به درد دهک‌های 4 به بالای جامعه بوده و اقشار پایین و آسیب‌پذیر را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

,

وی با اشاره به تسهیلات و آورده نقدی متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: شاید تسهیلات این طرح از 100 به 150 میلیون تومان افزایش یابد و با توجه به مبلغ بالای آورده متقاضیان که در مجموع با تسهیلات به حدود 300 تا 350 میلیون تومان می‌رسد، قاعدتاً از توان دهک‌های پایین (یک تا 3)، خارج است.

,

حسینی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد متقاضی این مبلغ را داشته باشد دیگر نیازی به طرح ملی مسکن نیست.

,

وی با تاکید بر اینکه طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های 4 به بالا است، افزود: بخشی از افرادی که در بازه دهک‌های 4 تا 6 جامعه قرار دارند از طریق این طرح، صاحب مسکن می‌شوند اما امیدواریم طرح جهش تولید و تامین مسکن که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، اجرا شود و به ساماندهی شرایط مسکن در کشور کمک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه